„Boeing“ bėdos nesibaigia - investuotojai negali patikėti kompanijos elgesiu  (4)

„Boeing“ prasidėjo neramūs laikai. 737 MAX katastrofos ir po jų sekęs tyrimas niekaip neleidžia atsipalaiduoti. Žinoma, kompanija patirs nuostolių dėl lėktuvų remonto ir galimų modifikacijų. Kompensacijų, tikėtina, reikės ir aukų artimiesiems. Tačiau tai dar ne viskas - investuotojai taip pat nori prisiteisti pinigų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Įsivaizduokite save tokioje padėtyje. Jūs nusiperkate „Boeing“ akcijų ir džiaugiatės, kad kompanija pristato naujus lainerius, kuriems netrūksta užsakymų. Tačiau tuomet prasideda ši velniava. „Boeing“ akcijų vertė dėl šio skandalo nusmuko per 34 milijardus dolerių. Taip nutiko dėl to, kad nemažai investuotojų nusprendė pasitraukti, nujausdami tolimesnes problemas. Padidėjęs parduodamų akcijų skaičius sumažino jų vertę.

Ir tai dar ne viskas. 737 MAX užsakymai, savaime aišku, nukentės. Ne vienas pilotas teigia, kad lėktuvai yra saugūs, o techninės problemos, apie kurias kalbama, yra išsprendžiamos. Tyrimai tebevyksta, kaip ir diskusijos dėl automatizacijos pasekmių bei „Boeing“ nenoro į lėktuvus įdiegti visą saugumo įrangos paketą – dalis jo liko „papildoma įranga“ lėktuvų užsakymų formose.

Taigi, akcijų savininkai taip pat nukentėjo, todėl dabar duoda „Boeing“ į teismą. Akcininkai piktinasi, kad „Boeing“ paskubėjo į rinką išleisti 737 MAX tik tam, kad aplenktų „Airbus“. Teigiama, kad „Boeing“ per skubėjimą neužtikrino lėktuvų saugumo ir aukštų technologinių standartų, o tai yra ne tik neatsakingas elgesys aviacijos prasme, bet ir nepagarba akcininkams. Tiesa, jei šios saugumo problemos nebūtų iškilusios, tikriausiai akcininkai būtų net labai patenkinti „Boeing“ skubėjimu – tai reikia turėti omenyje, norint suvokti šio teisminio ginčo pagrindą.

Atsakovais byloje įvardijami „Boeing“ vadovas Dennisas Muilenburgas ir vyriausiasis finansininkas Gregory Smithas. „Boeing“ kol kas nepateikė jokio atsako ar oficialaus pareiškimo. Sunku prognozuoti šios bylos baigtį ar kiek akcininkų prie jos prisijungs. Juk teisminiai procesai akcijų kainos nepakels, o greičiau ją tik dar labiau nusmukdys.

737 MAX bėdos nėra vienintelė „Boeing“ galvos skausmo priežastis. Neseniai JAV Karinės oro pajėgos sustabdė „Boeing KC-46 Pegasus“ degalų papildymo ore lėktuvo pristatymus, nes buvo aptikta pažeidimų. Nors jie, greičiausiai, nekėlė problemų, susijusių su saugumu, jie parodė atmestiną „Boeing“ požiūrį į gamybą. Visa tai kenkia „Boeing“ reputacijai ir turės ilgalaikes pasekmes. Kaip bus žiūrima į kitus kompanijos lėktuvus? Ar nauji orlaiviai sulauks užsakymų gausos? Tikriausiai reikės kelių metų, kol viskas sugrįš į įprastas vėžes.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(21)
(3)
(18)

Komentarai (4)