Tamsioji Uber pusė. Trys neįprasto paslaugos naudojimo variantai (3)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Internete galima rasti daugybę Uber vairuotojų forumų visomis kalbomis, tačiau angliškasis UberPeople save vadina stambiausiu. Stebėtojui iš šalies jis gali tapti langeliu į vairuotojų gyvenimą, kuris paprastai nuo keleivio būna paslėptas. Pasak forumą tyrinėjusios žurnalistės Roisin Kiberd, vyraujantis platformos bendravimo tonas – nepasitenkinimas. Nepasitenkinimas nepagrįstomis pretenzijomis, virstančiomis blogais reitingais, kintančia teisine baze ir netgi jaunais vairuotojais, kuriems Uber – „hobis“.
Vidutinio forumo dalyvio nuotaikos įprastai kinta nuo naujokų vairuotojų optimizmo iki visiško nusivylimo, kas visiškai dera su žinoma Uber problema – sparčia kadrų kaita, rašo Kiberd. Naujas vairuotojas, forume ieškodamas patarimo, neretai gauna tokius atsakymus: „Bėk. Tai yra geriausias patarimas“ arba „Neklausinėk, kodėl, tiesiog išeik. Tai geriausia, ką gali padaryti“. Pasak vieno vairuotojo, UberPeople dalyviai išgyvena kelias fazes. „Yra nauji vairuotojai, norintys susipažinti su bendruomene ir pasidalinti patirtimi. Iš pradžių jie elgiasi entuziastingai, paskui – anksčiau ar vėliau – tampa apatiški, ir, galiausiai, susidūrę su itin negatyvia vairuotojo patirtimi, ima blogai atsiliepti apie Uber. Tai begalinė nuokalnė“.
Būti Uber vairuotoju, – darbas vienatvėje, nepaisant to, kad dirbi su žmonėmis, savo įspūdžius reziumuoja Kiberd. Savanaudiški santykiai tarp paslaugos tiekėjo ir naudotojo tik paryškina vienatvę: taip, Uber vairuotojai ir keleiviai vienas su kitu elgiasi mandagiai, bet to reikia aukšto reitingo palaikymui. Neskaitant interneto forumų, vairuotojai netgi neturi kolegų, su kuriais galėtų aptarti praėjusią dieną.