Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2024-07-23 11:11
Pakoreguotą? Yra įstatymas, pagal kurį skirsto surinktą GPM kiekvienai savivaldybei. Procentas kurį palieka Vilniui yra kažkas ~50%. Įrašytas į įstatymą. Kaunas ir Klaipėda jau gauna ženkliai arčiau 100%.
Kad ne visi gyvenantys Vilniuje yra registruoti Vilniuje (panaši situacija Kaune ir Klaipėdoje), dar jums ginčytis reikia?
Kišam Vilnių ten kur nesueina, ir Vilniui paliekame 100% GPM'o, o neregistruotiems Vilniuje (ar atitinkamai Kaune, Klaipėdoje) jokių paslaugų neteikiame! Tada pasirodys, kad absoliučios daugumos kaimų (savivaldybių, kur dominuoja kaimai) pajamos kris ne 30%, o bent 50%.
Ūkininkai kaimus išlaiko? Kiek ūkininkas moka GPM'o nuo veiklos pelno?
Dabar randu tik seną santrauką įstatymo, nerandu nr.:https://www.vmi.lt/evmi/documents/20142/753727/20190617_GPM+paskirstymas_AVMI.pptx/3a1c6fbd-1c96-4026-44ee-6222967a7889?t=1622634174440
donatasv 2024-07-23 11:21
Tai uždarom Ūkininkus, kaimus ir lai Vilnius klesti? Gal prie to pačio nepamiršk paminėti dėl kokių priežaščių buvo priimtas toks įstatymas? Dėl ko yra vykdoma dabartinė regionų politika?
immortallt 2024-07-23 11:36
Kur aš siūliau uždaryti? Tu aiškini, kad Vilnius tegul "susikiša".
Dėl kokių priežasčių? Populizmas, įtikti masėms.
Į regionus investuoti reikia, bet ne į trinkelizaciją ir viešųjų pastatų renovaciją, kur nebėra žmonių ir likę vasarnamiai ir senoliai, kurie iš namų neišeina.
Kaip ir kitas pavyzdys - plačiajuostis internetas. Idėja gera, bet pritampė šviesolaidžių į kiekvieną kaimą kur yra pastatų. Problema, ten kur yra pastatų, bet ne žmonių. Rezultatas - pusė infrastruktūros net neįjungta dūla po žeme.
Neturėjo pinigai tiesiog būt dalinami išleisti.
Neturėtume visus Lietuvos regionus remiantį miestą nugręžti 60-70% pajamų, tam kad prafinansuoti pajamų nenešančius projektus. Ir taip varyti jau du dešimtmečius.
O ūkininkus ne uždaryti reikia, o apmokestinimą suvienodinti visiems. Uždirbai 100k€ veiklos pelną, tai ir sumoki 15k€ pelno mokestį, 9k€ PSD ir dar Sodrai atseikėji. O ne uždirbai 100k€ pelną, bet tiesioginių išmokų gavai 80k€, tai susimoki pelno mokestį 20k€ * 5% ir lieka tik 1k€. PSD susimoki MMA*9%. SoDrai ir pan. Ir tad krūvą veiklų gali pakišti po ūkininkavimu, pvz. žemės ūkio technikos prekyba, ir vadinti tai ūkininkavimu, kol deklaruoji, kad iš žemės ūkio uždirbi >50% pajamų.
donatasv 2024-07-23 12:25
Nu ir dėl ko visa regionų politika prasidėjo taip ir nepaminėsi? Kokios problemos ištiko Vilnių? Kas nutiko su regionais?
immortallt 2024-07-23 14:11
Nu ir kas ištiko regionus dėl ko kalti buvo miestai, ypač Vilnius, ir dėl ko ir toliau turi kaltę išpirkinėti?
kestutisz 2024-07-23 14:40
Vien tai, kad valdiškos kontoros dauguma sukaupta kaip tik sostinėje (o ne proporcingai paskirstyta po regionus) jau ir reiškia, kad kiti nukenčia, todėl taip, visiškai logiška jog bent pusę pajamų reiktų atimti. O gal ir daugiau. Koroninė psichozė parodė jog čia visiškas BS jog valdžia turi būt koncentruota - jie ir toliau sau sėkmingai "zoominasi" ir po jos, ir blogiau nebūna (kur dar blogiau).
