Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2023-11-28 13:11
Na pirmiausia, diskusija realiai eina apie dažniausiai vieną piramidę, na kartais tas tris pagrindines. Ir jei žiūrėti senąsias piramides, tai jos buvo palyginus mažos, nebuvo tiek tiksliai suleistų akmenų ar sudėtingų praėjimų. Realiai berods Cheopso piramidė buvo viršūnė Egipto civilizacijos akmentašių/logistikos/architektūros.
Daug pokyčių vyko, kurie nebuvo tokie akivaizdūs ir ryškūs mūsų perspektyva, tiesiog mums atrodo nieko jau reikšmingo. Mums iš esmės dabar neatrodo kažkas tokio, kad vos ne kiekvienas rankose turime po galingą kompiuterį prijungtą prie interneto, o prieš 30 metų retas kuris galėjo sau leisti turėti kompiuterį apskritai, o ką jau kalbėti, dar ir prie interneto prijungtą. Taip ir ankstesniais laikais atrodė, kad nėra reikšmingų proveržių. Elementariai inovacijos žemės ūkyje leido padidinti derliaus kiekius kartais. Be to nebūtume turėję dabartinės populiacijos dydžio, negalėtų tokia dalis populiacijos dirbti ties inovacijomis. Tik dabar žemdirbystės inovacijos atrodo savaime suprantamos.
donatasv 2023-11-28 13:21
Nėr man lomkių, kalnų aplink egiptą yra su 9 kietumo lygmens akmeniu, kam eit kas retus admenis? Juos kuo puikiausiai galėjo naudot pjaustymui. Tas faktas, kad naudotas tikslumas tik ten kur reikia man žinomas, yra net mokslinių straipsnių apie tai, tik tą mokslinį straipsnį kurį aš skaičiau naudojo ne kalkių mišinį. Tiksliai nepamenu, koks mišinys buvo senokai skaičiau.
immortallt 2023-11-28 13:47
Dažniausiai apie tų pačių skalūnų skaldą eidavo kalba.
donatasv 2023-11-28 14:10
Tarkim majų civilizacija 2000metų prieš kristų iki pat 16 amžiaus dotuojama. Sugebėjo sukurt kalendorių pagal žvaigždžių judėjimą, kurių judėjimo ciklas virš 5k metų. Čia verda savo sultyse? Neblogi inžinieriai virė savose sultyse. Turėjo noro pjaustyt kalnus, tampyt didžiausius blokus, sugebėjo iš tų blokų pasatyt pastatus atsparius žemės drebėjimams, kurie stovi kelis 1000 metų. Galima sakyt jų civilizacijos ne evoliucionavo, o degradavo. 1k, 1.5k metų žinias gebėjo perduot ir staiga viskas pradėjo nykti. Sunyko taip, kad mes dabar spėliojam kaip ir ką jie ten darė. Visi virė savose sultyse, nekariavo, vergai patys ateidavo ir statydavo piramides? Vergus maitint nereikėjo žemės ūkio? Turėjo kelius, kanalizaciją ir daug kitų dalykų. Nu gal kažko pritrūko, kad užsikabinti ir imt tobulint procesus. Bet gebėjimus juos tobulinti jie tikrai turėjo.
Tarkim statulos išdroštos ir nupoliruotos iki veidrodinio paviršiaus net ir smulkiausiose vietose, linijos tiesios gražios. Ant tos pačios statulos tep lept iškalta kreivi šleivi heroglifai?
Dannas3 2023-11-28 14:43
Nu ir ka dar sugebejo majai? Ju auksciausias civilizacijos taskas nesieke musu tamsiausiu viduramziu. Net rasto nesugebejo sukurt. Tiksliau turejo rasta, t.y. perduodavo informacija risdami mazgus ant virviu:))) Dangaus stebejimas, nera cia joks stebuklas.
Taip jau gaunasi, kad civilizacijos sunyksta. Bronzos amziaus staigus kolapsas, viena didesniu istorijos mysliu.
Kazkaip keistai interpretuoji virima savo sultyse. Kad kariavo su kaimynais ar prekiavo su jais,yra daugiausia kiek sieke ju akiratis.
Labai jau ant slifavimo uzsikabines:))))
donatasv 2023-11-28 15:16
Nu žinai sušlifuoti granitą, bazaltą, korundą nėr jau toks paprastas procesas. Statulų smulkiausios dalys sušlifuotos iki blizgesio, o ant viršaus iškalta terlionė, nešlifuota nieko. Tai yra požymis į degradaciją. Išdirbi iki smulkmenų viską ir papuošimui snarglį pakabini...
Stebėtojas 2023-11-28 15:47
Taigi, bazaltą su tuo pačiu granitu gali daužyti.
