Kokia vidutinė karinio automobilio „gyvenimo“ trukmė fronte? Ukrainos karys atskleidė šokiruojančią tiesą  (4)

Tūkstančiai automobilių fronte, bet jų vis dar nepakanka.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kariuomenės aprūpinimo transportu problema kilo nuo karo pradžios ir nemažėja net po metų. Nors į karą buvo išsiųsta tūkstančiai įvairių sunkvežimių – nuo ​​naudotų pikapų ir furgonų bei greitosios medicinos pagalbos mašinų iki specializuotų karinių transporto priemonių ir sunkvežimių.

Be tų transporto priemonių, kurias perka valstybė, Ukraina sulaukia pagalbos iš kitų šalių. Neseniai daugiau nei šimtą sunkvežimių ir 50 greitosios pagalbos automobilių padovanojo Europos Sąjunga. Įvairios organizacijos ir savanoriai visame pasaulyje ieško kariniams poreikiams tinkamų transporto priemonių.

„Sunkvežimiai ir ginklai yra tapatūs dalykai“, – sunkiasvorių transporto priemonių svarbą kare suvokia Ukrainos kariuomenės vadavietės logistikos skyriaus karininkas Viktoras Ševčenka.

Nauja – gerai pamiršta sena

Vasarą Ukrainos ginkluotųjų pajėgų teritorinės gynybos pajėgų karinė vadovybė davė užduotį: skubiai aprūpinti du karių batalionus viskuo, ko reikia, pirmiausia – automobilių technika fronte.

„Supratome, kad fronte itin trūko visais ratais varomų transporto priemonių, galinčių važiuoti bekele. Taip kilo mintis restauruoti senus sovietinius sunkvežimius. Tada beveik niekas netikėjo, kad mums pasiseks“, - pasakoja Viktoras Ševčenka.

„Eksperimento būdu remontuoti atrinkome septynis skirtingo stovio automobilius. Ir pradėjome juos remontuoti įmonės lėšomis. Po mėnesio parengėme statistiką: kiek laiko ir pinigų užtruko kiekvieno konkretaus automobilio remontas“, - tęsia Ševčenka.

Pikapai prieš sovietinius sunkvežimius

Kam reikalingi naudoti automobiliai GAZ-66, ZIL-131, jei yra modernūs pikapai?

„Pikapas yra mažas automobilis, bet mums reikalingi sunkvežimiai, varomi visais ratais, kurie gali gabenti daugiau nei 3 tonas ginklų, amunicijos, personalo. Pakrautas džipas negalės važiuoti per pelkę, bet tam tinka sunkvežimis. Be to, norint atkurti seną sunkvežimį, pakanka 3-4 tūkstančių dolerių, o nusipirkti naują džipą – nuo 10 tūkstančių dolerių. Tai yra, vietoj vieno džipo gali būti suremontuoti 3 sunkvežimiai“, - atsako Ševčenka.

 

„Nuo spalio mėnesio suremontuota apie 130 transporto priemonių. Iš jų 50 pagaminome mes, o likusias – mūsų teritorinės gynybos brigados“.

„Atsarginės dalys yra didžiulė problema. Yra senų, bet jų labai mažai. Liūto dalį perkame Kinijoje. Sutarėme su Ukrainos įmonėmis ir jos užsako jas Kinijoje. Tarp Kinijos gamintojų renkamės atsargines dalis, kurios gali atlaikyti ekstremalias sąlygas“.

Kiek laiko automobilis „išgyvena“ fronte?

„JAV tiekiami greitosios pagalbos automobiliai fronto zonoje išsilaiko nuo 1 iki 2 savaičių. Jei jums pasisekė ir iš karto jo nesusprogdino, po dviejų savaičių tarnybos važiuoklės suremontuoti nepavyks. Pigiau nusipirkti naują greitosios pagalbos automobilį nei remontuoti seną“, - pasakoja Ševčenka.

 

„Visureigio gyvenimo trukmė: nuo 1 dienos iki 2 savaičių. Turėjome atvejį Charkive. Amerikietiškas džipas, ką tik iš salono, rida – 30 km. Kai du žmonės buvo sužeisti misijos metu, šis džipas vežė juos į ligoninę. Apeiti mišką būtų reikėję 45 minutes, bet sužeistieji nebūtų tiek išgyvenę. Vaikinai visureigiu puolė tiesiai į frontą. Jie atvyko per 15 minučių, tačiau netoli ligoninės nukrito automobilio ratai. Tačiau žmonės buvo išgelbėti“.

Sunkvežimio tarnavimo laikas yra nuo 1 iki 3 mėnesių. Tai suteikia šansų kitiems automobiliams, nes jo paskirtis – išgyventi sunkiomis sąlygomis. Be to, jei kur nors lauke suges naujas su elektronika aprūpintas sunkvežimis, jį reikės nutempti remontui. Sugedus sovietiniam automobiliui situaciją išgelbės lipni juosta ir domkratas, automobilis pats pasieks remonto vietą. Toks yra paradoksas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(53)
(0)
(53)

Komentarai (4)