Čia gali pavyzdžiu laikyti savo taip liaupsinamą automobilių parkavimo branginimą ir pan - centriuke ir privalo būti nepatogu gyventi, laikyti ant tokio vos vos pakenčiamo minimumo, kad dar šakėm neišneštų, ypač valdžios atstovam. Bo jie greitai pamiršta, ką "atstovauja".
kestutisz 2024-07-23 14:43
O šiaip čia tuščias klausimas dėl tų pensininkų balsų - jie ir toliau eis pareigingai balsuoti, o tie kuriem dabar atmazkė yra nepatogumas nueiti į apylinkę ar kitą tašką iš anksto - jie garantuotai tingės balsuoti ir internetu. Čia nebent jei norima prastumti patogesnes machinacijas, be stebėtojų.
immortallt 2024-07-23 14:55
Taip, decentralizuoti ir kuo plačiau išbarstyti gyventojus, o tada vergti, kad keliai prasti yra idealus sprendimas. Dar bus galima šalia vergti, kad vanduo, šildymas ir elektra brangu. Iki mokyklos toli, ir t.t.
O šiaip viskas yra tokia beletristika, kad net neverta komentuoti.
Manai iš valdiškų įstaigų surenkamas GPM'as?
Senai metas baigti gyventojų skaidymą kuo plačiau, ir dar tai finansuoti, pvz. per elektros tarifą, kai nutolusius 5 namus prijungia ir išlaiko jungtį už tą patį tarifą, kaip daugiabučio 5 butus, kai išlaikymo kaštai skiriasi >100 kartų. Asfaltuoti kiekvieną žvyrkelį, kai ir taip asfaltuotų kelių vienam gyventojui esame tarp daugiausia turinčių Europoje.
O išversiu kitaip, jei šeima pagaliau pradėjo uždirbti pinigų ir lieka dar jų po būtinųjų pirkinių, tai pirmas dalykas ką darote, tai ne į vaikų mokslą ir lavinimą investuojate, bet į senolių švietimą ir lavinimą, hobius, kurie jau ir patys savimi pasirūpinti negali, o vaikai kažkaip tegul sukasi.
Pensininkų dėl internetinio balsavimo daugiau nebus. Jaunimo - būtų.
donatasv 2024-07-23 15:03
Tu kur gyveni marse? Po 2008 krizės kas nutiko? Dėl konservatorių naktinių reformų visos investicijos suplaukė į Vilnių. Iš regionų jaunimas subėgo į Vilnių arbą į užsienį. Vilnius vienintelis dėka visų suvažiavusių gebėjo išlaikyt savo augimą, o visiems kitiem kas liko? Eik pasižiūrėk kiek gyventojų liko mažose savivaldybėse. Kvaituliuoji su savo marazmais. Jau turėjai politiką Vilnius pirma ir kas gavosi? Visa lietuva vos netapo vienu dideliu Vilniumi, o aplink visur tik užmirštos ir apleistos lūšnos. Mažesnės savivaldybės -50% gyventojų per 20 metų. Dėka to, kad pradėjo gaivint regionus steigt lezus, hujezus mažesniuose miestuose atsirado gamyklų, iš kaimų surinkinėja žmones veža į gamyklas ir dirba, tik dėka to, dabar turim augančią Lietuvą, o ne Vilnių. Aklas beprotis...
Hmz 2024-07-23 15:33
Įdomi ta rinkėjų atmintis. Apie "naktines reformas" jie gali zyzti metų metais, o apie jų priežastį - pasaulinę ekonominę krizę - jau baigė pamiršti.
donatasv 2024-07-23 15:45
Nebaigėm pamiršt. Bet kovidas buvo lygiai tokia pati krizė tik Lietuva nuėjo kartu su tarptautinių valiutos fondų pasiūlymais šį kartą ir kas gavosi? Gal baigi pamiršt kas buvo praitą kart?
