Internetinių žinučių karas prasideda (0)
Netrukus prasidės globalus konfliktas tarp trijų įtakingiausių bendrovių internete, kurios susirems dėl galimybės kontroliuoti tarpasmeninę komunikaciją online. Šio karo dalyviai aiškūs jau dabar: “Facebook” (kurios sudėtyje “Chat”, “Messages”, el. pašto paslaugos) prieš “Apple” (visuose įrenginiuose esanti žinučių sistema “iMessage”) prieš “Google” (el. pašto paslauga “Gmail”, “GChat”, “Hangouts”).
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jei viena iškils ir taps akivaizdžia lydere, ji turės įtakos nulemti, kaip ateityje žmonės kontaktuos skaitmeninėje erdvėje. Skamba neblogai, tiesa? Taip ir yra.
Prieš keletą savaičių “Facebook” pradėjo šį karą pakeisdama visų savo vartotojų profilio kontaktinę informacinę, t.y. vietoj anksčiau buvusių “Gmail”, “MobileMe” bei kitų el. pašto adresų, atsirado @facebook.com galūnė. Kodėl? Tai ataka prieš “Google” ir “Apple”.
Šiuo metu pasiekėme SMS žinučių viršūnę, tad jau kitais metais išsiunčiamų SMS kiekis mažės – dėka atsiradusių alternatyvų. Taigi, kuri bendrovė užims SMS’ų vieta? Šiame straipsnyje aptarsime kiekvienos bendrovės kavaleriją ir galimybes laimėti.
Pasiruošimas karui
Per pastaruosius keletą metų visi trys konkurentai nuosekliai ir planuotai ginklavosi artėjančiam internetinių žinučių karui. Tik pastarosiomis savaitėmis pasirodė pirmieji manevrai, bet jau artimiausiu metu galime matyti ir rimtesnes atakas.
“Facebook”
2010-ųjų metų lapkričio mėnesį “Facebook” suvienijo visas savo susirašinėjimo platformas: greitųjų žinučių paslaugą “Chats”, žinučių paslaugą “Messages” ir elektroninį paštą su @facebook.com galūne. Taigi, visų šių paslaugų žinutės patenka į vieną bendrą gautų žinučių (angl. inbox) aplankalą.
Daugeliu atveju šis sprendimas vartotojams išėjo į naudą. Tarkim, jūs siunčiate draugui trumpąją žinutę, tačiau draugas staiga atsijungia ar nueina nuo stalinio kompiuterio. Jūsų žinutę draugas galės pamatyti vėliau prisijungęs iš kito įrenginio, tarkim, mobilaus telefono.
Labai panašiai, jeigu išsiuntėte žinutę kolegai, kuris jums rašant prisijungė prie “Facebook” portalo, kolega gaus čatinę žinutę. Anksčiau buvo galima savanoriškai užregistruoti savo “Facebook” elektroninį paštą, o nuo šių metų balandžio – jį gavote automatiškai, norite to ar ne. Jeigu kas nors jums siunčia elektroninį laišką į @facebook.com, jį taip pat randate tarp bendrų žinučių.
2011-ųjų metų liepą socialinis tinklas ėmė bendradarbiauti su “Microsoft Skype”, kuri suteikė vaizdo pokalbių galimybę “Facebook” tinklo vartotojams. Taip pat buvo įsigyta “Beluga”, kuria paremta “Messenger” aplikacija – alternatyva paprastoms žinutėms.
“Facebook” pranašumai yra didžiausias socialinis tinklas (kiekybinė persvara karuose yra labai svarbi), populiariausios mobiliosios aplikacijos, didžiulis lankytojų praleidžiamas laikas svetainėje ir augantis reklamos tinklas, apjungiantis visus išvardytus dalykus.
Vartotojų identifikacija yra esminis bendravimo aspektas, suteikiantis garantiją, jog šneki su atitinkamu žmogumi. “Facebook” neturi savo techninės įrangos ar operacinės sistemos, tačiau puikiai veikia visuose įrenginiuose ir platformose – štai kodėl “Facebook” turi didžiausią potencialą laimėti žinučių karą.
