Aviacijos banginis „HAV304 Airlander“ – didžiausias pasaulyje orlaivis (Video)
(17)
Su „Airbus A380“ jo dydžio išvis nėra prasmės lyginti. Už gremėzdiškąjį „Antonov An-225“ jis ilgesnis net 8 metrais. Ir beveik toks pat didelis kaip Didysis Benas Londone. Tačiau tai – toli gražu ne visos britų oro sensacijos „HAV304 Airlander“ staigmenos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
90 metrų ilgis leidžia šiai oro pabaisai tapti didžiausių planetoje orlaiviu. Be kita ko, jis – hibridinis: pusiau lėktuvas, pusiau dirižablis. Gigantiškasis orlaivis Kardingtone (Bedfordšyras, Jungtinė Karalystė) žiniasklaidai buvo pristatytas unikaliame angare – 34 m pločio ir 26 m. aukščio skrajojančios pabaisos „lizde“.
Vienas iš stambiųjų šio orlaivio projekto finansuotojų, grupės „Iron Maiden“ vokalistas Briusas Dikinsonas (Bruce Dickinson) šį padangių paukštį jau spėjo praminti „Thunderbird 2“ ir įvardyti kaip „aviacijos pasaulio revoliuciją“.
„HAV304 perskris Atlantą ir nukaks ten, kur reikia, – „Radio 4“ programai kalbėjo B. Dikinsonas. – Jis išvystys 160 km/val. greitį, o be nusileidimo ore galės išbūti maždaug 3,5 savaitės.“
Šiam milžinui nereikės oro uosto tako – jis kils ir leisis vertikaliai. Manoma, kad HAV304 taps 70 proc. aplinką labiau tausojančių krovininiu orlaiviu. Pirmąjį skrydį virš Jungtinės Karalystės padangių titanas turėtų pakilti dar šiemet ir ore prakabos 3 savaites: atliks stebėjimo darbus, teiks ryšio paslaugas.
Orlaivį suprojektavo ir pastatė bendrovė „Hybrid Air Vehicles“, o iš JK vyriausybės projektas sulaukė 2,5 mln. svarų indėlio. Nors orlaivis primena gremėzdišką dirižablį, iš tiesų jis turi unikalią aerodinaminę formą, kuri leidžia it sparnui generuoti keliamąją jėgą. Išgaubta forma suteikia iki 40 proc. keliamosios jėgos. Todėl inžinieriams atsivėrė galimybė statyti sunkesnį už orą orlaivį.
Jo propelerius suks keturi 350 AG 4 litrų darbinio tūrio V8 turbodizeliniai varikliai su tiesioginio įpurškimo sistemomis. Du varikliai sumontuoti orlaivio priekyje, du – laivagalyje. Didžiuliame hibridiniame orlaivyje projektuotojai suderino geriausias lėktuvo, dirižablio ir sraigtasparnio savybes. Bendrovė HAV tiki, kad pasaulyje galėtų skraidyti nuo 600 iki 1 000 tokių orlaivių.
Kol kas (per artimiausius 4-5 metus) planuojama kasmet pagaminti po dešimt helio dujomis užpildomų aviacijos banginių. Bedfordšyre šis projektas sukurs maždaug 1,8 tūkst. naujų darbo vietų.