Lėktuvo ir lokomotyvo hibdridai – revoliuciniai propeleriu varomi traukiniai: lėkė rekordiniu 200 km/val. greičiu, bet turėjo rimtų saugumo problemų – vienas jų patyrė fatališką avariją (Foto, Video) (5)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Schienenzeppelin“ buvo pagamintas iš aliuminio, kad sumažintų svorį, o su supaprastintas korpusas sumažino oro pasipriešinimą. Salone tilpo 40 keleivių.
„Schienenzeppelin“ reguliariai viršijo 200 km/val. greitį, o 1931 m. Berlyno–Hamburgo linijoje tarp Karstädt ir Dergenthin buvo nustatytas 230 km/val. greičio rekordas, kurio iki 1954 m. nepralenkė jokia kita geležinkelio transporto priemonė.
Akivaizdžiausias „Schienenzeppelin“ trūkumas buvo nesugebėjimas traukti papildomų vagonų. Kai kurie išreiškė susirūpinimą dėl pavojaus, kai perpildytose geležinkelio stotyse yra atviras sraigtas. Vienvagonis traukinys taip pat negalėjo įveikti nuolydžių.
Vienintelis „Schienenzeppelin“ egzempliorius 1934 m. buvo parduotas „Deutsche Reichsbahn“ (Vokietijos imperatoriškasis geležinkelis), o po penkerių metų, 1939 m., Vokietijai kariaujant, geležinkelio cepelinas buvo perduotas į metalo laužą, o jo medžiagos panaudotos karo reikmėms.
„Bennie Railplane“
Maždaug tuo pačiu metu, kai Valerianas Abakovskis eksperimentavo su „Aerowagon“, škotų inžinierius George'as Bennie pradėjo kurti savo traukinio ir lėktuvo hibrido versiją. Bennie dizainą sudarė vienbėgis geležinkelis, kabantis virš propeleriu varomo traukinio.
1929–1930 m. siekdamas pademonstruoti sistemą potencialiems klientams, Bennie bandomojoje 119 metrų kelio atkarpoje ties Milngavie (ties Glazgo ir Milngavie jungiamuoju geležinkeliu), pastatė vienbėgio geležinkelio ir „Railplane“ sistemos prototipą.
Bennie tikėjo, kad jo keleivinis „Railplane“ gali važiuoti virš įprastinių geležinkelių, kol lėtesnis krovinių srautas judėtų žeme.
Norėdamas sužavėti potencialius investuotojus, Bennie demonstracinį vagoną įrengė prabangiai: su minkštais kilimais, užuolaidomis, patogiomis sėdimomis vietomis, stalais ir staliniais žibintais.
Nepaisant susidomėjimo visame pasaulyje, Bennie negalėjo gauti finansinės paramos, reikalingos plėtoti jo revoliucinei transporto sistemai. 1937 m. Bennie bankrutavo, nes didžiąją darbo dalį finansavo iš savo kišenės.
„Bennie Railplane“ prototipas rūdijo lauke Milngavie, kol 1956 m. buvo parduotas į metalo laužą.