Ekonominio žygio nugalėtojai 100 km nuvažiuoti sugebėjo su 2,71 l dyzelino (0)
Penktadienio vakarą vienoje iš Vilniaus degalinių finišavo VšĮ „Saugus ratas“ surengtas ekonominis žygis automobiliais „EKO 2014“, kurio maršrutas šįkart driekėsi bendro naudojimo keliais Vilnius – Šalčininkai – Eišiškės – Varėna – Marcinkonys – Druskininkai – Vilnius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai buvo jau vienuoliktasis toks žygis jų istorijoje, o jame dalyvavo ne tik daugelis senbuvių, besistengiančių nepraleisti nė vieno tokio renginio, bet ir būrys debiutantų, tegu iškart ir nesimėgavusių pergalės šampanu, tačiau, kaip jie patys teigė, užsikrėtusių taupaus vairavimo pamokomis ir išsivežusių iš renginio kuo geriausius įspūdžius.
Pasibaigus vienuoliktajam taupumo raliui daugiausiai sveikinimų susilaukė automobilių sporto mėgėjams gerai žinomas alytiškis Ąžuolas Žadeika, paskutiniais metais greitąsias trasas iškeitęs į ekonominius ralius, o kovas dėl sekundžių – į varžytuves dėl sutaupytų kuro gramų. Ąžuolas dalyvavo daugumoje jau įvykusių ekonominių žygių, yra laimėjęs taupumo varžytuves klasėje, tačiau jam dar nė karto nėra pavykę laimėti absoliučios įskaitos.
Atvertus antrojo ralių egzistavimo dešimtmečio pirmąjį puslapį nugalėtojų galerijos pirmoje eilutėje pagaliau atsidūrė Ą. Žadeikos ir penktadienį jam talkinusios „Alytaus naujienų“ žurnalistės Indrės Mikelionytės-Pranculevičienės pavardės.
„Šio momento teko laukti ilgokai, ilgiau nei greitajame ralyje, – aukštai keldamas žygio absoliutiems laimėtojams skirtą Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtą pereinamąjį prizą džiaugėsi Ą. Žadeika. – Kartu su Indre nepadarėme nė vienos klaidos, o visą 334 kilometrų ilgio maršrutą su „Renault Captur“ automobiliu, kurio ratus suko 1,5 litro darbo tūrio variklis, įveikėme sudeginę tik 9,040 litro dyzelino arba 2,71 litro 100 km. Džiugu, kad mums pavyko pagerinti net šio miesto visureigio gamintojų deklaruojamas vidutines 3,4 litro degalų sąnaudas 100 km užmiesčio kelių“.
Pagrindinis tokių ekonomiškumo žygių organizatorius Valdas Juozas Vilūnas, apdovanodamas žygio nugalėtojus bei prizininkus sakė, jog tuo stebėtis nederėtų, nes jau ne pirmas kartas, kai nuolatiniai žygių dalyviai pateisina ir net viršija gamintojų lūkesčius. O svarbiausia, pasak V. J. Vilūno, kad šio renginio dalyviai ir nemenkas būrys jų pasekėjų net ir kasdien miestų gatvėmis ar užmiesčio keliais suskato važinėti gerokai taupiau, kas turi nemenkos įtakos ne tik jų pačių piniginei, bet ir mus visus supančiai aplinkai, kuri tokiu būdu mažiau teršiama.
Ą. Žadeika su I. Mikelionyte-Pranculevičiene į Alytų išsivežė ne tik pagrindinį prizą, bet ir ED4 klasės nugalėtojų diplomus bei „Goodyear“ atstovų Lietuvoje žygio laimėtojams skirtą labai praktišką dovaną – naujausių „Goodyear EfficientGrip Performance“ padangų, pelniusių vienus iš aukščiausių įvertinimų pagal Europos padangų ženklinimo tvarką – A klasės sukibimą su šlapia danga ir B klasės pasipriešinimą riedėjimui, komplektą.
Antri ir šioje masiškiausioje klasėje, ir bendroje įskaitoje liko „Peugeot 308“ vairavę Gytis Jasiukaitis su Vitalijumi Eidimtu, sudeginę 2,9 litro dyzelino 100 km kelio.
Pergalę EH arba hybridinių automobilių klasėje ir trečiąją absoliučios įskaitos vietą laimėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas su Vidu Žurauliu, vairavę „Toyota Prius“, kurio 1,5 litro darbo tūrio variklis 100 km kelio tenkinosi 3,05 litro kuro daviniu.
