Kiek viena mašina tarnauja vienam šeimininkui?  (9)

Vairuotojai, nusipirkę naujas mašinas, jomis naudojasi ilgiau. Tokia tendencija, pastebima Jungtinėse Valstijose, anksčiau vyravo ir Europoje, tačiau dabar Senajame žemyne įpročiai keičiasi.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

JAV tyrimų kompanijos „R. L. Polk“ paskelbtų tyrimų duomenimis, 2011-ųjų pabaigoje vidutinis laikas, kurį savininkas turėjo vieną automobilį, siekė beveik 5 metus – 57 mėnesius. Tai – ilgiausias terminas nuo 2003-iųjų, kai pradėta rengti panašius tyrimus.

Naujus automobilius amerikiečiai išlaiko vidutiniškai 71,4 mėnesio, t. y. beveik 6 metus. 2003 metais tai trukdavo tik 49,8 mėnesio, arba kiek daugiau nei 4 metai.

Naudotoms mašinoms šie duomenys atitinkamai siekia 49,9 ir 32,3 mėnesio. Nuo 2008-ųjų krizės vienos mašinos laikymo trukmė pailgėjo 23 proc.

Remiantis „Polk“ duomenimis, vidutinis automobilio, važinėjančio Valstijų keliais, amžius šių metų sausį buvo 11 metų 5 mėnesiai. Nuo 2007-ųjų šis amžius padidėjo 2 metais.

Nuo 2007 m. lengvųjų automobilių ir pikapų, atiduodamų utilizuoti, skaičius JAV sumažėjo perpus. Ekspertai sako, kad parko atjaunėjimas įvyks ne anksčiau nei po 5 metų, o kol kas automobilių, senesnių nei 12 metų tik daugės. Dabar tokių mašinų, palyginus su šešerių metų duomenimis, padaugėjo 20 proc.

Iš viso šalies automobilių parke šiuo metu yra 247 mln. mašinų.

JAV vairuotojų naudojimosi viena mašina trukmės pailgėjimą ekspertai linkę sieti su keliais faktoriais. Pirma – dėl nestabilios padėties darbo rinkoje ir aukšto nedarbo lygio vartotojai buvo priversti tapti kiek konservatyvesniais. Antra – jie paskolas pradėjo imti ilgesniam laikui.

Be to, automobilių gamintojai pailgino garantinį aptarnavimą naujoms mašinoms, o tai vairuotojai ėmė sieti su didesniu jų patikimumu, tad tampa ištikimesni turimiems modeliams.

Kitas argumentas – remontuoti senesnį automobilį yra pigiau nei mokėti lizingo įmokas už naują, ypač turint omenyje tai, jog nemažai žmonių įsitikinę, kad didelės naujų mašinų kainos yra dirbtinai išpūstos.

Tuo džiaugiasi ir automobilių dalių gamintojai bei pardavėjai – ilgėjant vienos mašinos laikymui, didėja ir detalių paklausa.

Beje, 2011 metais Jungtinėse Valstijose parduota 12,8 mln. naujų automobilių, arba 10 proc. daugiau nei 2010-aisiais (11,6 mln.). Atrodytų keista, juk ta pati mašina pas tą patį savininką lieka ilgiau. Tokį prieštaravimą analitikai aiškina tuo, kad vienas namų ūkis JAV turi du ar daugiau automobilių ir naujais keičiami ne visi: vienas pasiliekamas geresnės kokybės, o naujas perkamas renkantis ilgesnį išsimokėjimo terminą.

Europoje – kiek kitokios tendencijos. Pavyzdžiui, Vokietijoje 20 metų iš eilės vidutinė vieno automobilio turėjimo trukmė ilgėjo, 2010-2011 metais pastebėtas jos trumpėjimas. Analitikų nuomone, tai – prekių naudojimo šiuolaikinėje visuomenėje tempų didėjimo atspindys.

Paskutinių apklausų duomenys tą patvirtina – svetainės mobile.de atlikta apklausa teigia, jog statistinis vokietis automobilį keičia kas 7 metus, o jauni žmonės į naują mašiną sėda dar greičiau.

„Nepastoviausi“ yra 18 – 29 metų amžiaus vokiečiai – jie viena mašina vidutiniškai naudojasi 5 su puse metų. O automobilių, priklausančių 30-39 metų žmonėms, savininkai keičiasi kas 6 su puse metų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Vakarų ekspresas
Vakarų ekspresas
Autoriai: Kristijonas Baukys
(3)
(0)
(0)

Komentarai (9)