[Žinios trumpai] Rusija pradeda kurti daug „žadančią ir analogų neturinčią“ elektromagnetinę katapultą, skirtą vieninteliam lėktuvnešiui (Video) ()
Rusijos pareigūnai vėl svajoja apie „analogų neturinčius“ jų okupacinės kariuomenės pokyčius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šalis, kurios vienintelis lėktuvnešis jau prišvartuotas penkerius metus, o visi jos lėktuvnešiai buvo sukurti SSRS laikais, giriasi kurianti daug žadančią elektromagnetinę katapultą lėktuvnešiams.
Rusijos Federacijos gynybos ministras Sergejus Šoigu atskleidė, kad ruošiamasi įkurti eksperimentinį ir treniruočių poligoną jūrų aviacijai. Tikimasi, kad jis bus naudojamas kaip naujų karinių jūrų pajėgų orlaivių, laivuose esančios aeronautikos įrangos, ir anksčiau minėtų elektromagnetinių katapultų bandymų poligonai. Ten taip pat bus mokomi pilotai ir technikai.
Šio komplekso vieta neskelbiama, bet greičiausiai Šoigu kalbėjo apie NITKA-2 objektą Jeyske, Krasnodaro krašte, o gal bus sukurtas visiškai naujas poligonas. Atsižvelgiant į ypatingą Rusijos gynybos ministerijos pomėgį investuoti į didelio masto statybų projektus, jie visgi gali teikti pirmenybę antrajam variantui.
Tačiau visi šie teiginiai dėl naujojo „sausumos lėktuvnešio“ prieštarauja tikrovei. Pirmiausia Rusijai reikia pradėti nuo paties lėktuvnešio, nes viskas, ką Rusijos Federacija šiuo metu turi, yra dviejų „Lamantin“ lėktuvnešių projektų modeliai, kurių tūris nuo 65 iki 70 tūkst. tonų ir apie 60 orlaivių, taip pat projektas „Štorm“ – atitinkamai 100 tūkst. tonų ir iki 90 lėktuvų.
Atsižvelgiant į tai, kad vienintelis Rusijos lėktuvnešis „Admirolas Kuznecovas“ vietoj katapultų naudoja trampliną, tai kelia tam tikrus apribojimus maksimaliam orlaivio kilimo svoriui.
Palyginimui pažvelkime į naujausią JAV „Gerald Ford“ klasės lėktuvnešį, turintį elektromagnetinę katapultą. Skirtingai nuo garo katapultų, kurios tradiciškai buvo naudojamos amerikietiškuose lėktuvnešiuose, naujasis įrenginys leidžia sklandžiau įgreitinti orlaivį be kritinių apkrovų konstrukcijai.
Savo lėktuvnešio sukūrimo Rusijos Federacijoje kaina prieš kelerius metus buvo įvertinta 4–5 milijardais dolerių. Tačiau net ir tokia suma pačiam laivui yra tik pradžia, nes modernių lėktuvų tam nėra. O sukurti naikintuvą lėktuvnešiui ar pritaikyti Su-57, kurio gamyba strigo dar iki vasario 24 d., yra sunkesnė užduotis.
Šiuo metu Rusijos Federacija turi tik sprendimą statyti lėktuvnešį „Sevmaš“ laivų statykloje, kuri neturi patirties statant didelio tonažo laivus ir paprastai specializuojasi povandeniniuose laivuose, o tai simbolizuoja vienintelę logišką ateitį, kuri laukia šio Rusijos lėktuvnešio.