Automobilių transporto problemas gvildenantis mokslininkas buvo patenkintas renginiu ir pasiektu rezultatu. Jo nuomone tokie ekonominiai ar ekologiniai žygiai turi būti visokeriopai skatinami bei propaguojami, per juos atkreipiant visuomenės dėmesį į protingą, saugų ir taupų automobilių eismą.
Praeityje dviejų tokių žygių nugalėtojas Stasys Grigaliūnas su jam talkinusiu Laurynu Čapliku šįkart neiškovojo prizinių vietų nei absoliučioje įskaitoje, nei masiškiausioje automobilių klasėje, tačiau didžiavosi su šeimyniniu septynviečiu „Peugeot 5008“, kurio ratus suko 1,6 litro darbo tūrio variklis, pasiekę 4,32 litro dyzelino 100 km sąnaudas.
„Jei kelionės kaštus dalintumės septyniese, jie būtų mažesni nei važiuojant elektromobiliu“, – juokavo S. Grigaliūnas.
Nenusiminė ir prieš dvejus metus vykusio analogiško žygio laimėtojai Žilvinas Babenskas su Audriumi Gružinsku, šįkart likę septinti bendroje įskaitoje ir penkti klasėje, džiaugėsi ir daug ekonominio vairavimo pamokų gavę šeimyninis Tado Markevičiaus ir žmonos Akvilės ekipažas.
Tik keli gramai degalų nuo absoliučios įskaitos prizininkų pakylos skyrė Gintarą Kaukėną su Ramūnu Fetingiu („Kia Rio“), kurie šventė pergalę ED3 klasėje, bei nuolatinius tokių žygių dalyvius Renaldą Gabartą su Linu Butkumi (penkta vieta bendroje įskaitoje ir trečia ED4 klasėje).
Bene atkakliausia kova vyko E1 klasėje, kur pergalę šventė šeimyninis Jurgio ir Alinos Paplaičių ekipažas, vairavęs „Mitsubishi Space Star“ ir 334 km ilgio žygyje sudeginęs tik 30 gramų mažiau degalų už pagrindines varžoves – „Lietuvos ryto“ ir „Verslo žinių“ žurnalistes Iloną Steponėnę ir Diną Sergijenko, kurios vairavo naujausią „Nissan Note“.
Trečią vietą šioje klasėje iškovojo dar vienas damų – Augustės Miliūtės ir Justės Šataitės ekipažas su „Fiat 500“, kuriame sumontuotas itin ekonomiškas 0,9 litro darbo tūrio variklis.
Vienuoliktajame ekožygyje galėjai pastebėti ne tik naujų veidų, bet ir naujų akcentų.
Visais keturiais ratais varomą „Toyota Urban Cruiser“, kuriame sumontuotas 1,4 litro darbo tūrio variklis, vairavo Povilas Taletas ir Julija Jadzevičiūtė, kurie džiaugėsi antrąja vieta ED3 automobilių klasėje.
Tačiau tiek varžovų, tiek renginio žiūrovų akį šįkart bene labiausiai traukė pirmą kartą eko žygiuose dalyvavęs „Chevrolet Volt“ elektromobilis, turintis elektrinį ir 1,4 litro benzininį motorus. Vienintelė tokia transporto priemonė tarp 20 žygio dalyvių nesivaržė, o jo kuro sąnaudos – 5,09 litro 100 km.
„Šie rodikliai – neįprastai dideli mūsų automobiliui, – sakė šiauliečiai, „Duomenų centro“ atstovai Remigijus Laurutis ir Eugenijus Andrulis. – Elektromobilis skirtas važinėjimui mieste, o žygyje akumuliatorių baterijas papildyti buvo vienintelė proga Druskininkuose, kai dalyviai pietavo „Medūnos“ viešbutyje.
Nepaisant to šiauliečiams patiko renginio idėja ir ypač maršrutas.
„Su šiuo prieš trejus metus pagamintu elektromobiliu, kurį pasigabenau iš JAV, jau nuvažiavau 40 000 kilometrų ir kasdien juo važinėju iš užmiesčio į darbą ir atgal. Per naktį įkraudamas jo baterijas sunaudoju elektros energijos vos už 4 litus, o už šią sumą be jokių rūpesčių mieste nuvažiuoju 50 kilometrų arba apie 80, jei tenka važiuoti ir užmiestyje. Kadangi mūsų įmonė inovatyvi visose srityse, todėl ir su šiuo automobiliu stengiuosi propaguoti bei skatinti ateities technologijas“, sakė R. Laurutis.
