Tokios skraidyklės dar nesate matę! Prancūzija sėkmingai pakėlė į orą unikalų „dronų taksi“ (Video) ()
Miesto transportas žengė didelį žingsnį efektyvumo ir tvarumo link – bepiločio taksi skrydis su vienu pilotu ir vienu keleiviu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Elektrinio sraigtasparnio pirmasis skrydis 2022 m. lapkritį įvyko Pontoise-Cormeilles aerodrome už Paryžiaus. Jį pagamino Vokietijos įmonė „Volocopter“, daugiau nei dešimtmetį dirbanti elektros aviacijos srityje.
„Volocopter“ bandomasis oro taksi, pavadintas „VoloCity“, turi aštuonis rotorius ir atrodo kaip didelis dronas.
Volocity : une première en Europe. 100 % électrique, le futur taxi volant du Grand-Paris, de la société Volocopter, a effectué un vol d'essai en condition réelle à Pontoise. Les premiers passagers doivent être accueillis pour les JO de 2024.pic.twitter.com/OsFNh6YhWF
— Infos Françaises (@InfosFrancaises) November 11, 2022
Bendrovės teigimu, „VoloCity“ turi 18 mažų fiksuoto žingsnio oro sraigtų ir 18 elektros variklių, kurie sumažina orlaivio keliamą triukšmą iki minimumo. Skrydžio valdymas atliekamas atskirai keičiant kiekvieno 18 sraigtų greitį.
Sur l’aérodrome de Pontoise, épicentre des nvlles mobilités aériennes durables en 🇪🇺, @volocopter a réalisé ajd’hui un vol intégré de l’#eVTOL VoloCity dans l’espace aérien conventionnel, en insérant 1 avion dans la zone d’évolution de son 🚁 électrique. https://t.co/LI8konRj88 https://t.co/0aQgtMUiOt pic.twitter.com/76VjVWOGkm
— Groupe ADP (@GroupeADP) November 10, 2022
Orlaivis gali skristi 100 km/h greičiu, o nuotolis – 35 km. Baterijas galima pakeisti maždaug per 5 minutes, o tai drastiškai sumažina apyvartos laiką ir leidžia beveik nepertraukiamai aptarnauti orlaivį.
On the Pontoise airfield, epicenter of new sustainable air mobility in Europe, @volocopter performed today an integrated flight of the #eVTOL VoloCity in a conventional airspace, inserting an airplane in the evolution area of its electric aircraft. https://t.co/4nNbuhYQl9 https://t.co/heWnMq2PR3 pic.twitter.com/UX1l001OCJ
— Groupe ADP (@GroupeADP) November 10, 2022
Eismo spūstims ir smogui tampant pagrindinėmis daugelio pasaulio miestų problemomis, elektriniai skraidantys taksi yra viltingas išmaniųjų miestų ir miestų planavimo ateities sprendimas.
Pasak pasaulinius eismo duomenis analizuojančios bendrovės INRIX, dėl eismo spūsčių kasmet prarandama milijardai dolerių. Bepiločių orlaivių taksi padėtų sumažinti eismo spūstis, o kadangi bepiločiai taksi yra visiškai elektriniai, jie taip pat galėtų padėti mažinti taršą miestams, kurių oro kokybė yra prasta.
Nepaisant didelės konkurencijos tarp „Airbus“ ir „Joby Aviation“, taip pat į rinką ateinančių kelių kitų įmonių, „Volocopter“ tikisi tapti oro taksi pramonės lydere. Ji glaudžiai bendradarbiauja su „Aeroports de Paris“ ir JK bendrove „Skyports Ltd.“, siekdama sukurti visiškai integruotą tinklą, skirtą miesto oro mobilumo (UAM) pramonei palaikyti, įtraukiant oro taksi oro uostus, vadinamus vertiportais.
„Volocopter“ tikisi, kad iki 2024 m. vasaros olimpinių žaidynių, kurios vyks Paryžiuje, bus paruošti visiškai automatizuoti tik keleiviams skirti skrydžiai, o VoloCity“ netrukus pakils į dangų virš Singapūro.