Nuožmus milžinų mūšis: dėl ko šiuo metu kariauja „Google“, „Apple“, „Microsoft“ ir „Amazon“?  ()

Technologijų rinkoje subrendo naujas mūšis. Jūs to, galbūt, nepastebite, tačiau jo laimėtojas turės didžiulę įtaką kiekvieno mūsų gyvenime. Ir, žinoma, susižers krūvas pinigų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Keturi milžinai investuoja šimtus milijonų dolerių tam, kad sukurtų universalią ateities platformą, kuri bus pritaikoma įvairiausiems įrenginiams. Ši platforma bus ypatinga tuo, kad ji leis įrenginius valdyti jų neliečiant.

Apskritai, nebus jokio skirtumo, koks įrenginys kokią užduotį atlieka, kur jis yra, kaip jis veikia. Ko gero, jau supratote, kad mūšis verda dėl geriausios valdymo balsu platformos. Jį pradėjo „Apple“, prieš ketverius metus į savo mobiliuosius įrenginius integravusi balso asistentę „Siri“, gebančią pateikti informaciją ar atlikti užduotį pateikus užklausą balsu.

„Siri“ pagrindą sudaro dirbtinio intelekto, mašininio mokymosi ir kalbos atpažinimo algoritmai. Ji išskirtinė tuo, kad nuolat mokosi iš naudotojų ir ilgainiui ji tampa vis tikslesnė, kadangi ima geriau pažinti vartotojus ir jų poreikius.

Žinoma, „Google“ negalėjo leisti „Apple“ vienai kapstytis šioje smėlio dėžėje. Reaguodama į konkurentės veiksmus, netrukus ši kompanija pristatė savąjį balso asistentą „Google Now“, skirtą „Android“ operacinei sistemai.

Prie jų prisijungė ir „Microsoft“ su „Cortana“. Paskutinė į mūšio lauką įžengė „Amazon“, prieš metus pristačiusi įrenginį „Echo“, kuriame naudojama balso atpažinimo technologija „Alexa“. Šio įrenginio pirkėjai jam gali užduoti klausimus ir valdyti kitus įrenginius, apsipirkti „Amazon“ ar klausytis muzikos.

Taip, balso atpažinimas šiandien jau nebėra naujovė, tačiau šiai technologijai svarbesnis ne žodžių atpažinimas, o gebėjimas įvertinti kontekstą ir pateikti atsakymus kuo natūraliau.

Atsižvelgiant į pažangą, balsą atpažįstančios ir tiksliai komandas vykdyti sugebančios platformos ateityje turės vis didesnę reikšmę. Visų keturių kompanijų, investuojančių šimtus milijonų dolerių į šių platformų tyrimus, tobulinimą ir įsigijimus, tikslas – sukurti virtualius asistentus, kurie suprastų žmogaus kalbą ir galėtų pateikti atsakymus ar vykdyti komandas kuo natūraliau ir intuityviau.

Laimėtojo laukia išties saldus atlygis: kompanija, kuri sukurs geriausią dirbtinio intelekto balso asistentą, kuris veiks kokybiškai ir su kuriuo bus galima bendrauti kone kaip su žmogumi, galės pritraukti daugiau vartotojų, kurie naudotųsi ir kitomis jos paslaugomis ar produktais (minėtasis „Echo“ – tik vienas iš pavyzdžių).

Balso asistentų rinkoje bangas kelia ir kitos kompanijos, kuriančios universalius sprendimus, skirtus trečiųjų šalių programinės įrangos gamintojams. Viena iš tokių kompanijų – „Viv“, kurios virtualų asistentą sukūrė ta pati komanda, kuri dirbo prie „Siri“.

Naujasis jų produktas buvo pristatytas „TechCrunch Disrupt“ konferencijoje, taigi nuo šiol balso atpažinimo funkcionalumą į savo programas ir produktus gali integruoti bet kas.

Kita kompanija, Didžiojoje Britanijoje įsikūrusi „Artificial Solutions“, savo sprendimą „Teneo“ jau siūlo verslo klientams, tarp jų – „AT&T“, „Shell Oil“, „Ikea“, „Credit Suisse“ ir kt.

„Teneo“ gali suprasti skirtingą informaciją, pateiktą viename sakinyje, įsiminti faktus, mokytis iš vartotojų ir net užduoti klausimus jiems, tarsi bendrautų natūraliai. Be to, ši sistema, remdamasi kontekstine informacija, gali nuspėti vartotojo poreikius.

Visi šio mūšio dalyviai supranta: produktas turi veikti taip tobulai, kad prie ekosistemos prisijungę klientai niekada nenorėtų pereiti kitur. Nes šios rinkos potencialas – neišsemiamas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(17)
(4)
(13)

Komentarai ()