“Google”
Tuo tarpu, kai “Gmail” tapo populiariausia elektroninio pašto platforma, bendrovė nusprendė, jog pagrindinė greitųjų žinučių paslauga bus “Gchat” (formaliai žinoma kaip “Google Talk”). Daugybė žmonių pasirinko šią platformą, nes manė esantys pernelyg subrendę IRC tinklui, o taip pat nenorėdami būti dažnai pertraukiami nepažįstamų žmonių “Facebook” tinkle.
2010-ųjų metų rugsėjo mėnesį “Google” įsigijo grupinių pokalbių aplikaciją “Plannr” ir sėkmingai ją integravo į 2011-ųjų birželį startavusį “Google+” socialinį tinklą. Neseniai įtakingas internetinių tendencijų tinklaraštis “GigaOm” paskelbė, jog “Google” nusprendė sujungti visas savo žinučių programas – “Hangouts”, “Talk” ir “Messenger” – į vieną bendrą platformą, kurioje bus galima siųsti žinutes, bendrauti balsu bei vaizdais.
Didžiausias “Google” turtas yra jos įvairovė. Jai priklauso mobilioji operacinė sistema “Android”. Ji bendradarbiauja su “Samsung” kuriant techninę įrangą. Jai taip pat dabar priklauso svarbus ”Motorola Mobility” padalinys. Ji turi daug grynųjų pinigų, o taip pat ir socialinį tinklą “Google+” (turintį 250 mln. vartotojų). Tačiau visų svarbiausia yra tai, kad “Google” priklauso populiariausia elektroninio pašto paslauga “Gmail”.
“Apple”
2010-ųjų metų birželį startavo ”Apple” vaizdo pokalbių paslauga “FaceTime”, tačiau buvo būtina, kad abu pašnekovai turėtų naujausią “iPhone” telefoną. Su laiku “Apple” išplėtė paslaugos galimybes ir dabar ji taip pat pritaikyta ir staliniams bei nešiojamiems kompiuteriams.
2011-ųjų spalį startavo “iMessage” žinučių platforma (“iOS” paremtiems įrenginiams), kurios pagalba taip pat galima siųsti nuotraukas bei kitokią mediją. Galimas daiktas, jog “FaceTime” ir “iMessage” platformos bus sujungtos į vieną.
Net ir turėdamas didžiulius grynųjų pinigų rezervus, bendrovės “Apple” šansai laimėti šį karą yra mažiausi. Bendrovė neturi jokio socialinio tinklo, o jos “socialumas” iš dalies priklauso nuo “Facebook”. Bendrovė gali kontroliuoti savo įrenginių vartotojų žinutes, tačiau ne kiekvienas išgali įsigyti ”Apple” produktus.
Nugalėtojui atiteksiantis laimikis
Taigi, per artimiausią mėnesį visos trys kompanijos turės puikiai sustyguotas žinučių platformas – veikiančias tiek staliniuose kompiuteriuose, tiek mobiliuose telefonuose. Tikriausiai be teksto bus galima siųsti nuotraukas bei vaizdus. Turėtų būti persiuntimo el. paštu bei kitais kanalais (RSS, SMS žinutėmis) galimybė.
Visos kitos žinučių platformos, tarkim “Microsoft” bendrovės “GroupMe” bei visi SMS žinučių portalai, turėtų būti ruošiami pardavimui vienai iš trijų minėtų bendrovių. Jos tiesiog neturi šansų.
Ant kortos pastatyta tiesioginės komunikacijos kontrolė. Turinys, be jokios abejonės, yra svarbus. Viena iš priežasčių yra ta, jog turinys pritraukia masinį vartotojų kiekį, o tai didina vartotojų praleistą laiką svetainėje. Pastarasis rodiklis yra svarbus siekiant parduoti reklamą.
Žmonės myli turinį, tačiau žmonėms reikia tiesioginio komunikacijos kanalo. Nesvarbu, kuri bendrovė kontroliuoja didžiausią informacijos kiekį (šiuo atveju – “Google” ir “Facebook”). Svarbu, kurios bendrovės kanalais ta informacija sklinda (šalia tos informacijos bus galima patalpinti ir nedidelę reklamą).
