Lenkai sukūrė lazerinį radarą, kuris fiksuos kiekvieną neblaivų vairuotoją  (7)

Lazerių sistemą sukūrė mokslininkai pažymi, kad jų aparatas pareigūnus informuos ir apie automobilius, kurių vairuotojas blaivas, o keleiviai – ne, arba jeigu automobilyje buvo išlieta alkoholio, tačiau neabejojama, jog tokia įranga „sumažins automobilių, kuriuos turi tikrinti policija ir tuo pačiu padidins girtų vairuotojų stabdymo efektyvumą“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pastarosiomis dienomis stebimas didelis susidomėjimas recenzuojamame žurnale „Journal of Applied Remote Sensing“ publikuotu atviros prieigos straipsniu apie taip, kaip galima būtų laimėti karą prieš vairavimą išgėrus.

Straipsnis, parengtas Varšuvos Karinio technologijų universiteto (Lenkija) mokslininkų Jarosławo Młyńczako, Jano Kubickio ir Krzysztofo Kopczyńskio, aprašo eksperimentus su stacionaria lazerių sistema, kuri sugeba nustatyti, ar važiuojančiame automobilyje esama alkoholio garų. Lazerių sistema sukonstruota universiteto Optoelektronikos institute, jo teoriniu pagrindu tapo tų pačių mokslininkų 2013 m. publikuotas tyrimas, rašo spie.org.

Nuotolinis aptikimas – tai cheminių ir biologinių junginių nustatymo metodas, kuomet panaudojamas toliau nuo žmonių esantis lazeris – tokiu būdu siekiama sumažinti galimą grėsmę sveikatai. Tyrimo autoriai pažymi, kad nuotolinės detekcijos panaudojimas cheminių junginių identifikavimui jau aprašytas ne viename mokslo darbe, tačiau lazerių, kurie gali būti panaudoti šiuo tikslu ir būtų saugūs žmogaus akims, kūrimas aktyviai vystomas tik pastaraisiais metais.

„Šis darbas parodo, kaip nuotolinių jutiklių technologijos keičia mūsų kasdieninį gyvenimą. Žinome lazerinius instrumentus, kuriais policininkai matuoja eismo dalyvių greitį. Dabar šie mokslininkai pademonstravo, kaip lazeriu galima nustatyti girtus vairuotojus ir tokiu būdu sumažinti eismo įvykių, kuriuos sukelia nuo alkoholio apsvaigę vairuotojai, skaičių. Ateityje panaši technologija galėtų būti naudojama aptikti ir kitokius cheminius junginius – taip galėtume identifikuot ir vairuotojus, apsvaigusius nuo kitų medžiagų“, – sakė tyrimą publikavusio žurnalo redaktorius Marco Gianinetto, dirbantis Politecnico di Milano (Italija).

Lenkų sukurtas įrenginys yra santykinai paprastas: lazerinė sistema sumontuojama pakelėje ir analizuoja kiekvieną pravažiuojantį automobilį. Jeigu transporto priemonėje užfiksuojami alkoholio garai, toliau esančiame kelio ruože budintiems pareigūnams nusiunčiama automobilio nuotrauka, kurioje matomi valstybiniai numeriai. Pareigūnai, gavę įspėjimą, stabdo automobilį ir patikrina vairuotojo blaivumą jiems įprastiniais tyrimo būdais.

Lazerių sistemą sukūrė mokslininkai pažymi, kad jų aparatas taip pat pareigūnus informuotų ir apie automobilius, kurių vairuotojas blaivas, o keleiviai – ne, arba jeigu automobilyje buvo išlieta alkoholio, tačiau neabejojama, jog tokia įranga „sumažins automobilių, kuriuos turi tikrinti policija, skaičių ir tuo pačiu padidins girtų vairuotojų stabdymo efektyvumą“.

Lazerių sistema buvo išbandyta su automobiliu, kuris važiavo keliu, kuomet įranga buvo laboratorijoje, pastatyta prie atviro lango – taip mokslininkai galėjo stebėti ir savo prototipinio įrenginio parametrus.

Mokslininkai modeliavo alkoholio garų, iškvepiamų iš išgėrusio žmogaus plaučių, buvimą automobilyje padėję atitinkamos koncentracijos ir temperatūros vandeninį alkoholio tirpalą. Bandymais nustatyta, jog alkoholio garai buvo nustatomi tuomet, kai jų koncentracija pasiekdavo 0,1 procento.

Vertinant iš praktinės pusės, galima spėti, kad vairuotojai gali imtis „atsakomųjų priemonių“ – pavyzdžiui, važiuoti atvirais langais ar imtis kitų veiksmų, kuriais galima būtų bandyti „apgauti sistemą“. Tačiau tyrimo autoriai tikina, jog net ir bandančius imtis apgaulės vairuotojus sistema nesunkiai užfiksuoja ir įspėja pareigūnus.

Sistemos tobulinimo metu bus sprendžiami kiti klausimai – pavyzdžiui, oro kondicionieriaus įtaka ir kiti dalykai. Taip pat bus sprendžiami su komercializacija susiję klausimai – kaip sukurti kompaktišką, patvarų ir lengvai naudojamą įrenginį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(21)
(0)
(21)

Komentarai (7)