O žinai kas yra korundas? Tai yra aliuminio oksido kristalinė forma. Su atitinkamom priemaišom tai arba rubinas, arba safyrai. Smaragdai jau šiek tiek skirtinga klasė, bet taip pat turi aliuminio. Iš jų paprastai gamina arba papuošalus, arba įrankius. O veikėjas užsimanė iš jų piramides statyti. Dabar tai, kad brangakmeniai yra kiečiausi, nieko nepasako apie jų trapumą. Gana dažnai juos gali su plaktuku sudaužyti, ypač jei struktūra nevienalytė. Gana smulkiai susmulkinus gali pasigaminti labai gero abrazyvo. Turint pakankamai laiko bet kokį akmenį nuzulinsi.
donatasv 2023-11-28 15:54
Stebetojas tu gal nustok spankt kvaitulį. Kas šlifavo piramides? Apie statulas šneku, vazas šioje vietoje. Apsirūkei tai sėdėk savo vietoje ir šlifuok piramidę. Kai sugebėsi atskirt sakynije kada šnekama apie pjūvio darymą ir pjūvio tikslumą, tada bus galima su tavim diskutuot, o iki tol ignoras...
Stebėtojas 2023-11-28 15:58
https://www.youtube.com/watch?v=3-c9fMUV9Oc
Tikrai. Labai sunkus darbas granitą nupoliruoti iki blizgesio.
donatasv 2023-11-28 16:08
Tu supranti pasakymą mano aplamai? Kad sušlifuot sugebėjo ir su kuom man nekyla klausimų. Kodėl statulą išdirbo iki smulkmenos detalėms, šlifavimas ir t.t. kur net nesimato kalto požymių ir ant viršaus iškali herogllifus kreivus šleivus, su aiškiais kalto požymiais ir to paviršiaus nesušlifuoji. Labai sudėtinga buvo užbaigt procesa iki galo? Statau architektūrinį šedevrą ir grafiti užmetu papuošimui?
donatasv 2023-11-28 16:13
https://m.facebook.com/Egypt.Culture/ph ... 42/?type=3
Tarkim ši dėžė idealiai sušlifuota, kampai idealiai suleisti. O užrašas keverzonė... kaip ramzio užrašas ant statulos taip į pievas, nors jo dinastijai priskiriama labai daug šedevrų.
Stebėtojas 2023-11-28 22:21
Taip, aš galiu pripažinti, kad dėžes gamino, o ant jų užrašus kalė ne tie patys žmonės. Tik yra viena bėda, niekas nepasakys, kada buvo iškalti sarkofagai, o kada ant jų iškalti užrašai. Štai tokia situacija - prieš 4000 metų suvieniję jėgas meistrai iškalė ir atgabeno dėžes. Ir tada įvyko kažkas - karas, ligos (o gal faraonui susišvietė, kad juos reikia nužudyti, kad niekas nebepakartotų tokio šedevro) ir meistrai žuvo neperdavę savo meistriškumo kitai kartai. Įrašai buvo gana kruopščiai sunaikinti. Kas nėra taip sunku - vis tik papirusas, kuris dar ir gana brangus, daug kopijų nepridarysi. Ir štai, po poros šimtmečių, kai civilacija jau leidosi į saulėlydį, atėjo koks savamokslis tageris, kokių ir šiais laikais pilna, ir nusprendė "papuošti" dėžes savo "menu". Padarė kaip išėjo - iš akies. Galima ir kita versija - kad klastojant istoriją įrašai buvo iškalti 19-20 amžiuje.
Tai va. Pabandyk įrodyti arba paneigti tokią hipotezę. Aš asmeniškai neįsivaizduoju, kaip tą padaryti. Akmens datavimas parodys tik kada jis susiformavo, o ne kada iškaltas. Kadangi lieka neaišku, kiek ten buvo "padirbėta" niekam nežinant, tai be papildomos informacijos, kurios nėra, nieko neįrodysi.
Stebėtojas 2023-11-28 22:40
O štai čia labai informatyvus video, kad visi tie sarkofagai tikrai nebuvo gaminami aukštom technologijom. Pirminiai grubūs pusgaminiai, įvairūs nelygumai ir nuoskalos. Nors nuoskalos galėjo atsirasti ir vėliau, su tuo galiu sutikti, bet visa kita tai tikrai nerodo kažko super puper. Beje, 14:50 ant vienos dėžės matosi iškalti hieroglifai, kurie akivaizdžiai yra to paties meistriškumo lygio, kaip ir dėžės, skirtingai nuo tavo pavyzdžio. Ir greičiausiai šitos dėžės buvo atgabentos ir padėtos į vietą ir virš jų tada buvo statomos katakombos, nors galiu ir klysti. Tokia mano hipotezė.
