„Raudonieji ereliai“ – superslapta JAV oro pajėgų eskadrilė, ginkluota sovietiniais naikintuvais: iš kur JAV gavo priešo lėktuvus (Foto, Video) ()
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Po devyniais užraktais
Nors amerikiečių lėktuvais aprūpintų klasikinių „agresorių“ eskadronų egzistavimas niekam nebuvo paslaptis, visa informacija apie „raudonuosius erelius“ buvo kruopščiai slepiama, pirmiausia nuo SSRS.
Ekspertai buvo apskaičiavę sovietinių palydovų praskridimo virš Nellis oro pajėgų bazę ir Tonopos bandymų poligoną Nevadoje, kur buvo bandomi „MiG“ orlaiviai, laiką ir trukmę: tuo metu lėktuvai buvo perkeliami į angarus arba paslėpami po danga, kuri užmaskuodavo jų formą.
Dalis oro erdvės virš „Groom Lake“ druskos plokščiakalnio (kur yra liūdnai pagarsėjęs 51 rajonas), kuriame vyko koviniai mokymai sovietiniais lėktuvais, buvo uždaryta nuo pašalinių akių. Žemėlapiuose ji buvo ironiškai vadinama „Raudonąja aikšte“.
Neįkainojama patirtis
4477-osios bandymų ir vertinimo eskadrilės oro koviniai mokymai su „MiG“ lėktuvais vyko kartu su JAV oro pajėgų, karinio jūrų laivyno aviacijos ir jūrų korpuso pilotais. „Raudonieji ereliai“ dalyvavo daugelio Amerikos naikintuvų bandymuose 1970–1980 m. ir aktyviai dalyvavo „Raudonosios vėliavos“ pratybose.
Oro mūšiai vyko pagal daugybę nustatytų modelių: vienas prieš vieną, du prieš du ar du amerikiečių lėktuvai prieš vieną sovietų. Be to, „MiG“ „užpuldavo“ strateginius bombonešius „B-52“ ir transporto lėktuvus „C-130 Hercules“, kai pastarieji imitavo karių ir krovinių desantą.
„Raudonųjų erelių“ užduotis nebuvo bet kokia kaina iškovoti pergalę mūšyje, nors ir tai nutiko gana dažnai. Pagrindinis tikslas buvo pademonstruoti savo pilotams sovietinių orlaivių stipriąsias ir silpnąsias puses, parodyti, kaip ir kada geriausia pulti „MiG‘us“.
Psichologinis efektas
Siekiant didesnio tikroviškumo, 4477-osios eskadrilės lėktuvai buvo dekoruoti raudonomis žvaigždėmis, tiesa, ne baltais apvadais, kaip sovietų oro pajėgose, bet geltonais.
Daugelis JAV pilotų stažuotojų, susidūrę su potencialiu priešu kovoje ore (nors ir mokomuoju), patyrė šoką ir apsvaigimą. „Pirmą kartą pamatęs „MiG-17“, aš tiesiog nustojau skristi lėktuvu! Užuot naudojęs vertikalę ir greitį, aš bandžiau pasisukti su juo. Jis buvo kaip guma ant mano bato - negalėjau jo nupurtyti. Tada aš grįžau namo ir galvojau: „Velnias, jaučiuosi kaip kvailys. Jie mums pasakė, kad taip nutiko visiems“ , - prisiminė majoras Francis'as Paco Geisleris.
Eros pabaiga
9-ojo dešimtmečio pabaigoje „raudonųjų erelių“ skrydžiams atėjo pabaiga. Pagrindinės priežastys buvo finansavimo trūkumas, taip pat tai, kad Sovietų Sąjunga įvedė naujos (ketvirtos) kartos naikintuvus.
Paskutinius „MiG“ skrydžius 4477-osios eskadrilės pilotai atliko 1988 m. kovo 4 d. Oficialiai „Raudonieji ereliai“ buvo išformuoti 1990 m. Jų sovietiniai orlaiviai buvo išsiųsti saugoti angaruose, tapo ekspozicijomis muziejuose arba JAV oro pajėgų buvo naudojami kaip taikiniai.