Kodėl karas Ukrainoje sustabdė BMW ir VW gamyklų konvejerius?  ()

BMW, MINI ir „Vokswagen“ gamyklų Austrijoje, Vokietijoje ir D.Britanijoje darbą sutrikdė karas Ukrainoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

BMW, vos prasidėjus karui Ukrainoje, pranešė, kad sustabdė automobilių eksportą į Rusiją ir gamybą šios šalies gamyklose. Praėjusiais metais BMW gamykloje Karaliaučiuje buvo surinkta apie 12 000 automobilių. Čia daugiau nei 20 metų veikia BMW ir „Avtotor“ gamykla.

Sustabdyti konvejeriai ir Vakarų Europoje

Tačiau karas Ukrainoje pakeitė ir BMW koncerno gamyklų vakarų Europoje darbą. Konvejeriai veikia su pertrūkiais, nes ima trūkti dalių, tiekiamų iš karo niokojamos Ukrainos. Atrodytų, paprastas ir ne itin sudėtingai pagaminamas komponentas - elektros laidai - tapo Vokietijos automobilių gamintojų Achilo kulnu. Jų deficitas dar labiau paaštrino mikrolustų krizę.

Pavyzdžiui, Vokietijos kabelių gamintoja „Leoni“, turi dvi gamyklas Ukrainoje, kuriose dirba apie 7 000 darbuotojų.

„Logistika į Ukrainą ir iš jos yra ypatingas iššūkis. Ypač dėl chaotiškos padėties pasienio taškuose su ES“, – sakoma gamyklos atstovo pranešime. Taigi sudėtinga ne tik pagaminti, bet ir pristatyti laidus bei kabelius užsakovams - sunkvežimiai stringa Ukrainos-Lenkijos pasienyje.

Tiesa, stoja ne visų BMW modelių gamyba. Pavyzdžiui Austrijoje labiausiai nukentėjo rodsterių Z4 (G29) ir 5-os klasės sedanų (G30) gamybos linijos. Sutrikimų tikimasi iki pat kovo mėnesio pabaigos.

 

Kitos gamyklos, surenkančios BMW sedanus, mažiau priklausomos nuo tiekimo iš Ukrainos. Todėl BMW 5 gamyba nukentės mažiau. Tačiau Z4 gaminami išskirtinai Austrijoje, tad laukiantiems šių automobilių teks būti kantriems.

Teigiama, kad dėl sustabdytų konvejerių dviejose Vokietijos gamyklose ir viename fabrike Jungtinėje Karalystėje, MINI pristatymai gali vėluoti trimis mėnesiais.

 

„Financial Times“ informuoja, kad su panašiomis problemomis susiduria ir „Volkswagen“ gamyklos. Koncernas praneša, kad dirba 9 iš 11 tiekėjų Ukrainoje, tačiau sumažintais pajėgumais.

„Leoni“, turintis elektros kabelių gamyklas Serbijoje, Rumunijoje ir Šiaurės Afrikoje, teigė, kad „dirba beveik visą parą“, kad patenkintų gamintojų poreikius. Tačiau kol kas sunkiai pavyksta, o naujų gamyklų statybai reikia laiko ir papildomų milijijonų eurų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(9)
(0)
(9)

Komentarai ()