Nafta nėra mirę dinozaurai, bet benzinas turi galiojimo laiką. Ką sako mokslas  ()

Tyrėjai atskleidė, kaip benzinas gaminamas iš naftos ir kodėl produktas genda greičiau, nei galite įsivaizduoti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Benzinas, kurį naudojate savo automobiliui užpildyti, pradėjo egzistuoti Žemėje maždaug prieš 360 milijonų metų. Jo istorija prasidėjo dar gerokai anksčiau, nei dinozaurai klajojo po planetą, nepaisant populiaraus įsitikinimo, kad benzinas yra priešistorinių monstrų liekanos, rašo „IFLScience“.

Pasak mokslininkų, prieš 360 milijonų metų benzinas buvo dumbliai ir planktonas. Be to, mokslas teigia, kad benzinas turi savo galiojimo datą.

„Benzinas turi galiojimo laiką. Paliktas jūsų automobilio bake, jis sugenda vos per 4 savaites. Tinkamomis sąlygomis kurą galima laikyti kanistruose nuo 3 iki 6 mėnesių. Degalų stabilizatoriai gali pailginti galiojimo laiką nuo vieno mėnesio iki trejų metų optimaliomis laikymo sąlygomis“, – sako „Popular Mechanics“ ekspertas Mattas Crisara.

Norėdami suprasti, kaip gali sugesti benzinas, pirmiausia turite suprasti, kas yra benzinas.

Akivaizdu, kad medžiaga, kuri pilama į automobilių bakus, labai skiriasi nuo žalios naftos, kuri Žemėje atsirado išnykus dumbliams ir planktonui. Tiek pirmuoju, tiek antruoju atveju tai yra angliavandenilių mišinys, kurį galima deginti ir gauti energijos.

Tačiau degalinėje atsiduriamodifikuotas produktas: Iš kuro pašalinami sunkesni angliavandeniliai ir paliekamas parafinų (alkanų), olefinų (alkenų) ir cikloalkanų (naftenų) mišinys. Naftos rafinavimo procese taip pat pašalinamos tokios priemaišos kaip siera. Vietoj to į degalus dedamos tokios medžiagos kaip etanolis, antikorozinės medžiagos ir kitos medžiagos, skirtos pagerinti automobilio charakteristikas.

 

Kai kurie iš šių priedų sukelia problemų dėl benzino laikymo. Pavyzdžiui, etanolis, kuris dedamas į mišinį dėl didelio oktaninio skaičiaus, taip pat dėl ​​galimybės sumažinti kenksmingų automobilių išmetamo anglies dvideginio kiekį. Tačiau etanolis yra hidrofilinė medžiaga, kuri „mėgsta“ jungtis su vandeniu, ir tai gali būti rimta automobilio problema.

„Jei benzine yra etanolio, jis gali pradėti traukti iš oro vandens garus. Kaip žinote, variklyje esantis vanduo pradeda ėsdinti visą sistemą“, - sako chemijos inžinierius Richardas Stanley.

 

Olefinai, kurie reaguodami su deguonimi yra jautrūs oksidacijai, gali būti problema. Tuo pačiu metu susidaro kieta į gumą panaši medžiaga, kuri gali užstrigti automobilio variklio sistemoje.

Tačiau tai ne paskutinė priežastis, kodėl benzinas gali sugesti. Kadangi kurą sudaro tik lengviausi žalios naftos angliavandeniliai, per ilgą saugojimo laikotarpį iš tikrųjų išgaruos kai kurios molekulės. Faktas yra tai, kad naftos bendrovės keičia angliavandenilių mišinius priklausomai nuo sezono, kad geriau susidorotų su karščio ar šalčio problemomis, o žieminis kuras išgaruoja greičiau nei vasarinis.

„Benzinas yra kaip vynas: vos atidarius butelį, jis palaipsniui pradeda gesti“, – padarė išvadą ekspertai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(9)
(0)
(9)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: