„Tesla“ rekomenduoja reguliariai įkrauti „Model 3“ iki 100 % ir tai yra labai keista  (1)

„Tesla“ turi naują rekomendaciją tiems, kurie vairuoja „Model 3“ elektromobilius su LFP baterijomis - juos bent kartą per savaitę reikia įkrauti iki 100 %. Ši rekomendacija prieštarauja įprastai elektromobilių naudojimo tvarkai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ar kada pastebėjote, kad elektromobilių gamintojai kiek keistai nurodo baterijų įkrovimo spartą? Nurodomas laikas, per kurį elektromobilis įkraunamas nuo 5 (kartais 20) procentų iki 80. Yra kelios priežastys, kodėl rečiau nurodoma, per kiek laiko pasiekiama 100 % įkrova. Visų pirma, paskutinius 20 % elektromobiliai yra įkraunami lėčiau. Antra, pilnai neįkraudami baterijų galite pailginti jų tarnavimo laiką.

Ir tai aktualu ne tik elektromobilių savininkams. Kai kurie išmanieji telefonai ir nešiojamieji kompiuteriai irgi leidžia nustatyti limitą, iki kurio įkraunamos jų baterijos. Dažniausiai rekomenduojama baterijas įkrauti tik iki 80 %. 100 % įkrova turėtų būti pasiekiama tik tada, kai ruošiatės keliauti ir jums tai iš tikrųjų yra reikalinga.

Tačiau „Tesla“ paskelbė kitokią rekomendaciją. „Model 3“ su ličio-geležies fosfato (LFP) baterijomis turėtų būti reguliariai įkraunamas iki 100 %. Net jei elektromobilis naudojamas kasdien, keliauja tik trumpesniais atstumais ir ta 100 % įkrova jam nėra reikalinga. „Tesla“ rekomenduoja 100 % pasiekti bent kartą per savaitę. Anksčiau „Tesla“ rekomenduodavo savo elektromobilius įkrauti iki 80-90 % ir tą 100 % įkrovą naudoti tik ilgesnėms kelionėms. Kuo tos LFP baterijos ypatingos?

 

LFP baterijos tiesiog dėvisi kitaip. Įprastas ličio jonų baterijas pražudo dažni įkrovimo-iškrovimo ciklai. Jų gyvenimo laiką trumpina per dažnos pilnos įkrovos (100 %), pilnos iškrovos (0 %) ir stovėjimas su pilnai įkrauta ar iškrauta baterija. LFP baterijų architektūra yra šiek tiek kitokia ir jos sensta šiek tiek kitaip. LFP baterijos pasižymi efektyvesniais įkrovimo-iškrovimo ciklais. Greičiau traukiasi nenaudojama baterijos talpa. Jei vairuotojas savo elektromobilį su LFP baterija visada įkrautų tik iki 80 %, 20 % talpa trauktųsi greičiau. Galite manyti, kad joms reikia pasimankštinti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(10)
(2)
(8)

Komentarai (1)