kestutisz 2024-07-23 15:59
Kaip tai pamiršt jei nė vienas "gelbėtojas" už tai dar neatsėdėjo?
donatasv 2024-07-23 16:24
Lietuvai buvo pasiūlyta pinigų iš tarptautinios valiutos fondo. Ir lygiai kaip Ukrainai buvo pasakyta tvarkykit savo viešąjį sektorių. Mes duosim pinigų ateisim darysim reviziją ir rekomenduosim pakeitimus. Kubilius su Grybauskaite kuri prisivirino reikalų ruskyne neturėdama kur dingt pasirinko laivą su dujų balionu. Smarkiai apmažino viešojo sektoriaus finansavimą, nurėžė pensijų šmotą ir pasiskolino bapkių laivui su 9% palūkanomis. Privatus verslas liko užmirštas. Reikėjo dujų? Reikėjo bet vietoje to, kad pratemtume sunkmetį ir tada statytume laivą konservatoriai gavo krūvą kritikos ir 10 metų baną iš valdžios. O Lietuvai -30% gyventojų. Estija, Latvija su tom pačiom ruskio dujom gyveno iki karo pradžios nes politikai sugebėjo išsivartyt su putkos spaudimu sunkiu momentu. Už tai aš kritikuosiu ir smerksiu kubiliaus vyriausybę su grybauskaite priešakyje. Gyvenom telšiuose turėjom namą kūrėmės su šeima ir staiga totali tyla spengenti ausyse nei darbo nei pinigų ir emigracija. Šimonytės vedami konservatoriai susitvarkė visai kitaip ir atrado pinigų paremt verslą, po visko paremt Ukrainą, nieko nekarpė apkarpė bankai su palūkanomis ir išsivartėm be problemų. Galit bliaut koks Lietuvai brangus tas laivas bet bbd ant emigracijos ir ant kubiliaus trumparegiškumo.
immortallt 2024-07-23 22:33
Ne, investicijos iki tol neplaukė į Lietuvą beveik iš viso. Naktinės reformos ne prie ko. Vilnius pritraukė daug investicijų, nes buvo dirbama daug ties tuo. Tuo tarpu duagumos rajonų savivaldybės ne tik kad aktyviai investicijų neieškojo, bet laiškus anglų kalba tiesiog ištrindavo, nes niekas nesuprasdavo. Jau kreipiantis per tą pačią Investuok Lietuvoje atsakydavo, kad verslai tegul steigiasi, prie ko čia jos. Tai dabar va vėl Vilnius kaltas, kad regionai sėdi ant subinės ir laukia, kol kas nors nudirbs visus darbus už juos, ir atneš investicijas, pavalgyti ir t.t. Ir įvedė tą atėmimą iš miestų bei perskirstymų, neva kompensuoti neateinančių investicijų, o kad pritraukti investicijas susitiesė šaligatvius ir viešus pastatus pasitvarkė. Net dabar ateina investicijos, ir išlenda visokie pilypai iš kanapių, kurie prieštarauja viskam. Tai kokio velnio turi maitinti pagrinde Vilnius juos, taip ir nesugebėjai atsakyti.
Lietuva yra per maža šalis, kad turėti daugiau 2-3 miestų. Kaimai, kuriuose nėra žemės ūkio, nėra pramonės, niekam nereikalingi, ypač vienkiemiai, apart pačius savininkus. Bet kodėl tada likę turi susimesti ant gerovės tų, kurie renkasi prabangų gyvenimo būdą, t.y. gyventi iš esmės agrarinį gyvenimą, bet nevykdyti žemės ūkio veiklos, yra jų pasirinkimas, ir niekas neturėtų jų subsidijuoti.
Vis norime gyventi taip gerai, kaip keletas kitų šalių, dabar įvardinkite, kurioje iš tų šalių kaime gyvena tokia dalis gyventojų, kaip Lietuvoje?
Iš kaimų emigracijos banga buvo didžiulė, nes kaimuose gyveno, bet žemės ūkiu užsiiminėti niekas nenorėjo. Ir niekas nenori, kad žemės ūkio įmonių atsirastų. Lietuvoje apart grūdinių kultūrų ir rapsų auginimo, daugiau nelabai yra kokio žemės ūkio. Atidaryti naują gyvulininkystės ūkį - reikia kalnus nuversti. Lietuvoje išaugintos bulvės ar obuoliai jau yra brangesni nei bananai.
