Dyzelinas ruošiasi sugrįžimui? „Volkswagen“ pristatė technologiją, kuri NOx emisijas sumažins net 80 % (12)
Prieš 10-15 metų dyzelinas buvo laikomas ateities degalais. Dyzelinis kuras pasižymi didesne energijos koncentracija, todėl jo reikia mažiau. Dyzeliniai varikliai sunaudoja mažiau degalų ir išmeta mažiau anglies dvideginio, tačiau jų progresą stabdo didelės azoto dioksidų emisijos. Dabar „Volkswagen“ sugalvojo, kaip pritaikant egzistuojančias technologijas net 80 % sumažinti NOx emisijas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dyzeliniai automobiliai į aplinką išmeta mažiau CO2 ir sunaudoja mažiau degalų. Jie taip pat pasižymi geresniais sukimo momento rodikliais, todėl įmanoma sukurti ir pakankamai įdomius sportinius automobilius ar neblogus visureigius. Tačiau dyzelinio kuro degimui reikia daugiau oro, kurį daugiausia sudaro azotas. Taigi, neišvengiamai susidaro azoto oksidai (NOx), kurie mokslo yra pripažinti kancerogenais. Tai yra priežastis, kodėl dyzeliniai automobiliai ne viename pasaulio mieste greitai nebebus laukiami.
„Volkswagen“ jau metus dyzeliniuose automobiliuose išimtinai naudoja selektyvią katalizatoriaus sistemą SCR (selective catalytic reduction). Tai - „AdBlue“ sistema, kuri prieš katalizatorių į išmetamų dujų srautą purškia specialų tirpalą. „AdBlue“ yra komercinis tokio tirpalo pavadinimas ir populiariausias prekės ženklas. Šis skystis reaguoja su išmetamosiomis dujomis, suformuodamas amoniaką (NH3), kuri katalizatoriuje vėliau reaguoja su azoto oksidais. Rezultatas - vietoje kenksmingų NOx emisijų į orą patenka azotas (N2) ir vandens garai.
SCR sistema veikia neblogai, tačiau ji nėra visu 100 % efektyvi - ir ją turintys dyzeliniai automobiliai vis tiek išmeta nemažai azoto oksidų. Tokių technologijų efektyvumas priklauso ir nuo išmetamųjų dujų temperatūros. SRC geriausiai veikia, kai dujų temperatūra yra 220-350°C. Kitaip tariant, kai variklis yra šaltas arba, priešingai, labai įkaitęs, NOx emisijos yra aukštesnės. Bet „Volkswagen“ sugalvojo, kaip šį langą padidinti.
Taigi, „Volkswagen“ pristatė „twin dosing“ technologiją. Trumpai tariant, tai yra sudvigubinta SCR sistema, turinti du katalizatorius ir du „AdBlue“ įpurškimo taškus. Antrasis katalizatorius natūraliai yra šiek tiek toliau nuo variklio, todėl jį išmetamosios dujos pasiekia jau šiek tiek atvėsusios. „Volkswagen“ teigia, kad antrąjį katalizatorių pasiekia net 100 laipsnių vėsesnės dujos, todėl net kai išmetamųjų dujų temperatūra prie variklio yra 500°C, „twin dosing“ pagalba galima pasiekti efektyvų NOx emisijų sumažinimą.
Paprastai tariant „twin dosing“ technologija leis pasiekti gerą katalizatorių darbą net tada, kai variklis yra pakankamai šaltas ar labai įkaitęs. Tai praplės ribas, kuomet NOx yra efektyviai šalinamas iš išmetamųjų dujų. Rezultatas - vidutiniškai maždaug 80 % mažesnė NOx emisijos. Geriausia tai, kad naudojama iš esmės ta pati SCR technologija, ji tiesiog yra sudvigubinama, todėl „twin dosing“ diegimas nebus labai brangus.
Pirmieji automobiliai su „twin dosing“ sistema bus „Volkswagen Passat“ ir naujasis aštuntos kartos „Golf“ su nauju 2.0 TDI „Evo“ varikliu. Teigiama, kad naujoji sistema šiems automobiliams padės atitikti „Euro 6d“ standartą. Po 2.0 TDI ši sistema bus diegiama ir kituose TDI varikliuose.
Tai yra reikšmingas pokytis - net 80 % mažesnės NOx emisijos yra didelis pasiekimas. Neaišku, ar jis išgelbės dyzelinius variklius, bet bent jau paskatins ir kitus gamintojus pasitempti.