Draudimo ekspertai jau pataria, kokias elektromobilio vietas reikia saugoti labiausiai - patekus į avariją, padarytos žalos skirtumas lyginant su vidaus degimo varikliu gali būti didžiulis (4)
Elektromobilių skaičius Lietuvoje auga – paskutiniais duomenimis, mūsų šalyje jų užregistruota jau 926. Keičiantis vairuotojų įpročiams ir pasirinkimams svarbu atkreipti dėmesį į mažas, tačiau reikšmingas detales skiriančias degalais varomą ir elektrinį automobilį avarinėse situacijose.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ekspertai pataria, kad įprastų automobilių vairuotojams reikėtų saugoti automobilio priekį, elektromobilių – ratus ir dugną. Net jeigu elektromobilių parkas sudaro mažą dalį Lietuvoje važinėjančių automobilių, nekyla abejonių, kad kiekvienais metais jų tik daugės. Remiantis Susisiekimo ministerijos duomenimis, kiekvieną mėnesį į Lietuvos kelius išrieda bent po 20-40 naujų elektromobilių.
Šiandien keliuose jau yra elektromobilių, kuriais galima patogiai važiuoti ne tik trumpus, bet ir didelius – net 300 kilometrų viršijančius atstumus vienu įkrovimu. Vis daugiau kilometrų padeda nuvažiuoti tobulėjančios elektromobilių baterijos. Mažėjant jų savikainai, elektromobiliai vis labiau konkuruos su įprastiniais automobiliais.
Silpnosios ir stipriosios vietos
Šiandien automobilio ir elektromobilio draudimo kainą lemia du veiksniai: kaip dažnai automobilis, jo vairuotojas patenka į eismo įvykius ir kiek kainuos remonto darbai, jeigu taip nutiktų. Į eismo įvykius elektromobiliai patenka taip pat dažnai, kaip ir įprasti automobiliai, tačiau elektromobilį remontuoti – brangiau. Keblumų taip pat kyla dėl to, kad elektromobilių rinka dar tik formuojasi ir ne visų modelių gamintojai turi atstovus Lietuvoje.
Anot „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovo Mindaugo Balinsko, elektromobilio remonto kaina priklauso nuo modelio, komplektacijos, smūgio stiprumo ir vietos, kur transporto priemonė apgadinta. Pavyzdžiui, elektromobiliui užvažiavus ant kliūties kelyje, gali būti apgadintas ne tik dugnas, bet ir baterija – tuomet remonto kaštai stipriai išaugtų.
Skaudesnės nei įprastai pasekmės lauktų po stipraus smūgio į ratą, kai gali būti apgadinti ne tik važiuoklės elementai, bet ir ratą sukantis variklis. Visgi galimi ir tokie atvejai, kai smūgio kaktomuša metu, nebus apgadintas elektromobilio vidaus degimo variklis, kurį taisyti būtų itin brangu.
„Bet kokiu atveju, važiuojant elektra ar įprastais degalais varomu automobiliu ir norint nepatekti į eismo įvykį ir išvengti papildomų kaštų svarbiausia atidumas ir saugumas. Vairuotojams rekomenduočiau pasirinkti ne tik leistiną, bet ir saugiausią greitį, ypatingai šaltuoju metų laiku. Taip pat ir atidžiau stebėti kelio būklę – balos ir jau pasirodantis plikledis gali pridaryti didelių nuostolių“, – sako M. Balinskas.
Draudikai stebi technologijas
Ateityje ekspertai įžvelgia ir rizikų ir galimybių. Pavyzdžiui, pastebima, kad vairuotojų asistentų technologijos vystymasis tiesiogiai susijęs su mažesniu įvykių keliuose skaičiumi. Todėl technologijos paprastuose ir elektriniuose automobiliuose ateityje neaplenks ir draudimo bendrovių bei jų siūlomų produktų.
„Elektromobiliai draudimo rinkoje siejasi su kita sparčiai plėtojama inovacija – vis tobulėjančiais vairuotojo asistentais, kurie nors kol kas tik dalinai, tačiau gali perimti vairuotojo funkcijas. Tikimasi, kad ateityje vairuotojo gali net nebereikėti. Būtent šių technologijų plėtra gali keisti saugumo situaciją keliuose, o tuo pačiu siūlomus ir draudimo produktus“, – sako M. Balinskas.
Šiuo atveju elektromobiliuose ir įprastais degalais varomose automobiliuose diegiami nauji saugumą užtikrinantys sprendimai gali padėti išsaugoti vairuotojo ir keleivio gyvybę bei mažinti nelaimingų atsitikimų keliuose.