Šiame žygyje dalyvavo ir „Hyundai i30 SW“, kurio ekipažą sudarė „Fakto auto“ rinkodaros specialists Vaidotas Kviklys bei GAZAS.LT žurnalistas Paulius Sviklas. Jų pasiektas rezultatas nebuvo tarp lyderių ED4 klasėje, tačiau pradinius lūkesčius pranoko. Vis tik tokio dydžio automobilis varžybose, kuriose dalyviai skirstomi į klases pagal variklius, neturi daug šansų tapti prizininku.
1,6 l darbinio tūrio dyzelinį variklį turintis ir pusantros tonos sveriantis i30 universalas šimtui kilometrų suvartojo 3,76 l degalų. Gamintojo deklaruojamos vidutinės dyzelino sąnaudos šiam modeliui – 4,1 l/100 km.
Pirmoje žygio dalyje, kurioje vidutinis greitis buvo 67 km/val., automobilis vartojo vos 3,6 l/100 km. Žinoma, tokio ekonomiškumo kaina – trijų valandų važiavimas dešinės kojos judesius koordinuojant tarsi juvelyrui graviruojant kelių tūkstančių litų vertės žiedą. Nemažai dalyvių į tarpinį finišą atvyko užrasojusiais langais – vardan sutaupytų kelių gramų degalų, kai kurie vairuotojai išjungavo salono ventiliaciją.
Sužinojus galutinį rezultatą, nuotaika buvo gera – toli gražu ne kiekvienam dalyviui pavyko pasiekti mažesnes degalų sąnaudas nei deklaruoja gamintojas. Tačiau to kaina – nesveika. Dauguma dalyvių atviravo, kad smagiausias dalykas buvo akceleratoriaus spustelėjimas iki dugno po finišo. Ir važiavimas šiltame automobilyje, įjungus radiją bei kitus elektros prietaisus.
Vis tik įrodėme sau, kad gamintojo deklaruojamus skaičius pasiekti galima. Galima netgi juos sumažinti. Tačiau ačiū, nenoriu jų siekti važinėdamas kiekvieną dieną. Tegul jie lieka tik legaliu rinkodariniu triuku, skirtu automobilių pirkėjams vilioti. Tad nenustebkit, kad nauju automobiliu vietoj gamintojo eklaruojamų penkių litrų šimtui kilometrų sunkiai pavyksta „tilpti“ į septynis – tai reiškia, kad jūs važiuojate normaliai.
Pamokos nenuėjo veltui
Pasibaigus vienuoliktajam taupumo raliui daugiausiai sveikinimų susilaukė automobilių sporto mėgėjams gerai žinomas alytiškis Ąžuolas Žadeika, paskutiniais metais greitąsias trasas iškeitęs į ekonominius ralius, o kovas dėl sekundžių – į varžytuves dėl sutaupytų kuro gramų. Ąžuolas dalyvavo daugumoje jau įvykusių ekonominių žygių, yra laimėjęs taupumo varžytuves klasėje, tačiau jam dar nė karto nėra pavykę laimėti absoliučios įskaitos.
Atvertus antrojo ralių egzistavimo dešimtmečio pirmąjį puslapį nugalėtojų galerijos pirmoje eilutėje pagaliau atsidūrė Ą. Žadeikos ir penktadienį jam talkinusios „Alytaus naujienų“ žurnalistės Indrės Mikelionytės-Pranculevičienės pavardės.
„Šio momento teko laukti ilgokai, ilgiau nei greitajame ralyje, – aukštai keldamas žygio absoliutiems laimėtojams skirtą Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtą pereinamąjį prizą džiaugėsi Ą. Žadeika. – Kartu su Indre nepadarėme nė vienos klaidos, o visą 334 kilometrų ilgio maršrutą su „Renault Captur“ automobiliu, kurio ratus suko 1,5 litro darbo tūrio variklis, įveikėme sudeginę tik 9,040 litro dyzelino arba 2,71 litro 100 km. Džiugu, kad mums pavyko pagerinti net šio miesto visureigio gamintojų deklaruojamas vidutines 3,4 litro degalų sąnaudas 100 km užmiesčio kelių“.
