Nors degalinių atstovai tvirtina nepastebintys, kad vairuotojai rečiau užsuka pasipildyti benzino ar dyzelino atsargų, Finansų ministerijos duomenys rodo ką kitą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Pasak bendrovės „Statoil Lietuva" Pardavimų ir tiekimo departamento direktoriaus Giedriaus Bandzevičiaus, pernai ir užpernai degalų pardavimas tinklo degalinėse buvo bemaž vienodas. "Ne, kokių nors esminių įpročių pokyčių kol kas nepastebime. Tačiau jeigu pasaulinės naftos kainos ir toliau taip sparčiai augs, tai gali šiek tiek pakoreguoti ir vairuotojų įpročius - jie galbūt pilsis degalų dažniau, bet mažesnį kiekį. Kodėl sparčiai brangstant degalams žmonės neišsižada automobilių? Ko gero todėl, kad nuosavomis mašinomis keliauti patogiau, be to, viešojo transporto infrastruktūra nėra taip gerai išplėtota kaip Vakarų Europoje", - svarstė G.Bandzevičius.
Savo ruožtu Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenys paneigia degalų pardavėjų tvirtinimus apie nemažėjančią paklausą. Mat skaičiai rodo, kad legalaus benzino sunaudojimas Lietuvoje per kelerius pastaruosius metus gerokai krito. 2008 metais šių degalų buvo realizuota beveik 428 mln. tonų, 2009 metais - 373 mln. tonų, o pernai - tik 283 mln. tonų. Tiesa, augo dyzelino suvartojimas - užpernai jo realizuota 695 mln. tonų, o pernai - 810 mln. tonų.
Finansų ministerijos specialistai teigė, jog viena priežasčių, dėl ko mažėjo benzino pardavimas, ta, kad populiarėjo lengvieji automobiliai su dyzeliniais varikliais. Tuo metu išaugusią dyzelino paklausą jie siejo su augančiomis eksporto apimtimis ir didėjančiais krovinių gabenimo mastais.