Nejaugi „Tesla“ jau pralaimėjo? Kuriama revoliucinė elektromobilių baterijų technologija: bus galima įkrauti vos per vieną minutę, o nuvažiuoti daugiau nei 800 km (Video) (31)
Buvęs vyriausiasis „Aston Martin“ automobilių dizaineris Henrik‘as Fisker‘is, teigia, kad netrukus su naujo tipo baterija neatpažįstamai pakeis elektromobilių pasaulį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Išėjęs iš prabangių automobilių kompanijos, Fisker‘is pradėjo savo verslą ir jau siekia gauti patentą savo naujosios rūšies baterijai. „Kieto būvio“ (solid-state) baterija, bent teoriškai, gali būti įkrauta greičiau ir yra didesnės talpos nei ličio jonų baterijos.
Ličio jonų baterijose srovė teka per skysčius ar polimerus, o kieto būvio baterijose srovė sklinda kieta medžiaga. Ir nors ši technologija yra dar tik ankstyvoje stadijoje, šios baterijos projektuojamos taip, kad būtų pigesnės ir mažesnės nei ličio jonų analogai.
Fisker‘is duodamas interviu „The Irish Times“ teigė, kad „visi žengia į priekį su vadinamosiomis plonasluoksnėmis plėvelinėmis (thin-film) baterijomis. Vienas iš pradininkų, kuris pradėjo dirbti prie šios technologijos, buvo dr. Fabio Albano.“ Kai Albano paliko „Sakti3“ kompaniją, jis pateikė savo įdėjas bei jų tolesnį vystymą Fisker‘iui. „Prieš metus, kai Fabio atėjo su šia idėja – kieto būvio baterija, jis pasakė, kad nori šią bateriją įdėti į „Fisker“ automobilį. Jis tikėjo, kad yra prie didelio elektromobilių įkrovimo technologinio proveržio“, - teigė Fisker‘is.
Kol kas, daug detalių apie šią technologiją nepateikiama. Tačiau yra žinoma, kad kieto būvio baterijoje bus 2,5 kartų daugiau energijos nei ličio jonų analaguose ir jį bus įkraunama žymiai greičiau. Fisker‘io teigimu šią bateriją bus galima įkrauti vos per vieną minutę, o nuvažiuoti beveik 805 km (500 mylių).
Be šių akivaizdžių pranašumų prieš ličio jonų baterijas, ši, kol kas paslaptinga, baterija taps sunkiai įveikiamu varžovu „Tesla“ kompanijai, kuri vis dar naudoja įprastas ličio jonų baterijas savo elektromobiliuose. Pasak Fisker‘io „unikaliausias dalykas, susijęs su mūsų baterija yra tai, kad tirpiklis, kurį mes naudojame baterijos gamybai, yra pats pigiausias kokį tik galima gauti, tai – vanduo“.
Kol kas ši technologija yra konceptas, kuris buvo pristatyta „CES“ parodoje. Tačiau, jei tai taptų komerciniu požiūriu perspektyvus produktas, ličio jonų baterijos, kurios šiuo metu naudojamos elektromobiliuose, taptų žymiai mažiau patrauklios. O tokios baterijų technologijos atėjimas į rinką prisidėtų prie ženklaus elektromobilių galimybių padidėjimo.