Nesakau kaimų naikinti, nesakau, kad naikinti visai finansavimą, bet finansavimas turi būti skirtas pritraukiant investicijas. O trinkeles ir pastatus tvarkytis turėtų iš savivaldybėje surenkamų pinigų.
P.S. prisiminiau, pas draugą į sodybą pravažiuojant yra ~15 namų kaimas, kuriame jau visi namai apleisti, bet trinkelės po lapais vis dar yra, šviestuvai dar stovi, sakė nejungia jau jų. Pats nebūčiau pamatęs, draugas, į kurio sodybą važiavome, atkreipė dėmesį. Tobula investicija. Kaimas viduryje laukų, per vidurį kaimo rajonines kelias. Buvusių ūkininkų namai, sukiužę ir griautini buvo dar iki pasimirštant savininkams. Čia vienas iš tokių gerų investicijų pavyzdžių.
immortallt 2024-07-23 22:35
Kažkaip pamiršti, kokie riekalavimai buvo kartu su TVF pinigais - einamąsias išlaidas, t.y. pensijas, algas apkrapyti tiek, kad nereikėtų skolintis. Relaiai dar 30-40%. Tada įvesti visuotinius NT ir automobilių mokesčius. Jei manai, kad nuo to žmonės būtų buvę laimingesni ir krizė būtų buvusi lengvesnė, tai tikrai lunatikas esi. Taip būtume galbūt išėję greičiau iš krizės, bet valdžią turbūt būtų nuvertę to procese.
donatasv 2024-07-23 23:49
Nepamirštu nieko. Kiek apkarpė papasakok po visko? Kai sumažino pensijas, ir dar einančias po 10 dienų išmokėjimą atidėjo, 3 kartus? Kiek apkarpė viešą sektorių? Kiek pasiskoliko viešam sektoriui išlaikyt? Kodėl šimonytei piestu ant galvos plaukai stojasi kai opazicija užsimena apie galimybę skolintis? Bet kovido įkarštyje skolintus milijardus sukišo į smulkų ir vidutinį verslą be dvejonių ir išsidirbinėjimų? Todėl, kad išmoko savo pamokas ir panašu labai gerai. 2008 metų krizė didelė dauguma smulkaus ir vidutinio verslo bankrutavo. Atkurt prireikė dešimtmečio su injekcijomis iš tavo Vilniaus ir Eu pinigų. Būtų kubilius tinkamai panaudojąs pinigus ir saugojąs verslą, o ne viešą sektorių kaip dabar padarė šimonytė kas gavosi su verslais? Pirmi metai kovido verslai skolinosi, gavo injekcijas iš valstybės, antrais metais vartėsi netoli nulio, 3 metai su šypsena į pliusą lipa. Nereikė 10 metų, kad pastatyt valstybę ant kojų, nereikė atsikratyt 30% tautos nieko.
Hmz 2024-07-24 02:08
Tiesiog atsakyk į klausimą - šįkart skolinimosi sąlygos buvo tokios pat kaip tada? Jei ne, tai kodėl gretini skirtingas sitiacijas?
immortallt 2024-07-24 07:46
Apkarpyti būtų reikėję dar ant viršaus to ką apkarpė. Skaityk dar kartą. Nepatiko buvęs grubiai 30% apkarpymas, tai apkarpyk dar 30%. TVF būtų pareikalavę grąžinti pinigus čia ir dabar, jei jų paskolintus pinigus būtum padalinęs verslams. Tada bankrotas. Tada realiai dar ant TVF reikalaujamo apkarpymo turėtum karpyti, arba tiesiog paleisti hyperinfliaciją.
