Kaip Rusijos vairuotojai Lietuvos policininkų tarnybiniame automobilyje žado neteko (38)
Dar vienas atvejis Lietuvoje. Turėjau Lietuvoje pažįstamų čečėnų. Senutėliu „Passatu“ važiavome mes iš Vilniaus į Kauną automobilių turguje apžiūrėti mašinų, svetainėje uainfo.org pasakoja Musa Ozdo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Mašiną vairavo 20 metų vaikinukas – čečėnas, vardu Rustamas. Greitis Lietuvoje ribojamas iki 50 km/val. miesto ribose, o greitkelyje – iki 100 km/val. sunkvežimiams ir iki 120 km/val. lengviesiems automobiliams. Ten nėra plius/minus 20 km/val., kaip Rusijoje.
Jei viršijai greitį vos 1 km/val., jau gausi baudą. Tačiau mūsų vairuotojas niekada nesilaiko greičio apribojimų, ir vos išvažiavus iš Vilniaus mus užfiksavo radaras. Tačiau Rustamas nė negalvojo sustoti. Mus iš karto pradėjo persekioti policininkai, važiavę naujutėlaičiu „Passatu“. Mes lygiame kelyje įsibėgėjome iki 160 km/val. ir jie atsiliko. Važiuojame patenkinti, kad atsiplėšėme.
Įvažiavus į Kauną, mus jau pasitiko kitos patrulių mašinos. Kai tik sustojome, prie mūsų priėjo policininkas ir, žvilgterėjęs į salono vidų, paklausė, ar nėra su mumis vaikų, pagyvenusių žmonių ar nėščių moterų.
Jeigu nėra, jie nurodė užlaikysiantys mus 15 – 20 minučių. Mus pasisodino į policijos automobilį, kad užpildytų protokolus. Apie šio automobilio prietaisus galima parašyti atskirą straipsnį. Protokolą atspausdino specialiu spausdintuvu. Automobilyje įrengtos šešios kameros, su garsu įrašančios viską, kas vyksta aplinkui.
Dvi kameros pritaisytos taip, kad filmuotų priekyje ir gale važiuojančių automobilių valstybinius numerius. Tačiau jos ne tik filmuoja, bet ir iš karto tikrina duomenų bazes, ieškodamos, ar automobilis yra praėjęs techninę apžiūrą ir ar turi privalomą draudimą, taip pat vizualiai tikrina, ar automobilis važiuoja su savo numeriais. Automobilyje yra 220 voltų elektros srovė.
Jeigu sraute staiga pasirodo ieškomas automobilis ar automobilis su pasibaigusiu draudimu ar negaliojančia technine apžiūra, sistema įjungia garsinį signalą, jeigu niekas nežiūri į ekraną. Sumokėti baudą policijos automobilyje galima banko kortele, grynaisiais pinigais – negalima. Policija turi specialų kortelių skaitytuvą, prijungtą prie 3G tinklo. Kaip teigė patys policininkai, be paties automobilio kainos, jame dar sudėta įrangos už 40 tūkst. eurų. Kol buvo rašomas protokolas, prie mūsų privažiavo policijos automobilis, vijęsis mus nuo Vilniaus. Tuomet paklausiau, kodėl jie su nauju „Passatu“ mūsų nepasivijo? Atsakymas mane „užmušė“.
Toks dalykas Rusijoje tikrai neįmanomas dar 100 metų. Jis atsakė, kad policija negalėjo važiuoti greičiau negu 120 km/val., nes PAŽEIS Kelių eismo taisykles (KET). Greičio viršijimas kelia eismo įvykio pavojų.
Policininkas nurodė, kad jei du automobiliai važiuoja viršydami greitį, tai eismo įvykio pavojus išauga dvigubai. Paklausiau, kodėl jie neįsijungė švyturėlių ir nepasivijo mūsų?
Pareigūnas atsakė, kad švyturėlius leidžiama naudoti tik būtinu atveju – mūsų atveju pakako perduoti informaciją kolegoms Kaune. Ir tai vyko dviejų juostų kelyje, kurį nuo priešingos krypties eismo skyrė metalinis atitvaras. Ten net posūkių nėra. Štai tokia „geiropa“. Ar galėtumėt išgirsti tai Rusijoje? Sumos neatskleisiu, bet buvome nubausti konkrečiai.