Kaip automobilių gamyklose plienas nuo rūdžių apsaugomas prieš dažymą? Paprasta „Audi“ inovacija padės saugoti gamtą (9)
Daugelis automobilių yra gaminami iš plieno, kuris rūdija. Jūs tai tikriausiai žinote iš patirties. Nuo rūdžių automobiliai yra saugomi keliais grunto, dažų ir lako sluoksniais, tačiau jie užpurškiami tik ant jau pagaminto kėbulo. Kaip plieno skarda nuo rūdžių saugoma prieš dažymą? Paprasta „Audi“ inovacija šioje srityje padės tausoti gamtą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Plienas automobilių gamyklas pasiekia didžiuliuose rulonuose. Išvyniota skarda yra pjaustoma ir štampuojama į formas. Jos tuomet yra suvirinamos ar sutvirtinamos kitais būdais, sulygiuojamos ir paruošiamos dažymui. Nenudažytas plienas gamykloje gali būti ir kelias savaites, per kurias jį tikrai padengtų paviršinės rūdys. Jos būtų lengvai pašalinamos, tačiau tam reikėtų laiko, todėl rūdys gamyklose yra nepageidaujamos. Kaip jų išvengti? Plienas yra padengtas plonu alyvos sluoksniu.
Alyva neišgaruoja, joje nėra vandens, o lygus jos sluoksnis neleidžia metalui kontaktuoti su oru. Taip išvengiama rūdžių. Ir dabar „Audi“ darbuotojai pasiūlė labai paprastą būdą kaip tos alyvos naudoti mažiau.
„Prelube I“, kaip dabar vadinama anksčiau naudota apsauginė alyva, buvo skystesnė. Tai palengvino jos purškimą ir tekėjimą ant plieno paviršiaus. Vienam kvadratiniam plieno skardos metrui pakakdavo vos 1 gramo alyvos. Tačiau būdama pakankamai taki, ji išsiliedavo ant sandėlių ir gamyklų grindų. Taigi, „Audi“ darbuotojai pasiūlė naudoti tirštesnę alyvą. Atrodo, kad tai - labai paprastas pasiūlymas, tačiau tokie pakeitimai neįvyksta savaime.
Tirštesnė „Prelube II“ alyva taip lengvai nenuteka nuo skardos paviršiaus. Tai reiškia, kad jos galima naudoti net iki 30 % mažiau. Mažiau alyvos - mažiau taršos „Audi“ gamyklų viduje, kurią reikia valyti chemikalais - mažiau atliekų. Juk alyvą nuo skardos prieš dažymą reikia pašalinti.
Vis dar manote, kad tai - mažas pasikeitimas? „Audi“ skaičiuoja, kad per metus gamyklose Europoje ir Meksikoje dabar sunaudos 40 tonų mažiau alyvos. Mažų mažiausiai, tai yra pavyzdys, kaip didelės korporacijos ieško ir randa būdų, kur dar gali sutaupyti ir pagerinti gamybos procesus. Kiekviena smulkmena yra svarbi.