Intriguojantis „Toyota“ pareiškimas: „Mirai“ yra ne šiaip neteršiantis - tai aplinkos orą valantis automobilis. Kaip tai įmanoma? ()
Elektromobiliai neteršia aplinkos - jie net neturi išmetimo sistemos. „Toyota Mirai“ irgi yra elektromobilis, nors elektrą jis sau gaminasi pats naudodamas vandenilio kuro elementą. Iš šio automobilio išmetimo sistemos į aplinką keliauja tik vandens garai. Tačiau „Toyota“ teigia, kad „Mirai“ yra švaresnis nei atrodo. Gamintojas teigia, kad „Mirai“ yra neigiamų emisijų automobilis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ir taip, elektromobilių poveikis aplinkai nėra visiškai nulinis. Juk elektrą irgi teikia kažkaip gaminti. Tačiau šiuo atveju kalbame tik apie tiesiogines emisijas, kurių elektromobiliai tiesiog neturi. Tai labai svarbu didžiausiuose miestuose, kenčiančiuose nuo vietinės oro taršos.
„Toyota Mirai“ oro neteršia. Tiesą sakant, gamintojas teigia priešingai - „Mirai“ orą valo. Ir nors tai skamba kaip marketinginė nesąmonė, iš tikrųjų nesunku suprasti, kodėl gatvėse, kuriomis pravažiuoja „Mirai“, yra bent šiek tiek švaresnės.
„Mirai“ turi vandenilio kuro elementą. Iš kelių „Mirai“ degalų bakų atkeliaujantis vandenilis jame susijungia su deguonimi iš aplinkos oro. Taip sukuriama elektros energija, kurią automobilis naudoja savo kelionėms, ir vanduo, kuris grąžinamas į aplinką. Tam, kad vandenilio kuro elementas dirbtų efektyviai, jam reikia skirti švarų orą. Taigi, „Mirai“ filtruoja orą, kuriuo kvėpuoja.
Pakeliui į „Mirai“ kuro elementą orą filtruojamas PM2.5 dalelių filtru, tada elektrostatiniu popieriumi ir dar vienu cheminiu filtru. Tai yra būtina tam, kad kuro elementas tarnautų ilgai ir patikimai, nes reakcijoje dalyvauja tik deguonis ir oras. Kietosios dalelės tiesiog liktų vandenilio kuro elemente, trumpindamos efektyvų jo gyvavimo laiką.
Tai viskas taip gražu - „Mirai“ išvalys miestų orą? Na, ir taip, ir ne. Taip, automobilis filtruoja orą. Ir ne, nes šiuo metu didžioji vandenilio dalis nėra gaminama labai švariai. Be to, „Mirai“ automobiliai yra reti, nuvažiuoja nedaug ir sunaudoja nedaug oro. Kitaip tariant, tai vis tiek yra marketingo kalba.
Be to, galima spėti, kad pačiuose nešvariausiuose pasaulio miestuose „Mirai“ nesijaus labai patogiai - savininkams tuos filtrus reikės keisti dažniau.