Prasideda nauja era! Laivas vaiduoklis pirmą kartą vandenyne įveikė 10 000 kilometrų atstumą – laive nebuvo nei vieno žmogaus! (5)
Didžiulis autonominis krovininis laivas įvykdė pirmąją pasaulyje tarpvandenyninę kelionę – navigavo naudodamas dirbtinį intelektą ir „Avikus“ bei „HD Hyundai“ sukurtą autonominę navigaciją. Šis laivas įprastai gabena suskystintas gamtines dujas (SGD), o šįsyk naudodamas dirbtinį intelektą įveikė maždaug 10 000 kilometrų atstumą – plaukė iš Meksikos įlankos, per Panamos kanalą į uostą Pietų Čungčiongo provincijoje, Korėjoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iš viso kelionė truko 33 dienas, per kurias laivas, naudodamas dirbtiniu intelektu pagrįstą navigacijos sistemą „HiNAS 2.0“, plaukė optimaliu maršrutu, atsižvelgė į degalų naudojimo efektyvumą ir atstumą.
Laivo „PRISM COURAGE“ kapitonas Youngas-hoonas Kohas pasakojo, kad „Avikus“ autonominės navigacijos technologija šioje kelionėje per vandenyną buvo labai naudinga – palaikė navigacinius maršrutus, autonomiškai keitė kryptį ir išvengė netoliese esančių laivų – dėl to laivo įgula galėjo nudirbti daugiau.
Sistema „HiNAS 2.0“ pirmiausia sukuria optimalų pageidaujamos kelionės maršrutą, po to kontroliuoja laivo vairavimą ir greitį, atsižvelgia į oro sąlygų pokyčius ir kitus artėjančius laivus. Pasak „Avikus“ atstovų, ši navigacinė sistema maždaug 7-iais proc. sumažina degalų sąnaudas ir 5 proc. sumažina šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją.
Amerikos laivybos biuras (American Bureau of Shipping) suteikė sertifikatą, leidžiantį autonomiškai plaukioti per vandenynus, todėl „Avikus“ siekia pateikti šią sistemą rinkai iki šių metų pabaigos.
Sistema bus skirta ne tik dideliems krovininiams laivams, bet ir mažesniems poilsiniams laivams, jei tik kapitonai norės ją naudoti.
„Svarbu tai, kad sėkmingai išbandėme 2 lygio sistemą, leidžiančią valdyti laivą ne tik pagal 1 lygio technologiją, kuri užtikrina optimalius maršrutus, – sakė „Avikus“ generalinis direktorius Do-hyeongas Limas. – Tobulindami autonominės navigacijos sprendimus ir juos pritaikydami ne tik dideliems prekybiniams laivams, bet ir mažiems pramoginiams laivams tapsime inovacijų lyderiais“.
Palyginus juos su įprastais laivais, tokie autonominiai laivai turi ir privalumų, ir trūkumų. Pirma, dauguma avarijų vandenyje įvyksta dėl „žmogiškųjų klaidų“, o kompiuterinės sistemos galėtų laivą valdyti saugiau nei tai daro žmonės. Be to, jei nėra įgulos, laivuose atsiranda daugiau vietos kroviniams, patys laivai gali būti lengvesni ir sunaudoti mažiau degalų.
Kita vertus, naujos technologijos kelia ir naujus iššūkius – iškyla kibernetinių atakų grėsmės, sunku įsitikinti, jog technologijos tikrai patikimos. Laivai išplaukia į vis platesnius vandenis ir daro vis ilgesnius reisus, tad, jei laive mažokai įgulos, jį lengviau užpulti. Visgi užpuolimo atveju būtų prarandama mažiau gyvybių.
Parengta pagal „IFL Science“.