Vidaus degimo varikliai karyboje turi trūkumų - jau žvalgomasi į hibridines technologijas (8)
Vidaus degimo variklio technologijos nesikeičia jau daugiau nei 100 metų, sako Lietuvos kariuomenės atsargos majoras ir ginkluotės entuziastas Darius Antanaitis. Jo teigimu, naujausio „Lamborghini“ variklio veikimo principas lygiai toks pats, kaip ir vokiečių inžinieriaus Karlo Benzo 1901 metais sukurtos transporto priemonės, kuri gavo jo dukros vardą – Mercedes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Vidaus degimo varikliai paprasti ir patikimi, todėl dominuoja ne tik pasaulyje, bet ir kariuomenėse: lengva remontuoti, labai paprasta pasipildyti kuru, važiavimo nuotolis priklauso nuo to kokio dydžio kuro talpą veži kartu“, – teigia karys.
Tačiau anot jo, kartu su privalumais vidaus degimo varikliai turi ir trūkumus, kurios įvairiais būdais buvo ir yra bandoma pašalinti. Karyboje tam tikri vidaus degimo variklio veikimo pricipai gali būti pražūtingi: pavyzdžiui garsas ar išskiriama šiluma.
„Siekiant išvengti šių demaskuojančių požymių, Didžiosios Britanijos Gynybos ministerija skyrė 7 mln svarų (7,8 mln. eurų), kad britų kariuomenėje būtų pradėta vystyti hibridinė technologija. Bandomąja platforma panaudotas atviras, lengvai šarvuotas 4x4 visureigis „Jackal“ ir vidutiniškai šarvuotas 4x4 visureigis „Foxhound“, – pasakoja ginkluotės entuziastas.
Pasak D.Antanaičio, visureigiuose norima sumontuoti hibridinę pavarą, kuri užtikrintų ne tik taktinį pranašumą be garso judant mūšio erdvėje, bet ir sumažintų degalų sunaudojimą. O tai remia D.Britanijos Gynybos ministerijos ypatingai ambicingą tikslą – iki 2050 metų visiškai atsisakyti iškastinio kuro.
„Perdarius esamas vidaus degimo varikliu varomas mašinas į hibridines arba pagaminus naujas hibridines kovines mašinas, kariuomenė nebebus pririšta prie vieno energijos šaltinio – skysto kuro. Galės rinktis tarp elektros arba skysto kuro. Padidės transporto važiavimo nuotolis bei atsirastų papildoma „tylos režimo“ funkcija, kuri leistų visiškai be garso judėti mūšio erdvėje“, – apibendrina karininkas.