Amžiaus kova tarp Coca-cola ir Pepsi: faktai, kurie gali nustebinti  (10)

Jeigu visa pagaminta „Coca-Cola” užpildyti 180 cm gylio baseiną, jo ilgis būtų 33 kilometrai, o plotis – beveik 15. Į tokį baseiną vienu metu tilptų 512 mln. žmonių.

Coca-Cola ir Pepsi – du patys populiariausi nealkoholiniai gėrimai Žemėje. Žmonija praktiškai skirstoma į tuos kurie mėgsta Pepsi ir tuos, kurie mėgsta Coca-Cola.

Prekės ženklų karas

Šis globalus susipriešinimas prasidėjo 1903-ių birželio 16-ąją, kai buvo užregistruotas Pepsi-Cola prekės ženklas. Gėrimo skonis buvo labai panašus į Coca-Cola, kuris rinkoje tuo metu jau skaičiavo 15-us metus.

Trumpa Coca-cola istorija

Coca-Cola formulės autorius – farmacininkas Johnas Stithas Pembertonas. Pagrindiniai Coca-Cola ingredientai santykiu trys prie vieno: kokos lapų ekstraktas (iš tų pačių lapų 1859-ais buvo išgautas ypatingas komponentas (narkotikas), pavadintas kokainu), sumaišyta su tropikų kolos medžio riešutų mišiniu.

Gautas gėrimas buvo patentuotas kaip gydomoji priemonė „nuo bet kokių nervinių negalavimų“ ir pradėtas pardavinėti didžiausioje miesto vaistinėje. Kokainas tada nebuvo uždrausta medžiaga, o apie jo kenksmingumą taip pat niekas dar nežinojo, todėl kokainas buvo laisvai parduodamas, ir jį dažnai maišydavo su gėrimais tonusui pakelti vietoje spirito – Coca-Cola šioje srityje nebuvo pionieriai.

Pradžioje gėrimą kasdien pirkdavo vidutiniškai 9 žmonės. Pirmųjų metų apyvarta sudarė 50 dolerių. Gėrimas buvo nuostolingas, tačiau palaipsniui Coca-Cola populiarumas kilo ir pelnas nuo pardavimų taip pat.

1888-ais J. S. Pembertonas pardavė teises į gėrimą. O 1892-aisiais verslininkas Asa Griggs Candler, įsigijęs teises į Coca-Cola, įkūrė „The Coca-Cola Company“, kuri užsiima Coca-Cola gamyba iki šios dienos.

1890-ais visuomenės nuomonė apie kokainą kardinaliai pasikeitė, o 1903-iais „New York Tribune“ išleido rezonansinį straipsnį, tvirtinantį, kad būtent koka-kola kalta dėl to, kad gėrimo prisiragavę miesto lūšnynuose gyvenantys juodaodžiai pradėjo puldinėti baltus žmones. Po to į koka-kolą pradėjo dėti ne šviežius kokos lapus, o jau „išspaustus“, iš kurių buvo pašalintas kokainas.

Dabar „The Coca-Cola company“ jau daugiau nei 100 metų, jų gėrimai parduodami 200 pasaulio šalių. Kiekvieną dieną pasaulyje parduodama daugiau nei 1 mlrd. gėrimų buteliukų.

Tokios įspūdingos sėkmės įmonė pasiek ne tik dėl neįprasto skonio, tačiau ir dėl sėkmingų reklaminių ėjimų, apie kuriuos jau parašyta nemažai knygų.

Trumpa Pepsi istorija

Pepsi formulės autorius – Calebas Bradhamas. Iš pradžių gėrimas taip ir vadinosi „Brad's drink“, tačiau vėliau buvo pervadintas į „Pepsi-Cola“. Viena iš legendų teigia, kad „pepsi“ pavadinimą C. Bradhamas pasiskolino iš žodžio dispepsija, kita – iš Pepsi sudedamosios dalies pepsino. 1923-iais jis turėjo paviešinti gėrimo formulę. Turėdamas įforminti bankrotą, C. Bradhamas prisiekdamas federaliniam teismui pateikė sirupo formulę.

Po aštuonerių metų įmonė dar sykį bankrutavo. Tačiau, 1930-ųjų JAV didžiosios depresijos metais Pepsi sugebėjo suduoti sėkmingą smūgį Coca-Cola pardavimams.

1939-ais Pepsi tapo ypač populiari tarp vaikų. Antrojo pasaulinio karo metu aplenkė ir Royal Crown, ir Dr. Pepper, bei tapo gėrimu Nr. 2 po Coca-Cola.

50-ųjų pradžioje Coca-Cola lenkė Pepsi penkis kartus. 1961-ais pirmą sykį pasirodė reklaminė kampanija su devizu: „Pepsi – tiems, kurie jaučiasi jauni“. 1964-ais idėja įgavo klasikinę formą: „Mes – Pepsi karta“. 70-ųjų viduryje „PepsiCo“ vykdė reklaminę akciją „Pepsi meta iššūkį“.

Buvo daromi akli dviejų gėrimų vertinimo. Akcijos dalyviai pasirinko Pepsi, ne Coca-Cola santykiu 3:2, ir šis faktas buvo pateiktas televizijos reklamoje. Tokios sėkmės įmonė pasiekė ne tik dėl neįprasto skonio, tačiau ir dėl sėkmingų reklaminių veiksmų, apie kuriuos parašyta nemažai knygų.

Prekės ženklų karai

Nuo pat pradžių Pepsi buvo priversti atsikovoti rinkos dalį iš Coca-Cola, privilioti savo klientus, o reklamos karas vyksta jau daugiau nei šimtą metų. Per tą laiką įmonės, o ypač Pepsi, džiugino žiūrovus provokacine reklama, kuri tapo įmanoma tik dėl šio karo.

Kelis paskutinius dešimtmečius Pepsi reklama buvo nukreipta į jaunimą ir pabrėždavo naujienos, madingumo, populiarumo vertybes, tuo metu Coca-Cola reklama remiasi patikrintomis, amžinomis vertybėmis.

Nepaisant Coca-Cola nepajudinamo gaiviųjų gėrimų lyderio statuso, su laiku persvara keičiasi. Pepsi reklamos pastangos nelieka nepastebėtos. Jūs patys galite įvertinti, peržiūrėję kelias reklamas, sukurtas žiaurioje konkurencinėje kovoje.

Aut. teisės: TV3
TV3

(13)
(0)
(3)

Komentarai (10)