Japoniškasis „Hummer“, apie kurį tikriausiai niekada negirdėjote – „Toyota Mega Cruiser“: kainavo tiek, kiek prabangus „Toyota“ limuzinas (Foto, Video)  ()

Didžiausias „Toyota“ visureigis, kurį kada nors sukūrė japonų gamintojas, taip pat yra vienas keisčiausių ir rečiausių jo modelių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

BXD10, dažnai vadinamas „japoniškuoju Hummer“, buvo sukurtas Japonijos kariuomenei ir nepasaint labai panašios išvaizdos, visiškai neturėjo nieko bendro su savo amerikiečių kolega.

„Toyota Mega Cruiser“ ženkleliu pažymėtas civilinis modelis kainavo tiek pat, kiek ir geriausias Japonijos sportinis automobilis 1990-aisiais, todėl pardavimai išliko itin maži ir šiandien jis retai matomas gatvėse, ypač už gimtosios šalies ribų.

„Toyota“ pradėjo gaminti 4x4 automobilius gerokai anksčiau, nei kai tapo tokiu didžiuliu žaidėju pasaulinėje automobilių pramonėje. Į amerikiečių „Jeep“ panašus BJT  pasirodė 1951 m. Jis buvo kurtas Japonijos armijai, bet ji projektą atmetė ir pasirinko „Mitsubishi“.

BJT greitai virto originaliu „Land Cruiser“, kuris užkariavo ištisas vairuotojų kartas savo sugebėjimu įveikti sudėtingiausias planetos vietoves.

Dešimtojo dešimtmečio pradžioje „Toyota“ pradėjo kurti didelio mobilumo transporto priemonę (HMV) Japonijos armijai. Vyriausybė paprašė keturiais ratais varomo modelio, kuris galėtų gabenti kareivius ar sunkiąją karo įrangą.

HMV neturėjo būti neperšaunamas, tačiau jis turėjo būti atsparesnis nei paprastas visureigis, palyginti pigus, nepriekaištingai patikimas ir pakankamai paprastai remontuojamas.

 

Šios gairės buvo artimos toms, kurių laikėsi amerikiečių „AM General“, kurdama legendinį „Humvee“, todėl panašumas tikriausiai buvo neišvengiamas.

Tęsiant kūrimo darbus, „Toyota“ 1993 m. Tokijo automobilių parodoje pristatė koncepciją, pavadinimu „Mega Cruiser“, ir preliminariai paskelbė, kad kasmet galės pagaminti daugiau nei 1000 automobilių. „Jei automobilis parodoje bus populiarus, galbūt mes jį pagaminsime“, – renginio metu paskelbė „Mega Cruiser“ projekto vadovas Toshio Nonaka.

„Mega Cruiser“, pastatytas taip, kad šou lankytojai galėtų gerai apžiūrėti keturių varančiųjų ratų sistemą, kuri buvo pagaminta iš „Land Cruiser“ dalių, Tokijuje apsuko galvą, tačiau tai nebuvo vienintelis dėmesio vertas „Toyota“ demonstruojamas modelis.

Dar viena iš šešių koncepcijų, kurias ji tais metais pristatė Japonijos sostinėje, buvo kukliai atrodantis modelis „RAV4“, kuris visiems laikams pakeitė visureigių rinką.

 

„Toyota Mega Cruiser“ gamyba Japonijoje prasidėjo 1995 metais.

BXD10 interjeras buvo funkcionalumo pavyzdys. Prietaisų skydelį sudarė tik spidometras, degalų matuoklis ir temperatūros matuoklis bei daugybė įspėjamųjų lempučių.

Pagrindinėje konfigūracijoje BXD10 buvo 5 m ilgio, 2,1 m pločio ir 2 m aukščio. Jis svėrė 2,8 t ir galėjo gabenti 10 kareivių dėl poros ilgų suoliukų, sumontuotų virš kiekvieno galinio rato angų. Pirmuosiuose modeliuose buvo naudojamas 4,1 litro turbodyzelinis keturių cilindrų 155 AG variklis.

Tęsinys kitame puslapyje:




„Toyota Mega Cruiser“ buvo varomas keturių ratų pavara, turėjo dviejų greičių pavarų dėžę su centriniu diferencialo užraktu, galinių ratų padangų pripūtimo sistemą.

„Toyota“ pagamino kelias skirtingas milžiniško BXD10 versijas. Kai kurie buvo sukurti kariams gabenti, o kiti gabeno didelių gabaritų daugiafunkcinius valdomus raketų paleidimo įrenginius. Japonijos kariuomenė sunkvežimį aprūpino ir palydovinio ryšio įranga, priešlėktuviniais radarais ir dūmų generatoriais.

 

BXD10 ir „Humvee“ atrodė labai panašūs, tačiau dvi transporto priemonės neturėjo nė vienos bendros detalės. Kalbant apie kontekstą, „Humvee“ buvo 4,5 m ilgio, 2,1 m pločio ir 1,8 m aukščio. Jo 6,2 litro dyzelinis V8 variklis išvystė 152 AG. Galiausiai, jo radiatorius buvo sumontuotas beveik horizontaliai, o BXD10 buvo sumontuotas vertikaliai, kaip ir daugelyje civilinių automobilių.

1996 m. sausio mėn. „Toyota“ išleido labiau civilinį BXD10 variantą, pavadintą BXD20. Plačiau žinomas kaip „Mega Cruiser“, jo pagrindas buvo panašus į karinės specifikacijos versiją, tačiau jis buvo specifinio dizaino, kuriam būdingas pertvarkytas priekis. Jo interjeras taip pat įgavo taip reikalingų patogumų, tokių kaip elektra valdomi langai ir audiniu aptrauktos sėdynės.

Tarp BXD10 ir „Mega Cruiser“ buvo keletas pagrindinių vizualinių skirtumų. Civilinis modelis gavo stačiakampius priekinius žibintus, „Toyota“ emblemą išdidžiai pritvirtintą prie atnaujintų grotelių ir viso pločio buferius abiejuose galuose. Jis taip pat gavo lygesnes korpuso plokštes. Jo gamyba kainavo daugiau, tačiau vadovai žinojo, kad investicijos atsipirks.

 

„Mega Cruiser“ galėjo važiuoti šeši keleiviai („Hummer H1“ buvo keturvietis). Sėdimųjų vietų išdėstymas buvo neįprastas: dvi priekinės sėdynės buvo sumontuotos abiejose transmisijos tunelio pusėse, o antrąją eilę sudarė dviejų asmenų suoliukas, šalia kurio buvo pora atskirų sėdynių.

„Toyota Mega Cruiser“ kainavo 9 620 000 jenų (81 000 eur). Palyginimui, vairuotojai, praėjusio amžiaus dešimtojo dešimtmečio pabaigoje japoniškam automobiliui išleidę beveik 10 milijonų jenų, taip pat galėjo rinktis „Toyota“ V12 varikliu varomą „Century“ limuziną.

1995-2001 m. „Toyota“ pagamino 3 000 vienetų BXD10. Vis dėlto, buvo parduoti vos 133 civilinės versijos „Mega Cruiser“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(18)
(0)
(18)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()