Pagrindinis tokių ekonomiškumo žygių organizatorius Valdas Juozas Vilūnas, apdovanodamas žygio nugalėtojus bei prizininkus sakė, jog tuo stebėtis nederėtų, nes jau ne pirmas kartas, kai nuolatiniai žygių dalyviai pateisina ir net viršija gamintojų lūkesčius. O svarbiausia, pasak V. J. Vilūno, kad šio renginio dalyviai ir nemenkas būrys jų pasekėjų net ir kasdien miestų gatvėmis ar užmiesčio keliais suskato važinėti gerokai taupiau, kas turi nemenkos įtakos ne tik jų pačių piniginei, bet ir mus visus supančiai aplinkai, kuri tokiu būdu mažiau teršiama.
Ą. Žadeika su I. Mikelionyte-Pranculevičiene į Alytų išsivežė ne tik pagrindinį prizą, bet ir ED4 klasės nugalėtojų diplomus bei „Goodyear“ atstovų Lietuvoje žygio laimėtojams skirtą labai praktišką dovaną – naujausių „Goodyear EfficientGrip Performance“ padangų, pelniusių vienus iš aukščiausių įvertinimų pagal Europos padangų ženklinimo tvarką – A klasės sukibimą su šlapia danga ir B klasės pasipriešinimą riedėjimui, komplektą.
Teoriją siejo su praktika
Antri ir šioje masiškiausioje klasėje, ir bendroje įskaitoje liko „Peugeot 308“ vairavę Gytis Jasiukaitis su Vitalijumi Eidimtu, sudeginę 2,9 litro dyzelino 100 km kelio.
Pergalę EH arba hybridinių automobilių klasėje ir trečiąją absoliučios įskaitos vietą laimėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas su Vidu Žurauliu, vairavę „Toyota Prius“, kurio 1,5 litro darbo tūrio variklis 100 km kelio tenkinosi 3,05 litro kuro daviniu.
Automobilių transporto problemas gvildenantis mokslininkas buvo patenkintas renginiu ir pasiektu rezultatu. Jo nuomone tokie ekonominiai ar ekologiniai žygiai turi būti visokeriopai skatinami bei propaguojami, per juos atkreipiant visuomenės dėmesį į protingą, saugų ir taupų automobilių eismą.
Praeityje dviejų tokių žygių nugalėtojas Stasys Grigaliūnas su jam talkinusiu Laurynu Čapliku šįkart neiškovojo prizinių vietų nei absoliučioje įskaitoje, nei masiškiausioje automobilių klasėje, tačiau didžiavosi su šeimyniniu septynviečiu „Peugeot 5008“, kurio ratus suko 1,6 litro darbo tūrio variklis, pasiekę 4,32 litro dyzelino 100 km sąnaudas.
„Jei kelionės kaštus dalintumės septyniese, jie būtų mažesni nei važiuojant elektromobiliu“, – juokavo S. Grigaliūnas.
Nenusiminė ir prieš dvejus metus vykusio analogiško žygio laimėtojai Žilvinas Babenskas su Audriumi Gružinsku, šįkart likę septinti bendroje įskaitoje ir penkti klasėje, džiaugėsi ir daug ekonominio vairavimo pamokų gavę šeimyninis Tado Markevičiaus ir žmonos Akvilės ekipažas.
Tik keli gramai degalų nuo absoliučios įskaitos prizininkų pakylos skyrė Gintarą Kaukėną su Ramūnu Fetingiu („Kia Rio“), kurie šventė pergalę ED3 klasėje, bei nuolatinius tokių žygių dalyvius Renaldą Gabartą su Linu Butkumi (penkta vieta bendroje įskaitoje ir trečia ED4 klasėje).
Bene atkakliausia kova vyko E1 klasėje, kur pergalę šventė šeimyninis Jurgio ir Alinos Paplaičių ekipažas, vairavęs „Mitsubishi Space Star“ ir 334 km ilgio žygyje sudeginęs tik 30 gramų mažiau degalų už pagrindines varžoves – „Lietuvos ryto“ ir „Verslo žinių“ žurnalistes Iloną Steponėnę ir Diną Sergijenko, kurios vairavo naujausią „Nissan Note“.
Trečią vietą šioje klasėje iškovojo dar vienas damų – Augustės Miliūtės ir Justės Šataitės ekipažas su „Fiat 500“, kuriame sumontuotas itin ekonomiškas 0,9 litro darbo tūrio variklis.
Nauji žygio akcentai
Vienuoliktajame ekožygyje galėjai pastebėti ne tik naujų veidų, bet ir naujų akcentų.
