Jaunimo nedarbas: reikia tobulinti gamybinę ir mokomąją praktiką (0)
Jaunimo nedarbas Europoje – didžiulis, todėl valstybės narės turi nedelsdamos imtis veiksmų. Vienas iš prioritetų – užtikrinti sklandų jaunuolių perėjimą iš švietimo sistemos į darbo rinką. Europos Komisijos užsakymu atliktų dviejų gamybinės ir mokomosios praktikos visose ES valstybėse narėse tyrimų duomenimis, praktikos programos turėtų geriau atitikti darbo rinkos reikalavimus, geriau derėti su įmonių reikmėmis, būti kokybiškesnės ir teikti daugiau perspektyvų jaunimui.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Už užimtumą, socialinius reikalus ir įtrauktį atsakingas Europos Komisijos narys László Andoras sakė: „Europos Vadovų Taryba pabrėžia jaunuolių gamybinės ir mokomosios praktikos svarbą, visų pirma „Jaunimo garantijų“ iniciatyvos ir naujų judrumo programų kontekste. Naujieji tyrimai padėjo sukaupti daugiau žinių apie praktikos programas ir pasirengti būsimoms iniciatyvoms, kuriomis bus gerinamas perėjimas iš švietimo sistemos į darbo rinką. Gamybinė ir mokomoji praktika gali nutiesti jaunimui kelią į darbo rinką ir taip padėti spręsti didžiulio jaunimo nedarbo Europoje problemą. Tačiau praktikos programomis turi būti užtikrinama, kad jaunuoliams būtų suteikiamos visos galimybės vėliau gauti nuolatinį darbą. Šio tikslo siekiame, be kita ko, tikslingiau naudodami Europos socialinio fondo lėšas.“
Į tyrimų rezultatus Komisija atsižvelgs plėtodama dvi iniciatyvas, kurias ketinama parengti iki 2012 m. pabaigos: Tarybos rekomendacijų dėl jaunimo garantijų, kuriomis siekiama užtikrinti, kad per keturis mėnesius nuo mokyklos baigimo visi jaunuoliai dirbtų arba toliau mokytųsi, projektą ir kokybišką stažuočių sistemą.
Atlikus gamybinės praktikos tyrimą, rekomenduota užtikrinti:
- vienarūšius gamybine praktika grindžiamo mokymo kokybės standartus;
- specialiųjų profesinių ir bendrųjų įgūdžių ir gebėjimų pusiausvyrą;
- esminį sėkmės veiksnį – socialinių partnerių dalyvavimą rengiant ir įgyvendinant praktikos programas;
- drauge su moksleiviais įgyvendinamas profesinio mokymo įvaizdžio gerinimo iniciatyvas.
Atlikus mokomosios praktikos tyrimą, nustatyta, kad:
- reikia ES lygmeniu nustatyti aiškią mokomosios praktikos apibrėžtį;
- jei įmanoma, mokomoji praktika turėtų būti neatskiriama studijų proceso dalis;
- turėtų būti dedamos koordinuotos ES ir nacionalinio lygmens pastangos didinti mokomosios praktikos (visų pirma MVĮ) pasiūlą;
- praktikantams, visų pirma socialiai remtiniems, reikia teikti finansinę paramą;
- reikia remti atvirą ir skaidrią praktikantų įdarbinimo tvarką.