„Tesla“ siūlo priemonę, kaip sutramdyti stoteles niokojančius vairuotojus (Video)  (0)

Savarankiškai važiuojantis automobilis netgi jam nurodžius greičiausiai neįvažiuotų į autobusų stotelę, juolab jei joje būtų žmonių. Stebint kaip šią technologiją vysto pasaulinio garso informacinių technologijų įmonės, kyla vis mažiau abejonių, kad jau netolimoje ateityje merginai didesnį įspūdį paliks ne padangų brūžinimas į asfaltą, bet autopilotu riedanti mašina.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Be to, kai nereikia vairuoti, galima persėsti ir į galinę sėdynę.

Naujausias „Tesla“ atnaujinimas

Savarankiškai važiuojančius automobilius šiandien kuria „Google“, „Apple“, „Uber“ ir „Tesla“. Pastaroji spalio viduryje savo „Tesla Model S“ automobiliams išleido atnaujinimą, kurio laukė daugelis jų savininkų. Nuo šiol jie gali pasirinkti važiuoti autopilotu.

Programinės įrangos atnaujinimas leidžia automobiliui pačiam laikytis vienoje kelio juostoje ir persirikiuoti į kitą, išlaikyti atstumą iki kitų transporto priemonių ir netgi prisiparkuoti. Svarbiausia, kad visą tai jis gali padaryti be jokio vairuotojo įsikišimo.

Tiesa, „Tesla“ vis dar įspėja, kad vairuotojas turi būti pasiruošęs bet kada perimti kontrolę ir visada rankas laikyti ant vairo. „Tesla Model S“ savininkai internete netruko pasidalinti pirmaisiais įspūdžiais. Kaip matyti iš reakcijų, daugumai vis dar nejauku būti vežamam kompiuterio.

„Google“ savo savarankiškai važiuojančius automobilius jau yra pristačiusi, tačiau šią technologiją plėtojančios įmonės programos direktorius Chrisas Urmsonas turi daug didesnių ambicijų. Prieš kurį laiką skaitytame TED pranešime jis sakė, kad kol kas dar sudėtinga pasakyti, kada tiksliai savarankiškai važiuojantys automobiliai pasirodys keliuose.

„Tačiau mano vyriausiajam sūnui šiuo metu yra 11 metų, o tai reiškia, kad po 4,5 metų jis jau galės gauti savo vairuotojo pažymėjimą. Mano komanda ir aš esame įsipareigoję, kad tai neatsitiktų“, – juokavo jis.

Ch. Urmsonas aiškino, jog pati nepatikimiausia automobilio dalis yra vairuotojas. Tačiau iki šiol be jo apsieiti nebuvo įmanoma ir dėl to automobilių korpusai tapo tvirtesni, atsirado saugos diržai, oro pagalvės, automobiliai netgi tapo išmanūs.

Visgi norint persėsti į iš tiesų savarankiškai važiuojančias transporto priemones vien anksčiau išrastų technologijų nepakaks.

„Dabartinių technologijų tobulinimas prie savarankiškai važiuojančių automobilių nepaskatins. Galima palyginti: jeigu sakyčiau, kad visą laiką paskirsiu šokinėjimo tobulinimui ir dėl to vieną dieną pradėsiu skraidyti. Tai neįmanoma“, – paaiškino „Google“ atstovas.

Mato teisinių problemų

Kad jau greitai keliuose išvysime vis daugiau save vairuojančių automobilių sutiko ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas.

„Norom nenorom pradedame tikėti, kad tokiais automobiliais gali būti pradėta naudotis. Dabartinės technologijos tai jau leidžia daryti, tik iškyla tam tikrų teisinių niuansų, kada automobilis patenka į eismo įvyki. Ką tada daryti – kas kaltas ir ką apkaltinti? Juk automobilio neapkaltinsi. Galbūt gamintojas prisiimtų atsakomybę“, – svarstė jis.

Mokslininkas pastebėjo, kad jei technologija pradės plisti, tada reikės teisinės diskusijos, kuri turės šiuos klausimus išspręsti. Jis priminė ir tai, kad pagal galiojančias kelių eismo taisykles, rankas vairuotojas turi visą laiką laikyti ant vairo.

Didės saugumas

Kasmet keliuose visame pasaulyje žūsta po maždaug 1,2 mln. žmonių. Vien Lietuvoje, nors statistika ir gerėja, 2014 metais milijonui gyventojų teko 90 žuvusiųjų.

Savarankiškai važiuojančių automobilių kūrėjai tikina, kad jų technologijos padėtų šiuos skaičius ženkliai sumažinti. Su jais sutinka ir konsultacinė bendrovė „McKinsey & Company“, kurios atlikta analizė parodė, kad autopilotu važiuojantys automobiliai vien JAV leistų išgelbėti net 300 tūkst. gyvybių per dešimtmetį.

„Duok Dieve, kad taip būtų. Jau dabar kai kuriuose automobiliuose pradedamos diegti, pavyzdžiui, avarinio stabdymo sistemos. Jos padeda suvaldyti automobilį netikėtose situacijose“, – sakė S. Pukalskas. Jis pabrėžė, kad būtent žmogiškasis faktorius lemia daugumos eismo įvykių atsiradimą, o jei jį pavyktų pašalinti, reikia manyti, kad eismo įvykių, bent jau fatališkų, turėtų sumažėti.

„Kita vertus, nėra tikimybės, kad vairuotojas sugestų, o sistemai, kokia ji bebūtų, netgi ir dubliuota, vis tiek gali taip atsitikti. Pavyzdžiui, lėktuvai yra labai sudėtingi ir technologiškai tobuli, bet ir jie sugenda.

Taip pat nepamirškime apie programišius, kurie sugeba įsilaužti į bet kokius kompiuterius. Ar jie kartais negalėtų perimti automobilių valdymo – irgi geras klausimas“, – kalbėjo pašnekovas.

Jis atkreipė dėmesį ir į tai, kad kokie nors „blogiukai“ gali panaudoti tokį ginklą prieš automobilius ir sukelti masinius eismo įvykius. „Šiandien karas įžengia į naujas sritis“, – priminė S. Pukalskas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Edgaras Savickas
(12)
(2)
(10)

Komentarai (0)