Drebinanti istorija: nepilotuojamas MiG-23 iš Lenkijos nuskrido iki pat Belgijos, JAV neatsiliko (Foto, Video) (7)
Tai buvo viena keisčiausių aviacijos nelaimių, pasibaigusių laimingai – JAV naikintuvas be piloto sėkmingai pats nutūpė, tačiau kitam sovietų naikintuvui pasisekė mažiau – nevaldomas nuskrido šimtus kilometrų.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Viena keisčiausių aviacijos nelaimių, kuri laimingai pasibaigė, įvyko 1970 m. vasario 2 d. Tą rytą trys naikintuvai-perėmėjai „F-106 Delta Dart“ pakilo iš Malmstromo oro pajėgų bazės netoli Didžiojo krioklio, Montanoje, Jungtinėse Valstijose, vykdydami įprastą mokymo misiją.
Staiga vienas iš „F-106“, kurį pilotavo kapitonas Gary Faustas, įsisuko į plokščią suktuką (flat spin) – tai atsitinka, kai lėktuvas staigiai prilėtina ir greitai praranda aukštį. Kai lėktuvas patenka į suktuką, atgauti jo kontrolę dažniausiai yra labai sunku. Krentant Gary orlaiviui, jo komandos draugai bandė padėti duodami instrukcijas kaip ištrūkti iš suktuko.
Pilotas Gary Faustas bandė ištrūkti iš suktuko, kaip paskutinę priemonę panaudojęs orlaivio stabdymo parašiutą, bet tai nesuveikė.
Kai orlaivis nukrito žemiau 4500 m, Gary nusprendė, kad laikas palikti besisukantį lėktuvą.
Kai pilotas katapultavosi iš lėktuvo, svorio sumažėjimas ir svorio centro pasikeitimas, atsiradęs dėl piloto pašalinimo, kartu su katapultos sprogimo jėga, stumiančia orlaivio nosį žemyn, pakeitė krintančio orlaivio dinamiką, todėl jis stebuklingai ištrūko iš suktuko.
Majoras Lowe, vienas iš kitų pilotų, matydamas, kad lėktuvas atsigauna tiesiu ir lygiu skrydžiu, radijo ryšiu nuskrido parašiutu besileidžiančiam Gary Faustui sušuko – „Gari, geriau grįžk atgal į jį“.
Bet, žinoma, Gary negalėjo. Sklęsdamas parašiutu, jis nepatikliai stebėjo, kaip dabar bepilotis lėktuvas švelniai leidžiasi žemyn ir savarankiškai ant pilvo nusileidžia ūkininko kviečių lauke netoli Big Sandy, Montanoje.
Pilotas nuklydo į netoliese esančius kalnus. Vėliau jį išgelbėjo vietiniai gyventojai, atvykę sniegaeigiais.
Netrukus po nusileidimo atvyko vietinis šerifas. Vis dar tuščiąja eiga veikiančio reaktyvinio variklio trauka leido lėktuvui lėtai dreifuoti ant pilvo išilgai lauko. Šerifas, susisiekęs su oro pajėgų baze, buvo informuotas, kad jis turėtų tiesiog palaukti kol reaktyviniam lėktuvui baigsis degalai – tai įvyko po valandos ir keturiasdešimt penkių minučių be papildomų incidentų. Kol baigėsi degalai, „F-106“ ūkininko lauku ant pilvo nuslydo maždaug 365 m.
Renginys sutraukė nedidelę minią, tačiau jie sumaniai atsistojo atokiau nuo nenuspėjamo orlaivio. Netrukus į įvykio vietą atvyko gelbėjimo įgula iš McClellano oro pajėgų bazės ir pradėjo apžiūrėti bei tvarkyti orlaivį.
Orlaivio apgadinimai buvo tokie maži, kad vienas gelbėjimo įgulos pareigūnas pasakė, kad jei būtų padaryta mažiau žalos, jis būtų tiesiog išskraidinęs orlaivį iš lauko.
Tęsinys kitame puslapyje: