Ką iš tikrųjų mato AWACS žvalgyba, kai perduoda taikinio duomenis Ukrainos armijai: unikalus vaizdo įrašas iš patruliuojančio E-3 „Sentry“ (Video) ()
NATO AWACS orlaivių dėka surengė nuolatinę oro erdvės ir akvatorijos prie Ukrainos žvalgybą ir neslepia, kad visa ši informacija internetu perduodama Ukrainos ginkluotosioms pajėgoms.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kanados žurnalistai iš CBC gavo tikrai unikalią galimybę ir pateko į vieną iš Oro erdvės išankstinio įspėjimo ir kontrolės (Airborne early warning and control, AWACS) E-3 „Sentry“ lėktuvų, kurie reguliariai skraido netoli Ukrainos sienų ir leidžia aptikti objektus šimtų kilometrų atstumu.
Filmuotoje medžiagoje užfiksuota itin įdomių detalių, o patys AWACS operatoriai ir pilotai pasakojo, kaip padeda Ukrainos oro pajėgoms.
Patys lėktuvai pakyla iš Vokietijos ir misijas vykdo mažiausiai 12 valandų, per kurias priartėja prie sienos su Ukraina ar Baltarusija.
Visų pirma, į vaizdo įrašą pateko monitorius su E-3 „Sentry“ skrydžio užduotimi, kuri rodo patruliavimo zoną.
Šios sritys visiškai sutampa su turimais „Flightradar24“ skrydžių maršrutais ir yra Lenkijos, Baltarusijos ir Ukrainos sienų sankirtoje. Norime pridurti, kad lygiagrečiai AWACS gali skristi Rumunijos danguje.
Taikinio aptikimo diapazonas Lenkijos danguje visiškai parodytas kitame vaizdo įrašo kadre. Tačiau ant jo – ne Ukrainos dangus, o Baltijos jūros regionas ir Rusijos Kaliningradas.
Ir šiuo atveju E-3 „Sentry“ oro ir paviršiaus taikinių stebėjimo nuotolis yra mažiausiai 800 km. Beje, tikslūs šio parametro specifikacijos yra slaptos, oficialiai pranešta tik apie didesnį nei 500 km atstumą.
Taip pat niekas neslepia, kad tiesiogiai NATO kaip organizacijai priskirta AWACS veikia Ukrainos interesais ir duomenis apie lėktuvus, raketas, UAV ir laivus tiesiogiai perduoda ginkluotosioms pajėgoms. Be to, E-3 „Sentry“ įranga leidžia atlikti radijo žvalgybą ir nustatyti Rusijos radarus.
Pažymima, kad tokie skrydžiai yra reguliarūs ir užtikrina nuolatinį Ukrainos oro erdvės tyrimą, o kol vienas AWACS baigia savo darbą, kitas jau vyksta į patruliavimo zoną.