Elektros srovė – iš išmetamųjų dujų energijos  (10)

Automobilių inžinerinis techninis centras Šteire, Austrija, sukūrė ir jau bando naujas technologijas, leidžiančias išmetamųjų dujų šilumą panaudoti kaip sunkvežimiams tiekiamą srovę (energiją). Tačiau šio principo įgyvendinimo dar teks palaukti, kol serijiniu būdu bus pradėti gaminti termoelektriniai generatoriai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pasak mokslininkų, naujųjų technologijų sukūrimo principas visiškai paprastas, tačiau jo pritaikymas automobiliuose gana sudėtingas. Termoelektrinių generatorių (TEG) veikimas pagrįstas taip vadinamu Seebecko efektu, kuris leidžia generuoti srovę iš išmetamųjų dujų šilumos, paverčiant ją automobilio elektros energija. Šį principą efektyviausiai ir pirmiausia galima pritaikyti sunkvežimiuose, gabenančiuose krovinius tolimais maršrutais, dėl ilgalaikio intensyvios jų eksploatacijos režimo.

Šteiro techninio centro inžinieriai sukūrė ir bando dvi termoelektrinių generatorių koncepcijas. Abiem joms naudojami termoelektriniai moduliai iš cheminių elementų – bismuto telurido (BiTe). Su specialiais metaliniais šilumos nukreipikliais jie integruojami tarp išmetamųjų dujų ir aušinimo skysčio kanalų. Plokštelinis dizainas pasižymi kompaktiška konstrukcija, turinčia įtaisytą vieną paskui kitą einančių termoelektrinės medžiagos BiTe plokštelių modulį.

Pasak naujos technologijos įdiegimo konstruktorių, termoelektrinį generatorių visiškai nesudėtinga bus pritaikyti sunkvežimiams, dirbantiems ekstremalios eksploatacijos sąlygomis. Tokiais atvejais pakaks sumažinti arba padidinti termoelektrinės medžiagos BiTe modulio plokštelių skaičių.

Abiejų koncepcijų termoelektrinius generatorius mokslininkai jau išbandė automobilių variklių testavimo stenduose. Dabar išsamiai apdorojami ir nagrinėjami duomenys, leidžiantys nustatyti termoelektrinių generatorių galios naudingumą ir efektyvumo koeficientą. Pasak mokslininkų, negalutiniais duomenimis nustatyta, jog maksimalus efektyvumo koeficientas gali siekti nuo 30 iki 48 proc.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Cargonews.lt
Cargonews.lt
Autoriai: Tomas Labžentis
(9)
(0)
(1)

Komentarai (10)