Nereikia pamiršti, jog natūraliosios kalbos apdorojimo ir analizės dėka, galima nustatyti kokios žinutės ir jų fragmentai šiuo metu yra populiariausi ir taip patikslinti reklamos auditoriją. Taigi, šio karo nugalėtojas taps dar turtingesnis. Tiek pajamų iš reklamos, tiek gaunamos informacijos prasme.
Kaipgi ta reklama prie žinučių atrodys? Tikrai neįkyriai, gal tik iš pradžių. Įpras, kaip įprato prie virš “Gmail” gautų laiškų esančios reklamos. ”Apple” laimėti šį karą reikštų išlaikyti bei padidinti turimų įrenginių pardavimus. Vartotojai norės naujausios žinučių platformos – reikės pirkti naują įrenginį.
Taigi, ant kortos pastatyta daug, ko pasekoje šios bendrovės įsivels į didelį mūšį. Jos išleis didžiules sumas, sudarys sąjungas (jei tik reikės), atliks agresyvius manevrus, net jei teks paaukoti ir vartotojų kokybę. Bet atlygis sotus, tad tikrai vertas pastangų.
Pirmieji šūviai paleisti
“Facebook” žinojo, kad paslėpdama tikruosius vartotojų el. paštus ir pakeisdami juos į savo @facebook.com adresus, žiniasklaida ims apie tai šnekėti ir išpūs didžiulį burbulą (tikėtina, jog šis straipsnis nebūtų pasirodęs taip pat). Šis pasikeitimas galėjo įvykti ir subtiliau bei tyliau, tačiau, rodos, “Facebook” tylos nenori.
Socialinis tinklas “Facebook” į elektroninio pašto rinką įžengė pavėluotai, ypač lyginant su “Google”, tad daugelis vartotojų taip ir neparodė savanoriško interesto susikurti savo el. pašto paskyrą. Susiklosčius tokiai situacijai, “Facebook” tiesiog “pakrikštijo” kiekvieną vartotoją nauju el. pašto adresu – be jokio perspėjimo ir pasirinkimo.
Taigi, kaip į tai atsakys “Google” ir “Apple” kompanijos? “Google” galėtų uždrausti rodyti turimą “Facebook” profilį savo socialinio tinklo “Google+” skyreliuose “Apie mane”, ir tai nepadarytų daug žalos bendrovei. Taip pat “Google” galėtų sukurti savo žinučių platformą “Android” operacinei sistemai (“Facebook” turi “Messenger” aplikaciją). Tuo tarpu “Apple” galėtų atsisakyti integruoti “Facebook” į savo operacinę sistemą.
Tačiau vargu ar “Apple” apsimoka ignoruoti “Facebook”. Abi bendrovės veikiau galėtų viena kitą papildyti, kadangi turi bendrą priešą – “Google” – atakuojantį tiek vieną, tiek kitą iš kelerių frontų. Taigi, pripažinus savo prastą padėtį internetinių žinučių kare, “Apple” galėtų bendradarbiauti ir iš to gauti papildomos naudos – dar daugiau “iPhone” ir “iPad” pardavimų.
Tikriausiai Markas Zukerbergas apskaičiavo agresyvaus “Facebook” vartotojų kontaktinės informacijos pakeitimo riziką ir žinojo, kad socialinis tinklas gali prarasti kelių milijonų IT sritį išmanančių vartotojų pasitikėjimą. Tačiau “Facebook” vis dar yra Socialinis Tinklas. Ir kelias dienas truksiantys skundai to nepakeis. Tai nėra draugiška konkurencija, tai karas. O kiekvienas karas turi pasėkmes.
Šaltinis: Internetinių tendencijų grupinio tinklaraščio “TechCrunch” įrašas “Apple” prieš “Google” prieš “Facebook” – žinučių karas prasideda dabar” (angl. “The Apple / Google / Facebook. Message war starts now” (2012 m. liepos 2 d.). Norėdami perskaityti straipsnį originalo anglų kalba, spauskite čia.