„Hypersonix“ sukūrė naują hipergarsinę palydovų paleidimo sistemą: laukia tvarūs palydovų paleidimai ir 90 minučių trukmės transatlantiniai skrydžiai (Foto) (5)
Retas atvejis, kai aviacijos ir kosmoso pramonėje greitesnis gali prilygti ekologiškesniam, tačiau toks yra Australijos startuolio „Hypersonix“ tikslas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bendrovė sukūrė naują hipergarsinę palydovų paleidimo sistemą, kuri padarys paleidimus prieinamesnius ir tvaresnius.
Ši technologija vieną dieną taip pat galėtų padėti sukurti hipergarsinius lėktuvus, galinčius perskristi Atlanto vandenyną per šiek tiek daugiau nei valandą.
„Esant 5 ir daugiau machų greičiui, trintis, kurią sukelia molekulės, tekančios virš hipergarsinio orlaivio, gali sukelti temperatūrą, viršijančią 2000˚C (3632˚F), – sakoma bendrovės pranešime spaudai.
„Pakanka pasakyti, kad Brisbene įsikūręs aviacijos ir kosmoso inžinerijos startuolis „Hypersonix Launch Systems“ renkasi medžiagas, kad susidorotų su šiais kraštutinumais.“
Startuolis „Hypersonix“ įkurtas 2019 m., o jo komandą sudaro 20 aviacijos ir kosmoso inžinierių.
Nuo to laiko jie sukūrė trijų pakopų palydovų paleidimo sistemą, vadinamą „Wirraway“, kurioje naudojama daugkartinio „skramjet“ variklio technologija, varoma tvariu ekologišku vandenilio kuru, o tai reiškia, kad ši palydovų paleidimo sistema neišmes anglies dioksido.
Tvarūs palydovų paleidimai ir 90 minučių trukmės transatlantiniai skrydžiai
Komanda kuria savo naują technologiją naudodama keraminius matricinius kompozitus (CMC), nes jie gali atlaikyti neįtikėtinai aukštą temperatūrą, kuri pasiekiama atliekant hipergarsinį skrydį.
„Hypersonix“ SPARTAN variklis orlaiviui leidžia įsibėgėti nuo 5 iki 12 machų ir jis bus naudojamas bendrovės „Delta-Velos“ orlaivyje, kuris sudarys vieną iš „Wirraway“ paleidimo sistemos dalių.
Jis galės nuskristi 2500 km prieš nusileisdamas kaip įprastiniai orlaiviai, ir bus pasiruošęs vėl skristi po degalų papildymo ir patikrinimų.
„Delta-Velos“ bus paleistas nuo „Hypersonix“ daugkartinio naudojimo pirmosios pakopos „Boomerang“, kuri taip pat grįš į Žemę pakartotiniam naudojimui, panašiai kaip „SpaceX“ erdvėlaivio „Falcon 9“ pirmoji pakopa.
Patekęs į viršutinę atmosferos dalį, erdvėlaivis „Delta-Velos“ išleis iki 50 kg sveriančius palydovinius krovinius, kurie vėliau bus perkelti į žemąją Žemės orbitą (LEO) arba saulės sinchroninę orbitą (SSO).
Naudojant žaliąjį vandenilio kurą, operacija išskirs tik vandens garus ir neišskirs anglies dioksido. Be to, „Hypersonix“ teigia, kad jo lanksti paleidimo sistema leis palydovus iškelti į bet kurią orbitą iš bet kurios paleidimo vietos.
Kompanija tikisi, kad „Delta-Velos“ pakils iki 2024 m. Galiausiai, ji ketina prisijungti prie hipergarsinių lėktuvų kūrimo lenktynių. Kitos įmonės, tokios kaip JAV oro pajėgų remiamas „Hermeus“, taip pat kuria šią technologiją, kuri galiausiai galėtų nuskraidinti keleivius iš Londono į Niujorką vos per 90 minučių.