„Starship“ prototipas sprogo ir Elonas Muskas neslepia pykčio – „tai vienas kvailiausių dalykų visoje raketoje ir mes apie tai informavome inžinierius, bet jie vis tiek atliko bandymą“ (Video) (3)
„SpaceX“ vadovas Elonas Muskas labai nori į Marsą ir paskutinė nesėkmė jį kaip reikiant suerzino.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Elonas subūrė inžinierių komandą, kuri Pietų Teksase esančioje Boca Chine bandymų bazėje išbando „Starship“ raketų prototipus.
Būtent ši raketa ir turėtų žmones nugabenti į Marsą.
Užduotis ne iš lengvųjų ir nesėkmių tikimybė yra didžiulė. Tačiau ji dar labiau padidėjo, kai „SpaceX“ nusamdė šimtus papildomų darbuotojų, kad darbai vyktų kuo greičiau.
Kaip praneša „Ars Technika“, praėjusį mėn. „SpaceX“ surengė karjeros dieną ir šioje bandymų bazėje esančių darbuotojų skaičių praktiškai padvigubino vos per naktį – dabar jų čia yra daugiau nei 500.
„Ars Technica“ vyresnysis kosmoso skilties redaktorius Ericas Bergeris buvo asmeniškai pakviestas apsilankyti greitai Pietų Teksase augančioje „SpaceX“ bandymų stotyje ir jis pažymi, kad toks didelis ir per trumpą laiką priimtas naujų darbuotojų skaičius gali lemti darbų kokybės suprastėjimą.
Erico žodžiai išsipildė ir bėdos tapo akivaizdžios, kai Elonas Muskas paviešino vaizdo įrašą, kuriame matyti, kaip testavimų metu „Starship“ prototipas – pavadintas „SN1“ – sprogo.
Nors viešumoje Elonas nereiškė savo nepasitenkinimo ir išliko ganėtinai ramus, tačiau Erico ir Elono pokalbis atskleidė, jog „SpaceX“ vadovas dėl šios nesėkmės buvo kaip reikiant supykęs.
Elonas tvirtina, kad prieš „SN1“ bandymą „mes išsiuntėme komandai pastabas, kad ši konstrukcija yra blogai suprojektuota, blogai pastatyta ir blogai patikrinta. (SN1 sprogimas aut. past.) yra tik fakto konstatavimas“.
Elonas ragina savo inžinierius ateityje būti atsargesnius.
„Aš jiems pasakiau, kad ateityje su ta raketa elkites taip, tarsi tai būtų jūsų kūdikis, ir nesiųskite jos į bandymų vietą, nebent manote, kad jūsų kūdikiui viskas bus gerai“, - teigė Elonas.
Elonas tvirtina norintis, kad inžinieriai su juo būtų atviri ir sakytų kas yra gerai, o kas ne.
„Blogai yra tai, jei jie mano, kad suvirinimas nėra geras ir man to nepasako, bet padeda raketą bandymams ir ją susprogdina“, - teigia Elonas.
Panašu, kad Elono nusivylimas „SN1“ dizainu apėmė apversto kūgio sprendimą, kurį jis pavadino „traukos rutuliu“, kur trys masyvūs „Raptor“ varikliai pritvirtinami prie paties erdvėlaivio korpuso.
„Tai toks kvailas dizainas. Tai vienas kvailiausių dalykų visoje raketoje, nes jis toks sunkus, brangus ir nepatikimas“, - teigia Elonas.
Žvelgiant bendrai, „SN1“ incidentas yra gana menkas nutikimas visame „Starship“ kūrimo procese ir inžinieriai jau taip turi keletą kitų variantų. Tačiau šis įvykis rodo Elono Musko didžiulį norą galų gale turėti ne vieną prototipinę „Starship“ raketą, bet visą jų flotilę.
Elonas jau ir anksčiau teigė, kad nori turėti 1000 tokių „Starship“ raketų, kurios į Marsą gabentų krovinius bei žmones ir padėtų įkurti miestą šioje Raudonojoje planetoje.
Elonas tiki, kad jei viskas vyks pagal planą, jau 2050-aisiais Marse gali gyventi milijonas žmonių.
Visgi, prieš įgyvendinant šią nuostabią idėją dar teks susprogdinti ne vieną „Starship“ prototipą.