Įvyko istorinis skrydis – keleivinis lėktuvas naudojo 100% tvarų kurą (Video)  ()

Ir nuskrido 984 kilometrus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Gruodžio 2 dieną Reagano tarptautiniame oro uoste Vašingtone nusileido iš pirmo žvilgsnio niekuo neišsiskiriantis Boeing 737 Max 8. Tačiau šio aparato 984 kilometrų kelionė tapo istoriniu aviacijos įvykiu, nes tai buvo pirmasis komercinis orlaivis, 100 procentų varomas tvariu aviaciniu kuru (sustainable aviation fuel – SAF), pranešė CNET.

SAF yra biokuras, gaminamas iš atsinaujinančios biomasės ir produktų, kurie kitu atveju taptų atliekomis. Energijos departamento svetainėje rašoma, kad U. S. kasmet iš milijardo tonų sausos biomasės gali pagaminti 50 - 60 milijardų galonų SAF. Taip išgautuose degaluose, kuriuos galima tiesiogiai naudoti vidaus degimo varikliuose, yra mažiau anglies, nei iškastiniame kure ir taip būtų galima sumažinti aviacijos ir viso transporto šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijas. Įdomu, kad šiame kure taip pat mažiau aromatinių junginių ir orlaivių varikliuose jis su dega švariau.

Dabar U. S. aviacijos pramonės taisyklės leidžia orlaiviams naudoti iki 50 % SAF, United Airlines sakė CNET. Tad, United Airlines siekė gauti specialų leidimą skristi, viename variklyje naudojant 100 procentų SAF, o kitame – įprastą kurą. Kai leidimas buvo suteiktas, naujas Boeing 737 Max 8 nuskraidino 100 keleivių ir United, Boeing, ir SAF gamintojos Virent atstovus, rašoma pranešime spaudai.

 

 

984 kilometrų kelionė pademonstravo, kad SAF ir įprastas kuras veikia taip pat, nors SAF kelionėje išskyrė iki 75 procentų mažiau anglies, United pažymėjo CNET.

Anksčiau šiais metais United pradėjo ir Eco-Skies Alliance programą, kuria pažadėjo 2021 metais nupirkti daugiau, nei septynis milijonus galonų SAF. United teigia, kad taip į atmosferą nebus išskirta 66 000 tonų ŠESD.

Pranešime spaudai rašoma, kad United į šią programą įtraukė 12 naujų dalyvių, taro kurių yra tokie garsūs vardai kaip Maersk, Meta, Microsoft, Salesforce, ir Visa, sutikę pirkti SAF savo reikmėms.

 

Orlaivių gamintojas Boeing jau paskelbė, kad šio dešimtmečio gale visi jos orlaiviai naudos 100 procentų SAF.

Ameya Paleja
interestingengineering.com

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(11)
(0)
(11)

Komentarai ()