Kaip Afrikos danguje tarpusavyje susikovė du sovietiniai naikintuvai – „Su-27“ prieš „MiG-29“: vienas iš jų tiesiog dominavo (Foto, Video) (3)
Du pagrindiniai Sovietų Sąjungoje sukurti ir pagaminti naikintuvai anksčiau niekada nebuvo susidūrę vienas su kitu mūšyje kaip priešininkai. Tai turėjo būti pirmas ir vienintelis kartas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Daugelį metų šie du 4-osios kartos naikintuvai buvo pagrindinė Sovietų Sąjungos, vėliau ir Rusijos oro pajėgų atrama: lengvasis taktinis naikintuvas „MiG-29“ (NATO šaukinys „Fulcrum“), skirtas valdyti oro erdvę tiesiai virš mūšio lauko, ir sunkusis viršgarsinis „Su-27“ (NATO šaukinys „Flanker“), gali perimti priešo lėktuvus dideliu atstumu.
Atlikdami skirtingus vaidmenis, du lėktuvai kovoje turėjo papildyti vienas kitą. Jų konkurencija apsiribojo susidūrimais mokymo tikslais, tačiau 1999 m. Etiopijos ir Eritrėjos ginkluoto konflikto metu jie atsidūrė mirtinose tarpusavio kovose.
Buvo manoma, kad mažesnis „MiG-29“ tiesioginio susidūrimo metu su didesniu ir geriau ginkluotu „Su-27“ turės mažai šansų laimėti. Nepaisant to, bet kurio mūšio baigtį gali nulemti daugybė veiksnių, įskaitant pilotų įgūdžius.
|
Ilgametis partneris
Kai 1990-ųjų pabaigoje Rytų Afrikoje pasirodė Rusijos karinė įranga, ji neatsirado iš niekur. Dešimtmečius Sovietų Sąjunga tiekė ginklus Etiopijai ir siuntė karinius patarėjus bei instruktorius mokyti jos kariuomenę.
Po SSRS žlugimo šie ryšiai nebuvo visiškai nutrūkę. Be to, 1993 m. atgavusi nepriklausomybę nuo Etiopijos, Eritrėja taip pat iš dalies pradėjo ieškoti galimybės įsigyti Rusijos ginkluotės.
Kai 1998 m. pabaigoje tarp dviejų Afrikos valstybių prasidėjo ginkluotas konfliktas dėl ginčytinų pasienio zonų, abi šalys kreipėsi į Rusiją, siekdamos įsigyti sau karinę įrangą – ypač naikintuvus. Tiesa, šių dviejų šalių turimi finansiniai ištekliai buvo skirtingi.
1998 m. vasarą Eritrėja įsigijo aštuonis naikintuvus „MiG-29A“ ir du „MiG-29UB“. Etiopija, ekonomiškai pažangesnė už savo kaimynę, galėjo sau leisti įsigyti brangesnius ir galingesnius „Su-27“. Tų pačių metų gruodį buvo pasirašyta šešių „Su-27SK“ ir dviejų „Su-27UB“ pirkimo sutartis.
Pagal Etiopijos ir Rusijos susitarimą Etiopijos oro pajėgų pilotai išklausė teorinius ir praktinius mokymus Debre Zeyit oro bazėje Etiopijoje, vadovaujant Rusijos instruktoriams. Dalis oro įgulų ir techninio personalo netgi buvo išsiųsti į Krasnodaro aukštąją karo aviacijos mokyklą.
Eritrėja savo ruožtu savo oro pajėgas patikėjo Ukrainos kariniams specialistams – skraidymo instruktoriams, taip pat technikams, atvykusiems į Eritrėją aptarnauti jos nedidelį oro pajėgų lėktuvų parką.
Tęsinys kitame puslapyje: