Nauji bandymai apmokestinti naujienas Lietuvoje  (0)

Praėjusią savaitę „IQ“ nustebino portalo skaitytojus – apmokestino turinį savo naujienų portale. Pasaulinė praktika Lietuvoje dar naujiena: neaišku, kokia skaitytojų auditorijos dalis ryžtųsi mokėti už informaciją – net jei ir už kokybiškesnį turinį pakloti kelias dešimtis litų.

Leidybos ir žiniasklaidos grupės „SC Baltic Media“, valdančios portalą, valdybos pirmininkas Saulius Garbaravičius sakė, kad jei mokamo turinio praktika ir nepasiteisintų, leidėjai nesugrįžtų prie senosios, nemokamos versijos.

„Tai buvo ilgai brendęs sprendimas. Mes sukūrėme unikalų turinį leidinyje, visą „IQ“ produktų liniją. Manėme, kad atviroje internetinėje erdvėje neverta pateikti tokio turinio jo neapmokęstinus. Be to, vadovaujamės pasauline praktika, „The Economist“, kurio internetinis turinys taip pat apmokestintas“, – sprendimą aiškino S. Garbaravičius.

Anot jo, ilgainiui skaitytojams planuojama pasiūlyti ir naujovių. Jei auditorija pasitikės elektroniniu turiniu, o lankytojų srautas žymiai nesumažės, atsiras daugiau sinergijos tarp popierinio ir elektronių leidinių.„Galėsime sau leisti tokią leidinių sinergiją, kurios negalėjome anksčiau“, – sakė leidybos žiniasklaidos įmonių grupės valdybos pirmininkas.

Atgal negrįš

Elektroninis „IQ“ turinys – daugiau nei 10 straipsnių per mėnesį – internete per mėnesį skaitytojui kainuoja 31,2 lito. Prenumerata metams – 109,2 lito. S. Garbaravičiaus teigimu, pelnas nėra pagrindis mokamo turinio tikslas.

„Žinoma turime skaičiavimus, bet apie juos šnekėti dar anksti. Kol kas tai tik prielaidos, matysime, kaip seksis apskritai. Bet neplanuojame uždirbti ženklių pajamų iš elektroninio turinio“, – sakė jis.

Paklaustas ar nebijo, kad nepasisektų, nes ir anksčiau Lietuvos internetinėje naujienų erdvėje buvę bandymų apmokestinti žiniasklaidos priemones, tačiau leidėjams teko grįžti prie nemokamos informacijos, S. Garbaravičius sakė, kad mokamo turinio tema kelia daug diskusijų leidėjams – vieningos nuomonės dar nėra.Pirmųjų duomenų apie lankomumą ir skaitytojų reakciją į mokamą turinį S. Garbaravičius sakė dar neturintis.

Buvo bandymų Lietuvoje

Anksčiau turinį bandė apmokestinti „Lietuvos rytas“, bet sprendimui nepasiteisinus, grįžo prie senojo modelio. Portalas vz.lt taip pat neregistruotiems vartotojams leidžia skaityti ribotą straipsnių skaičių bei apmokestina straipsnius iš spausdintos „Verslo žinių“ versijos.

Vasarą žiniasklaidos verslo atstovai diskutavo, kad dienraščių leidėjai padarė klaidą – startavę su nemokamais portalai įpratino skaitytojas turinį gauti dykai. Diskusijos metu, kaip alternatyva kiekvieno portalo apmokestinimui, buvo kalbama apie interneto tiekėjui mokamą nedidelį abonentinį mokestį, kuris būtų paskirstomas naujienų portalams.

Užsienyje bandymai apmokestinti turinį kai kuriems leidėjams pasiteisina. „The Financial Times“ vasarą turėjo 301471 elektroninės versijos prenumeratorių. Tradicinį, popierinį laikraštį prenumeravo 297225 skaitytojų. Prenumeratos kaina metams prasideda nuo 295 JAV dolerių (apytikriai 740 litų).Laikraščio prenumeratorių nuo praėjusių metų birželio padaugėjo 26 proc. – šiemet liepą už internetinį turinį mokėjo 131,162 skaitytojų.

„Gemius“ duomenimis rugpjūčio mėnesį portale iq.lt apsilankė 21 tūkst. unikalių lankytojų.

Prekių ženklo „IQ“ produktų liniją sudaro mėnesinis žurnalas, elektroninis savaitraštis, portalas, naujienlaiškis, kas ketvirtį leidžiamas žurnalas „Intelligent Life“ ir metinis prognozių leidinys „The World in“.

Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
Autoriai: Gabija Sabaliauskaitė

(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)