Vos per porą mėnesių Facebook vertė sumažėjo 30 %  (7)

Socialinio tinklo Facebook vertė nuo to momento, kai kompanija 2012 m. pavasarį pasirodė biržoje, sumažėjo visais 30 %. Kaip prisimename, Facebook atliko pirminę viešą akcijų emisiją (IPO) gegužės mėnesio viduryje, o už akcijas buvo prašoma 38 USD. Po tuo metu pavykusio IPO kompanija Facebook buvo įvertinta 104,2 mlrd. USD.

Nuo to laiko Facebook vertybiniai popieriai smarkiai atpigo: vien per praėjusį pirmadienį jų kaina sumažėjo 8 %. Antradienį, liepos 17 d., jomis buvo prekiaujama už 27,15 USD, rašo businessweek.com.

Ekspertų teigimu, vertybinių popierių vertė iš dalies krenta dėl abejonių, ar tikrai didžiausiame pasaulyje socialiniame tinkle talpinama reklama yra efektyvi. BBC atliktas eksperimentas parodė, jog didžioji dalis Facebook paskyrų yra kontroliuojami el. šlamštą (spam) siuntinėjančių asmenų ar jų grupių, o tai tik dar labiau padidina statistiką. Už 10 USD BBC žurnalistui pavyko Facebook profilyje sukurtai išgalvotai kompanijai VirtualBagel gauti daugiau nei 3000 paspaudimų „Like“ („Patinka“). Ši kompanija, teigiama, nevykdė visiškai jokios veiklos. Didžioji dalis teigiamų atsiliepimų buvo gauta iš Egipto, Indonezijos, Indijos ir Filipinų „vartotojų“.

O štai kitas gigantas „General Motors“ automobilių ten nebereklamuos, atšaukia 10 mln. JAV dolerių vertą reklamos kampaniją ir pasilieka tik 30 profilių. Matyt, kažkaip visi suprato, kad pinigus geriausia sukišti į nuotaikingo virusinio vaizdo įrašo kūrimą, nes taip galima pasiekti milžinišką auditoriją. O be reklamos „Facebook“ netektų didžiosios dalies pajamų.

Be to, Facebook akcijų kainą įtakoja ir investuotojų nuogąstavimai, jog finansiniai kompanijos veiklos rezultatai bus prastesni, nei prognozuoja analitikai. Galiausiai pažymima ir tam tikras Facebook auditorijos sumažėjimas.

„Facebook“ startas akcijų biržoje, be jokios abejonės, buvo visų laikų blogiausias pirminis viešas akcijų siūlymas, jei kalbame apie informacinių technologijų bendroves. Jis toks blogas, kad visi kiti pradedantieji kol kas susilaiko nuo debiuto biržoje. O tam pasiryžusiesiems pasisekė ne ką labiau. Netikėtai investuotojams kilo mintis, kad gal dauguma informacinių technologijų bendrovių gali būti pervertintos. Gal artinamės prie dar vieno dotcom burbulo sprogimo?

Žinoma, „Facebook“ artimiausiu metu niekur nedings, nebent praras pozicijas, nes atsiras kas nors, kas sugalvos patogesnį bendravimo būdą. Bet kokiu atveju, nesėkmė IPO skatins Facebook toliau augti ir didinti uždirbamas pajamas. Tuo pačiu, burbulų besivaikantys investuotojai taps kiek atsargesni – gal ši istorija visiems išeis tik į gerą?

Aut. teisės: Faceit.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (7)

Susijusios žymos: