Įrodyta: rašymas ranka daro mus protingesnius (10)
Vis daugiau studentų paskaitų konspektavimui į auditorijas nešasi ne sąsiuvinius ir rašiklius, o planšetes ir nešiojamuosius kompiuterius. Rašymas ranka sparčiai grimzta praeitin ir pradedamas suvokti kaip perdėm senobinis.
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Žmonija mieliau renkasi elektronines laikmenas, nes taip galima greičiau ir tiksliau užfiksuoti kalbėtojo pateikiamą informaciją. Tačiau taupydami laiką, žmonės praranda kai ką kita. Kaip rodo tyrimai, studentų, konspektuojančių lekciją ranka, pažangumas didesnis, nei medžiagą spausdinančių. Apie tai rašo Wall Street Journal.
Psichologai Pam A. Mueller iš Princetono universiteto ir Daniel Oppenheimer iš UCLA ištyrė 67 studentus, dalis kurių užsirašinėjo lekciją rašikliu, o dalis – spausdino. Testai buvo atliekami iš karto po lekcijos ir paskui, praėjus savaitei (šiuo atveju studentams buvo leidžiama pažiūrėti į savo užrašus). Remdamiesi šiuo eksperimentu, tyrėjai padarė išvadą, kad konspektuojantys medžiagą ranka, mokosi geriau, lengviau perpranta idėjas ir ilgiau išlaiko informaciją galvoje.
Rašikliu konspektuojama informacija „virškinama“ intensyviau
Sąsiuvinių ir rašiklių gerbėjų rezultatai viršija kompiuterių naudotojų, netgi nežiūrint to, kad ranka koledžo studentas vidutiniškai užrašo pusantro karto mažiau žodžių, nei atspausdina. Reikalas tas, kad rašydamas rašikliu, ant popieriaus, žmogus galvoja apie gautą informaciją intensyviau, „virškina“ ją. Be to, rašymas padeda informacijai patekti giliau į atmintį. Iš ranka rašytų konspektų lengviau žinias atgaivinti, nes jos geriau organizuotos, paaiškina leidinys.
Kitaip, nei konspektuojantys į sąsiuvinius, kompiuterių naudotojai užrašo praktiškai viską, ką išgirsta, kone stenografuoja paskaitą. Tai gali teigiamai atsiliepti pažangumui, tačiau tik tuo atveju, jei žinios tikrinamos iš karto po paskaitos. Tokią išvadą priėjo Vašingtono universiteto Sant Luise tyrėjai dar 2012 metais. Tie, kas paskaitas konspektavo ranka, sugebėjo atsiminti paskaitos medžiagą net ir po savaitės, pasakoja WSJ.
Nešiojamaisiais kompiuteriais galima informaciją fiksuoti nuodugniau – tokia galimybė labai vilioja, ir jos atsisakyti labai sunku. Mueller papasakojo WSJ, kaip kartą prieš lekciją paprašė studentų neužsirašinėti kiekvieno žodžio, nes tai gali pakenkti vėliau atliekamų testų rezultatams. Tačiau, netgi nepaisydami tokio perspėjimo, šio įpročio jie nepajėgė atsikratyti.
Анастасия Зырянова
slon.ru