COVID'o įkarštyje skolintis galėjai už neigiamas palūkanas, nereikėjo už 15% ieškoti, kas paskolins. Taip pat ekonomika Lietuvos visai kitame lygyje buvo. Jei 2008 įkarštyje būtų skolinęsi ir išdalinę pinigus verslams, sekantis emitentas būtų buvęs 25% arba iš viso būtų neišplatintas. Priminsiu, kad socialdemokratų paliktas biudžetas buvo su grubiai 50% deficitu. 50% deficitu, Karlai! SoDroje rezervo jokio, o pensijų didinimai rekordiniai.
2008 krizė buvo paklausos krizė, konkrečiai Lietuvoje, tai subliuško statybų burbulas, kur buvo prisipirkę po 5 butus, kurie buvo laikomi tušti, tik tam, kad perparduoti brangiau, ir buvo sukauptas didžiulis rezervas, kurio niekam nereikėjo. Būtų sukišę pinigus į to burbulo išlaikymą, tai būtų tik dar labiau paskatinę burbulą augti, ir nukėlę krizę.
COVID atveju situacija visai kita. Ne paklausa dingo, ne pinigų trūkumas, o išorinis veiksnys sustabdė ekonomiką. Išorinio veiksmo nelikus, pasileido ekonomika tolyn. Nebuvo susiformavusių burbulų.
Ir tai niekaip nesusiję su kaimais, kuriuose nebuvo jokių smulkių verslų iki 2008 metų, nebuvo ir per COVID'ą, nes jau 2008 ten buvo likę gyventi tik pensininkai.
donatasv 2024-07-24 17:42
Man ne apkarpymas ir net ne procentai įdomu. Latvija, Estija dujas išsaugojo Lietuva ne... parvažiuoja pas kubilių grybas per krizę ir pasako pasiunčiau putką reik 12b litų. Sąlygos kokios būtų per kovidą buvę? Grįžta nausėda ir pasako reik 12b eurų kokiai nesamonei kur dabar būtume su kovido krize?
donatasv 2024-07-24 17:56
Procentukai pas tave galvoje sukasi bet ką realiai tie procentai reiškia bent supranti? Viešasis sektorius sumažint 30% išlaidas tarkim ką reiškia? Tais laikais realiai vienas juokas. Viešasis sektorius buvo tiek platus, kad visos įvykdytos reformos nuo krizės kaip minimum davė 300% taupymą. Vlastybinė įmonė 2010 metais turėjo 138 darbuotojus viename iš regionų. 2020 34 darbuotojai atliko tapatį darbą. Eilinė mokykla turėdavo po 6 stogdengius. Gali nepasakot pasakų ir dėstyti kliedesių. Viską ką dėstė TVF buvo netgi labai realu.
2018 įsidarbinau valstybinėje įmonėje mūsų skyriuje dirbo 10 žmonių. Atėjau dirbt iš privataus sektoriaus nelabai supratau ką veikia kolegos. Valanda išryto kava, po pietų valanda kava. Duoda užduotis per 3 dienas parūkydamas ir nosį krapštydamas padarydavau. Kolegos 2 savaites tapatį darydavo visi nusikalę nusiplušę ir verkė kaip daug iš jų reikalauja, atėjus reformoms mažinimas ir t.t. verkė kada čia reikės viską suspėt. Po dviejų metų atėjo lyno metas, ataskaitos ką veikiai kiek padariai iš 10 žmonių likom 4. Ir viskas kas reikalaujama padaryta laiku ir nepersitempiant.
Apie viešuosius pirkimus nori komedijų išgirst?
TVF nereikalavo nuskalpuot tautos kaip čia dėstė konservatoriai. Atėjo paklausė kokias funkcijas atlieka įmonė, kiek gyventojų aptarnauja savivaldybėje. Vajė daug toje ir toje es šalyje tas funkcijas atlieka su mažiausiai žmonių arba tai pačiai funkcijai atlikt išleidžia mažiau pinigų. Važiuojat semetės patirties dieget pas save ir judat į priekį. Pasisėmė, suplanavo reformas, įdiegė. Dalis pasiteisino, dalis ne. Toliau žiūrim ką galima tobulint ir sukosi viskas šitaip. Visos reformos įstojus į ES galima sakyt vykdomos TVF rekomendacijomis ir pažiūrėk gyvi.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„100%.“ Kada bus internetinis balsavimas Lietuvoje