Buvusi EPA vadovė papasakojo apie naftos pramonės bandymus išgyventi: „Jie daro viską, kad tik pakenktų elektromobiliams“ (1)
Christine Todd Whitman 2001-2003 metais vadovavo aplinkos apsaugos agentūrai EPA, o tuo metu JAV prezidentu buvo George W. Bush‘as. Tad turint galvoje, kad Christine turi daug patirties dirbant ir glaudžiai bendradarbiaujant bei reguliuojant energetikos sektorių, neturėtų stebinti, kad ji iš labai arti matė naftos pramonės pastangas pakenkti švarios energetikos sektoriui. Visai neseniai Christine CNBC pateikė savo įžvalgas apie didžiųjų naftos kompanijų pastangas „dezinformuoti“ visuomenę.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasak Whitman, „kai technologinės naujovės kelia grėsmę senosioms, pastorosios stoja į mūšį (dėl išlikimo aut. past.). Ir taip vyksta kiekvieną kartą. Aš tai mačiau ir aiškiai suvokiau, kai stebėjau naftos pramonės remiamas iniciatyvas diskredituoti elektrines transporto priemones (EV) bei siekį per naftos pramonės finansuojamus nereikšmingus bei dezinformuojančius tyrimus suardyti transporto sektoriaus elektrifikavimą.“
Christine Todd Whitman tokias naftos pramonės pastangas lygina su „absurdiškomis“ senųjų verslų, pavyzdžiui, fiksuoto ryšio telefonų ar DVD diskų nuomos teikėjų pastangomis išlikti ir dominuoti rinkoje. „Įsivaizduokite Bell Communication (fiksuoto ryšio paslaugų teikėjas aut. past.) paskelbtų pranešimą, kuriame teiktų, kad mobilieji telefonai yra mažiau patogūs nei fiksuoto ryšio. Arba, kad Blockbuster (DVD diskų nuomos įmonė aut. past.) sumokėtų už tyrimą, kuris parodytų, kad Netflix apsunkina filmų žiūrėjimą.“
Ji pažymi, kad „kai tik pramonės atstovai pradeda matyti savo pabaigą, kaip ir galima būtų tikėtis, naftos pramonė daro viską kas įmanoma, kad tik atidėtų neišvengiamybę – įskaitant ir abejotinų tyrimų finansavimą... [tuo tarpu] EV transporto priemonės yra švaresnės nei šiandieninės benzinu varomos transporto priemonės ir ateityje viskas bus daroma remiantis išsamiais tyrimais.“
„Pati esmė yra tai, kad transporto elektrifikavimas yra tikrai gera idėja, o elektra varomos transporto priemonės – puikus produktas. Štai kodėl jos pakeis vidaus degimo variklį... Manau, kad ateities kartos į vidaus degimo variklio amžių žiūrės su tokia pačia nuostaba ir sumišimu, kaip kad mes dabar žiūrime į tuos laikus, kai žmonės važinėjo vežimais pasikinkę arklius“, - sakė buvusi EPA vadovė Christine Todd Whitman.
Straipsnio pabaigoje Christine prieina išvados, kad „transporto elektrifikacija drauge su tęstiniu perėjimu prie švarių energijos šaltinių mums žada gerokai geresnę ateitį... Šios ateities nauda bus tokia įspūdinga, kad turėtume daryti viską ką galime, kad tik paspartintume šį perėjimą. Ir mes turėtume tvirtai pasmerkti klaidinančius argumentus, kuriais siekiama sulėtinti ar atidėti šią pažangą.“
Norėtųsi tikėti, kad taip ar bent jau panašiai mąsto ir dabartinis EPA vadovas Andrew‘as Wheeler‘is, kuris nuo šių metų liepos 5 dienos pakeitė skandalingąjį Pruitt‘ą. Deja, vilties daug nėra. Nors oficialioje EPA svetainė apie Andrew‘asą Wheeler‘į rašoma, kad jis „savo karjerą skyrė siekiui geresniam aplinkos politikos įgyvendinimui“, tačiau daug kas nutylima.
Nesigiriama apie realiai darytus „gerus“ darbus ir tai, kad jis yra buvęs (jei taip išvis gali būti aut. past.) anglies pramonės lobistas, kuris kovojo prieš Obamos administracijos griežtesnį aplinkosauginį reguliavimą, taip pat anglies firmos ir jos magnato Robert‘o E. Murray‘aus advokatas, ir aršus šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų išmetimo apribojimų ir Jungtinių Tautų tarpvyriausybinės klimato kaitos komisijos kritikas.
Tad neatrodo, kad naujasis EPA vadovas mąstys bent kiek panašiai kaip Christine Todd Whitman ir toliau matysime įvairius bandymus menkinti aplinkosauginius ir švarios energetikos klausimus bei tiekti gyvybę palaikantį deguonį mirštančiai iškastinio kuro pramonei.