https://www.youtube.com/watch?v=MXE1ML_ ... enFoerster
immortallt 2023-11-28 23:02
Šiaip yra paprastesnis paaiškinimas, faraonai ar kilmingieji savo kapavietes pradėdavo įsirenginėti, vos tik tapdavo atsakingi patys už save/turėjo savo pajamas. Ir statydavo iki kol numirdavo. O kai numirdavo, darbus baigdavo iki kol palaidodavo. Tai tada jau skubant pabaigdavo kaip gaunasi, kad tik spėti ir atitikti minimalius reikalavimus. Ir čia ne teorija, taip buvo įprasta. Po to kai palaidodavo, kapaviečių niekas nebepuošdavo ir nebeskaptuodavo.
Stebėtojas 2023-11-28 23:11
O štai čia filmukas apie tuos "super tikslumus". Skanaus.
https://www.youtube.com/watch?v=mysYT26 ... ntPresence
Stebėtojas 2023-11-28 23:39
Na, čia lyg skirta buvo jaučiams laidoti? Nesvarbu. Tai tada galimas ir toks paaiškinimas dėl konkrečiai tos dėžės, kad buvo pradėti užrašo iškalinėjimo darbai, "nusipieštas" pradinis trafaretas, bet kažkas įvyko ir darbai nebebuvo tęsiami. Kas galėjo įvykti? Pavyzdžiui, religijos pasikeitimas.
donatasv 2023-11-28 23:44
Bent jau egiptas iš viso šito ancient aliene burbulo pastebėjo, kad galima neblogai uždirbt, gan nebloga reklama, tai vangiai bet atveria muziejų eksponatus tiems kurie nori tirt.
Kapavietėse gal ir logiškas paaiškinimas, o šventyklos? Man tai labiau panašu į miksą abiejų jūsų atsakymų. Vienas dalykas su faraonų simbolika ant statulų su faraono atvaizdu. Jei jau ruoši statulą faraonui tai būtų natūralu įtraukt į planus ir jo simboliką.
immortallt 2023-11-29 08:29
Kurioms šventykloms kiek pinigų skiriama - buvo politika, kuri siejosi su daugeliu dalykų. Pradedant numirė faraonas, kažkas su kažkuo susipyko, apniko nušvitimas, reikia naujų sąjungininkų, badas, ligos ir t.t. Paprasčiausias atsakymas...
EEE 2023-12-02 15:10
Įkelsiu dar vieną įrašą. Siūlau atsiversti įrašo 33min. pasižiūrėti taip vadinamos šventyklos puošybos elementą ir anot autoriaus tokios dekoracijos nesufantazuosi, tam reikia gero matematikos žinojimo apie skaičių sekas ir prie viso to pakankamai pajėgaus kompiuterio, kad tai susiprojektuoti, jei sudomino tada paskaita nuo pradžių, gaila, kad dėl laiko stokos Baalbeko klausimas buvo išbrauktas...
Paskaita prasideda nuo to, kad žmogus technologas nusprendė megalitinių statinių klausimą spresti kitaip - nesvarbu kas statė, nesvarbu kada tai pastatyta, svarbu technologijos ir statytojų mąstymas. Daug vaizdinės medžiagos - pasitikrinkite ar tai plaktukinės technologijos ar kažkas kita...
https://www.youtube.com/watch?v=z99AO56PGRg
EEE 2023-12-03 09:11
Jei jau pasakyta A, man teks pasakyti B. Alternatyvieji istorikai irgi pastebėjo būtent tai, kad taip vadinamų sarkofagų išorė padaryta pakankamai grubiai, užrašai dviejų tipų - jei ant sarkofago iškaltas kokio nors faraono vardas, o dažnai iškalti ir keli vardai, tai būtent padaryta kreivai šleivai, o jei ant to pačio sarkofago dar likę ir kitų nekaltų užrašų, tai jie užrašyti kaip su 3D printeriu. Dar vienas pastebėjimas, kad sarkofagų vidinė pusė padaryta nepalyginamai kokybiškiau. Įdealūs veidrodiniai paviršiai, padėjus liniuotę ir šviečiant iš kitos pusės prožektosiumi jokio plyšelio, kampai tiksliai 90 laipsnių net ir tikrinant tris plokštumas. Klausimas - kam taip vadinamam grabeliui toks tikslumas vidui. Jei tai tikrai "grabas" tai išorinė pusė turėtų būti kokybiškesnė, o ir išorę apdoroti nepalyginamai lengviau. Yra tokia prielaida, kad tai gali būti prietaisai arba prietaisų darbo vietos kurios ir reikalavo didelio tikslumo.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Ateiviai jau tarp mūsų. Bet ieškome ne ten.“ Garsus astronomas padarė netikėtą pareiškimą