Kinai reanimuoja didžiausio planetoje lėktuvo, kuris aukštesnis už standartinį lietuvišką 5-aukštį daugiabutį, gamybą (10)
Gigantiškasis An-225 Mriya buvo suprojektuotas gabenti sovietinį „šatlą“ (daugkartinio naudojimo erdvėlaivį). Šie milžiniai nebegaminami, tačiau Kinija inicijuoja šių išskirtinių orlaivių gamybos atnaujinimą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kinija ir Ukraina pasirašė sutartį, pagal kurią bus atnaujinta strateginių transporto lėktuvų An-225 Mriya gamyba. Šie orlaiviai – didžiausi pasaulyje. Tokie gargantiueliški orlaiviai Kinijos kariuomenei suteiktų unikalią galimybę perkėlinėti sunkiąją karinę ginkluotę praktiškai į bet kurią pasaulio vietą.
Kinai auginasi karinės galios raumenis, tad jai reikalingi ir atitinkami strateginio transporto sprendimai. Milžiniška šalis, besiribojanti su daugybe Azijos valstybių, pradedant Afganistanu, baigiant Vietnamu, nori disponuoti galimybe per kelias valandas laisvai perdislokuoti savo strateginę ginkluotę iš vieno šalies krašto į kitą. Be to, didžiulė dalis Kinijos karinių pajėgų dislokuota ir už šalies teritorijos ribų – dalyvauja taikos palaikymo misijose ir pan.
Užuot ėmęsi išradinėti dviratį, kinai nusprendė investuoti į jau sukurtos technologijos gamybos atnaujinimą. Supersunkusis lėktuvas An-225 Mriya (NATO kodinis pavadinimas Cossack) buvo sukurtas skraidinti sovietų daugkartinio naudojimo erdvėlaivį Buran. Mriya galėjo gabenti tokį „šatlą“ ir jo raketinius variklius iš gamyklos į starto aikštelę ir parskraidinti Buraną iš bet kurio Sovietų Sąjungos oro uosto, kuriame jam būtų tekę nusileisti.
Gremėzdiškojo lėktuvo ilgis – 82,5 m, sparnų mojis – net 87 metrai. 18 metrų arba didesnis už standartinį lietuvišką penkiaaukštį namą lėktuvas turi tokias transporto ertmes, kuriose telpa 4 metrų aukščio, 6 metrų pločio ir 43 metrų ilgio krovinys. Vienu metu jis gali gabenti net 272,5 tonas arba… net 4 Abrams tankus.
TSRS pagamino vienintelį An-225 egzempliorių, o antrojo egzemplioriaus buvo surinkta apie 60-70 proc. Pranešama, kad jungtinis Kinijos-Ukrainos projektas iki 2019-ųjų užbaigs antrąjį egzempliorių (keista, turint omenyje tai, kad antrojo egzemplioriaus neužbaigtas rėmas angaruose pradulkėjo daugiau kaip 20 metų…), o tada ims gaminti naujus. Kiek jų bus pagaminta – neskelbiama ir nežinia.