Visais keturiais ratais varomą „Toyota Urban Cruiser“, kuriame sumontuotas 1,4 litro darbo tūrio variklis, vairavo Povilas Taletas ir Julija Jadzevičiūtė, kurie džiaugėsi antrąja vieta ED3 automobilių klasėje.
Tačiau tiek varžovų, tiek renginio žiūrovų akį šįkart bene labiausiai traukė pirmą kartą eko žygiuose dalyvavęs „Chevrolet Volt“ elektromobilis, turintis elektrinį ir 1,4 litro benzininį motorus. Vienintelė tokia transporto priemonė tarp 20 žygio dalyvių nesivaržė, o jo kuro sąnaudos – 5,09 litro 100 km.
„Šie rodikliai – neįprastai dideli mūsų automobiliui, – sakė šiauliečiai, „Duomenų centro“ atstovai Remigijus Laurutis ir Eugenijus Andrulis. – Elektromobilis skirtas važinėjimui mieste, o žygyje akumuliatorių baterijas papildyti buvo vienintelė proga Druskininkuose, kai dalyviai pietavo „Medūnos“ viešbutyje.
Nepaisant to šiauliečiams patiko renginio idėja ir ypač maršrutas.
„Su šiuo prieš trejus metus pagamintu elektromobiliu, kurį pasigabenau iš JAV, jau nuvažiavau 40 000 kilometrų ir kasdien juo važinėju iš užmiesčio į darbą ir atgal. Per naktį įkraudamas jo baterijas sunaudoju elektros energijos vos už 4 litus, o už šią sumą be jokių rūpesčių mieste nuvažiuoju 50 kilometrų arba apie 80, jei tenka važiuoti ir užmiestyje. Kadangi mūsų įmonė inovatyvi visose srityse, todėl ir su šiuo automobiliu stengiuosi propaguoti bei skatinti ateities technologijas“, sakė R. Laurutis.
„Hyundai i30“ ekonomija pranoko lūkesčius
Šiame žygyje dalyvavo ir „Hyundai i30 SW“, kurio ekipažą sudarė „Fakto auto“ rinkodaros specialists Vaidotas Kviklys bei GAZAS.LT žurnalistas Paulius Sviklas. Jų pasiektas rezultatas nebuvo tarp lyderių ED4 klasėje, tačiau pradinius lūkesčius pranoko. Vis tik tokio dydžio automobilis varžybose, kuriose dalyviai skirstomi į klases pagal variklius, neturi daug šansų tapti prizininku.
1,6 l darbinio tūrio dyzelinį variklį turintis ir pusantros tonos sveriantis i30 universalas šimtui kilometrų suvartojo 3,76 l degalų. Gamintojo deklaruojamos vidutinės dyzelino sąnaudos šiam modeliui – 4,1 l/100 km.
Pirmoje žygio dalyje, kurioje vidutinis greitis buvo 67 km/val., automobilis vartojo vos 3,6 l/100 km. Žinoma, tokio ekonomiškumo kaina – trijų valandų važiavimas dešinės kojos judesius koordinuojant tarsi juvelyrui graviruojant kelių tūkstančių litų vertės žiedą. Nemažai dalyvių į tarpinį finišą atvyko užrasojusiais langais – vardan sutaupytų kelių gramų degalų, kai kurie vairuotojai išjungavo salono ventiliaciją.
Sužinojus galutinį rezultatą, nuotaika buvo gera – toli gražu ne kiekvienam dalyviui pavyko pasiekti mažesnes degalų sąnaudas nei deklaruoja gamintojas. Tačiau to kaina – nesveika. Dauguma dalyvių atviravo, kad smagiausias dalykas buvo akceleratoriaus spustelėjimas iki dugno po finišo. Ir važiavimas šiltame automobilyje, įjungus radiją bei kitus elektros prietaisus.
Vis tik įrodėme sau, kad gamintojo deklaruojamus skaičius pasiekti galima. Galima netgi juos sumažinti. Tačiau ačiū, nenoriu jų siekti važinėdamas kiekvieną dieną. Tegul jie lieka tik legaliu rinkodariniu triuku, skirtu automobilių pirkėjams vilioti. Tad nenustebkit, kad nauju automobiliu vietoj gamintojo eklaruojamų penkių litrų šimtui kilometrų sunkiai pavyksta „tilpti“ į septynis – tai reiškia, kad jūs važiuojate normaliai.
(2)
(0)
(0)