GAZ-3105 – brangiausias „kapitalistinis“ SSRS automobilis, pagamintas pagal naujausias to meto technologijas: kainavo tiek, kiek naujas 7-osios serijos BMW (Foto, Video) (6)
GAZ-3105 „Volga“ turėjo didelį potencialą, tačiau 1990-aisiais kartu su SSRS žlugo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai buvo unikalus vėlyvosios Sovietų Sąjungos automobilis, tačiau buvo surinkta tik 50 vienetų, o žlugus SSRS projektas buvo nutrauktas.
Iš pradžių šis modelis buvo pernelyg perspektyvus sovietų automobilių pramonei, kuri devintojo dešimtmečio pabaigoje ir 1990-ųjų pradžioje gamino prastesnius nei Europos ir Amerikos automobilių gamintojų modelius.
Devintajame dešimtmetyje Gorkio automobilių gamykla – GAZ – dirbo kurdama visiškai naują automobilį, kuris būtų pažangesnis už bet kurį kitą tuomet SSRS pagamintą automobilio modelį. Jų darbo rezultatas buvo GAZ-3105.
Automobilyje buvo įdiegtos naujausios tuo metu turimos technologijos: „McPherson“ nepriklausoma pakaba, „rack-and-pinion“ vairo mechanizmo pavara, abiejų ašių diskiniai stabdžiai, visiškai naujas variklis.
Sovietų automobilių gamybos pramonei šio modelio surinkimas buvo panašus į didžiulį technologinį proveržį, kuris galėjo leisti jai konkuruoti su kapitalistinėmis automobilių gamybos įmonėmis.
9-ojo dešimtmečio pabaigoje (1986 ir 1987 m.) jau buvo surinkti keli GAZ-3105 „Volga“ prototipai.
Automobilio interjeras buvo netradicinis: jo langai buvo didesni nei įprasta, jų apačia atsidarydavo, o viršutinė dalis likdavo vietoje. Šis ne toks praktiškas sprendimas suteikė automobiliui visiškai naują išvaizdą, neįprastą tarp kitų sovietų gamybos modelių.
Be to, automobilis labai priminė „Audi 100“, kuris buvo įkvėpimas sovietų inžinieriams, kurie, gamindami GAZ-3105, tačiau aklai jo nenukopijavo. Tuo tarpu automobilio V8 variklis buvo visiškai naujas.
Palyginti su kitais sovietų gamybos automobiliais, tai buvo technologinis proveržis. GAZ-3105 buvo sumontuotos elektra valdomos priekinės sėdynės ir elektriniai veidrodžiai, langai ir antenos. Net galinės sėdynės buvo valdomos elektra ir su įrengta šildymo sistema.
Viltys dėl masinės šio modelio gamybos žlugo kartu su SSRS. Kai Sovietų Sąjunga iširo ir naujai nepriklausoma Rusija stengėsi atkurti savo ekonomiką, valstybės finansavimas Gorkio automobilių gamyklai nutrūko. Inžinieriai negalėjo toliau dirbti su automobiliu be finansavimo.
Tęsinys kitame puslapyje: