Technologijų pergalės košmaras - „Microsoft“ dirbtinis intelektas gali prognozuoti, kurios mergaitės greitai bus nėščios  ()

Nėštumas paauglystėje beveik visada yra neplanuotas, nelauktas ir sukeliantis ne teigiamas artimųjų emocijas. Iš tikrųjų, paauglių nėštumas dažnai yra ir didelė socialinė problema. To įprastai vengiama platinant apsisaugojimo nuo nėštumo priemones bei, žinoma, vykdant informacines kampanijas. Bet, aišku, galima nueiti ir daug šiurpesniu keliu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Wired“ tyrimas atskleidė, kad Saltos provincijoje Argentinoje 2018 metais buvo patvirtintas „Microsoft“ algoritmas, kuris prognozuoja, kurie „būsimi paaugliai“ (kitaip tariant, vaikai) pastos nesulaukę pilnametystės. „Microsoft“ šiuo pasiekimu labai didžiavosi ir laikė jį dirbtinio intelekto funkcionalumo pavyzdžiu. Nors, verta pakartoti, buvo tiriami neturtingi vaikai.

„Microsoft“ algoritmas, vadinamas „Technology Platform for Social Intervention“, atkreipė dėmesį į tokius faktorius kaip amžius, tautybė, neįgalumas, kilmės šalis. Dirbtinis intelektas nepamiršo ir aplinkos charakteristikų - pavyzdžiui, ar vaiko namuose yra karšto vandens. DI viską susumuodavo ir nustatydavo, kurios mergaitės ir moterys gali greitai pastoti. Politikai šiuo įrankiu didžiavosi kalbėdami per televiziją, o algoritmas įprastai pateikė nuspėjamus rezultatus - neturtingų šeimų mergaitės, imigrantės ar čiabuvės susidūrė su didesne neplanuoto nėštumo rizika.

Tikriausiai ši istorija jau būtų pakankamai šiurpi, bet tai - dar ne viskas. „Wired“ praneša, kad Saltos valdžia siųsdavo „teritorinius agentus“, kurių darbas buvo stebėti mergaites, kurių pastojimo tikimybė buvo didžiausia. Agentai, kaip manoma, jas fotografavo, registravo jų koordinates.

 

Argentina dažnai kritikuojama dėl žmogaus teisių pažeidimų, įskaitant ir teisę į privatumą. Nepaisant to, kad neplanuotas paauglių nėštumas yra socialinė problema, tokia žmonių, ypač vaikų, analizė nėra priimtina. Kaip ir galimas „Microsoft“ programinės įrangos tiekimas tokiai kampanijai. Bet nėra žinoma, kaip buvo naudojami analizės duomenys.

(8)
(5)
(3)

Komentarai ()