Greičiausias pasaulio propelerinis lėktuvas – „XF-84H Thunderscreech“: buvo toks siaubingai triukšmingas, kad girdėdavosi už 40 km, sukeldavo pykinimą ir epilepsijos priepuolius (Foto, Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lėktuvo keliamas siaubingas garsas taip pat ant žemės esančiam personalui sukeldavo stiprų pykinimą ir galvos skausmą. Vienoje ataskaitoje vienas inžinierius patyrė epilepsijos priepuolį po artimo kontakto su smūgine banga, kylančia iš veikiančio „XF-84H“.

Milžiniško triukšmo keliama vibracija taip pat labai trikdė operacijas „Edwards AFB“ valdymo bokšte. Buvo labai didelė rizika sugadinti jautrius prietaisus.

 

Gavęs daugybę skundų, Karinių oro pajėgų Skrydžių bandymų centras nurodė gamintojui „Republic“, prieš paleidžiant variklį, nutempti orlaivį ant Rogerso sausojo ežero, toli nuo pakilimo tako.

„Edwards“ oro pajėgų bazėje „XF-84H“ niekada nebuvo itin mėgstamas ir tai nebuvo vien tik dėl triukšmo.

„XF-84H“ buvo nepraktiška mašina, kuriai prireikdavo pusvalandžio, kad ji tiesiog sušiltų ir būtų paruošta pakilimui, todėl tapo akivaizdžiai netinkama kovai. Labiau nei triukšmas ar vėlavimas lėktuvo likimą nulėmė mechaninės problemos.

„Allison XT40-A-1“ turbosraigtinis variklis buvo „siaubingas  mechaninis košmaras“. „XF-84H“ patyrė vibracijas, atsirandančias dėl viršgarsinių sraigtų ir galingo variklio sukimo momento.

Vienas iš programai paskirtų „Republic“ bandomųjų pilotų, Linas Hendrixas, vos po vieno skrydžio orlaiviu atsisakė kada nors vėl juo skristi.

 

Galų gale visos orlaivio problemos jį pribaigė. 1956 m. JAV Oro pajėgos atšaukė projektą, kai buvo pastatyti tik du „XF-84H“, kurių bendras skrydžio laikas buvo trumpesnis nei 10 valandų.

Manoma, kad „XF-84H“ yra greičiausias kada nors pagamintas propeleriu varomas orlaivis, kurio oficialus didžiausias greitis buvo 1 080 km/val. (Macho 0,9), nors bandymų metu nė vienas iš dviejų lėktuvų niekada nepasiekė didesnio nei 724 km per valandą greičio.

Vienas iš išlikusių „XF-84H“ yra eksponuojamas Jungtinių Valstijų Oro pajėgų nacionaliniame muziejuje Wright-Patterson Oro pajėgų bazėje, netoli Deitono, Ohajuje. Jis daug metų praleido ant stulpo prie Meadows Field oro uosto, Beikersfilde, Kalifornijoje. 1992 m. orlaivis atsidūrė muziejuje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(47)
(1)
(46)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()