GAZ-3105 – brangiausias „kapitalistinis“ SSRS automobilis, pagamintas pagal naujausias to meto technologijas: kainavo tiek, kiek naujas 7-osios serijos BMW (Foto, Video) (6)
GAZ-3105 „Volga“ turėjo didelį potencialą, tačiau 1990-aisiais kartu su SSRS žlugo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai buvo unikalus vėlyvosios Sovietų Sąjungos automobilis, tačiau buvo surinkta tik 50 vienetų, o žlugus SSRS projektas buvo nutrauktas.
Iš pradžių šis modelis buvo pernelyg perspektyvus sovietų automobilių pramonei, kuri devintojo dešimtmečio pabaigoje ir 1990-ųjų pradžioje gamino prastesnius nei Europos ir Amerikos automobilių gamintojų modelius.
Devintajame dešimtmetyje Gorkio automobilių gamykla – GAZ – dirbo kurdama visiškai naują automobilį, kuris būtų pažangesnis už bet kurį kitą tuomet SSRS pagamintą automobilio modelį. Jų darbo rezultatas buvo GAZ-3105.
Automobilyje buvo įdiegtos naujausios tuo metu turimos technologijos: „McPherson“ nepriklausoma pakaba, „rack-and-pinion“ vairo mechanizmo pavara, abiejų ašių diskiniai stabdžiai, visiškai naujas variklis.
Sovietų automobilių gamybos pramonei šio modelio surinkimas buvo panašus į didžiulį technologinį proveržį, kuris galėjo leisti jai konkuruoti su kapitalistinėmis automobilių gamybos įmonėmis.
9-ojo dešimtmečio pabaigoje (1986 ir 1987 m.) jau buvo surinkti keli GAZ-3105 „Volga“ prototipai.
Automobilio interjeras buvo netradicinis: jo langai buvo didesni nei įprasta, jų apačia atsidarydavo, o viršutinė dalis likdavo vietoje. Šis ne toks praktiškas sprendimas suteikė automobiliui visiškai naują išvaizdą, neįprastą tarp kitų sovietų gamybos modelių.
Be to, automobilis labai priminė „Audi 100“, kuris buvo įkvėpimas sovietų inžinieriams, kurie, gamindami GAZ-3105, tačiau aklai jo nenukopijavo. Tuo tarpu automobilio V8 variklis buvo visiškai naujas.
Palyginti su kitais sovietų gamybos automobiliais, tai buvo technologinis proveržis. GAZ-3105 buvo sumontuotos elektra valdomos priekinės sėdynės ir elektriniai veidrodžiai, langai ir antenos. Net galinės sėdynės buvo valdomos elektra ir su įrengta šildymo sistema.
Viltys dėl masinės šio modelio gamybos žlugo kartu su SSRS. Kai Sovietų Sąjunga iširo ir naujai nepriklausoma Rusija stengėsi atkurti savo ekonomiką, valstybės finansavimas Gorkio automobilių gamyklai nutrūko. Inžinieriai negalėjo toliau dirbti su automobiliu be finansavimo.
Tęsinys kitame puslapyje:
1994 m. pirmasis Rusijos prezidentas Borisas Jelcinas pasirašė dekretą, kuriame buvo numatyta, kad Gorkio automobilių gamykla per metus turi pagaminti mažiausiai 250 GAZ-3105 automobilių.
Tačiau valstybė neskyrė pakankamo finansavimo, kad paremtų numatytą skaičių, o automobiliai buvo gaminami prastomis finansinėmis sąlygomis. Tai labai paveikė jų kokybę, nes konstruodami inžinieriai turėjo taupyti kiekvieną centą (kapeiką).
To rezultatas buvo klaikus. Automobiliai buvo gaminami mažomis partijomis nuo 1992 iki 1996 m. Iš viso nuo konvejerio nuriedėjo vos apie 50 GAZ-3105.
Jie buvo montuojami su skirtingomis dalimis, kai kurios buvo pažymėtos kaip „pagamintos SSRS“, kitos – Rusijoje.
Interjeras buvo pagamintas iš pigaus plastiko, kartais neatitinkančių spalvų. Mažesnės dalys, tokios kaip uždegimo raktai ir degalų bakų kištukai, buvo pasiskolintos iš kitos automobilius gaminančios įmonės - „Lada“ – ir atitinkamai pažymėtos. Inžinieriai taip pat naudojo kai kurias „Audi 100“ rastas originalias dalis.
Automobilis tuo metu kainavo apie 80 tūkstančių dolerių – panašiai kiek septintosios serijos BMW.
GAZ-3105 tapo simboliniu automobiliu, reiškiančiu susiskaldymą tarp dviejų skirtingų epochų – vėlyvosios Sovietų Sąjungos su savo ambicingais planais ir neveikiančia politine bei ekonomine sistema ir šiuolaikinės 1990-ųjų Rusijos, kuri turėjo iš naujo sugalvoti ir išspręsti struktūrines problemas, paveldėtas iš SSRS. Deja, GAZ-3105 „Volga“ neišgyveno šios transformacijos.