Daugiau nei dešimtadalis socialinių tinklų vartotojų išnaudoja juos verslo tikslais  (0)

Iš viso socialinių tinklų svetainėmis naudojasi didžioji dalis – beveik 60 proc. – šalies interneto vartotojų, t. y. daugiau nei trečdalis arba 35 proc. visų 15-74 m. Lietuvos gyventojų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Daugiau nei dešimtadalis jų, t.y. 13 proc. socialinių tinklų vartotojų Lietuvoje pasitelkia juos populiarindami tam tikrą produktą, paslaugą, įmonę ir pan. Tai parodė reprezentatyvus Lietuvos gyventojų tyrimas, kurį atliko rinkos tyrimų bendrovė „SIC Gallup Media“/TNS. Tyrimo metu birželio – rugpjūčio mėnesiais buvo apklausta 1596 Lietuvos gyventojų 15-74 metų amžiaus.

„Šiuo tyrimu siekėme išanalizuoti ne tik socialinių tinklų naudojimo įpročius, bet ir sužinoti kaip verslas juos išnaudoja komunikacijos tikslais. Visame pasaulyje socialiniai tinklai seniai užėmė tvirtas alternatyvios reklamos pozicijas. Tai nestebina, nes tai prieinama ir patraukli tiesioginės komunikacijos su vartotojais priemonė“, – sakė „SIC Gallup Media”/TNS direktorius Gytis Juodpusis.

„SIC Gallup Media”/TNS  atliktas tyrimas parodė, kad 13 proc. socialinių tinklų vartotojų per analizuojamą laikotarpį aktyviai skelbė informaciją verslo tikslais, tiek pat - dalinosi rekomendacijomis apie prekes, paslaugas, renginius ir kt. Net 9 proc. šių vartotojų sukūrė atskiras naujienų grupes, kurias nuolat pildė naujausia informacija.

Pagrindinė minėto tyrimo dalyvių veikla, socialiniuose tinkluose yra bendravimas su artimais žmonėmis: draugais, šeimos nariais, kolegomis. Kas antras socialinių tinklų vartotojas šiose svetainėse seka naujienas apie savo draugus ir pažįstamus. Šiek tiek mažiau nei pusė, t.y. 45 proc., apklaustųjų komentuoja draugų profiliuose esančią informaciją: nuotraukas, žinutes, pranešimus ir pan. Tik kas dešimtas vartotojas leidžiasi į bendravimą su nepažįstamaisiais socialiniuose tinkluose. 

Įdomu tai, kad, lyginant socialinių tinklų vartotojus Lietuvos miesto ir kaimo vietovėse, jų įpročiai ženkliai skiriasi. Regionų gyventojai socialiniuose tinkluose dažniau ieško socialinių ryšių: mezga naujas pažintis, bendrauja su nepažįstamaisiais, komentuoja draugų profilių atnaujinimus, taip pat aktyviau skelbia informaciją darbo ar verslo tikslais.

Lietuvos miestų gyventojai socialiniuose tinkluose dažniau bendrauja tik su siauru artimiausių draugų ratu. Tačiau jie kur kas aktyviau reiškia nuomonę socialiniais klausimais, dalinasi rekomendacijomis apie prekes ar paslaugas, jungiasi prie naujienų grupių ir ieško informacijos apie prekes, paslaugas, renginius. Pastebėtina, kad  žmonės, gyvenantys miestuose, dažniau nei kaimo gyventojai yra linkę dalintis naujienomis apie save.

Dauguma socialinių tinklų lankytojų Lietuvoje kasdien prisijungia prie savo asmeninės prieigos (angl. account). Net ketvirtadalis, t. y. 25 proc. socialinių tinklų vartotojų, prie savo prieigos socialiniuose tinkluose prisijungia keletą kartų per dieną. Aktyviausi socialinių tinklų svetainių lankytojai yra didžiųjų miestų gyventojai. jie reguliariausiai prisijungia prie tokio pobūdžio tinklalapių.  Kaimo ir mažesnių miestų vietovių gyventojai neturi poreikio reguliariai naudotis šio tipo komunikacijos priemone; jie sudaro mažiausią „aktyviosios“ auditorijos dalį.

Dažniausiai lankomomis socialinių tinklų svetainėmis Lietuvoje išlieka facebook.com ir one.lt,  rečiau apklausoje dalyvavę respondentai minėjo klase.lt, netlog.com, draugas.lt. 

 „SIC Gallup Media“/TNS kontroliuoja tarptautinė tyrimų kompanija „TNS Global“, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių  Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: