SSRS „amžiaus statybos“. Baikalo-Amūro magistralė. Kaip buvo pastatytas antrasis Transibiras (Foto) ()
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lietuvoje atsirado šimtai savanorių, vykusių į BAM užsidirbti. 1979 m. liepos 26 d. Lietuvos TSR buvo sukurtas statybos montavimo traukinys „LitBAMstroj“ Traukinio užduotis buvo pastatyti Naujojo Uojano geležinkelininkų gyvenvietės, kurioje gyvens 1800 žmonių, pirmąją eilę. Pirma 25 darbuotojų grupė iš Lietuvos atvyko 1979 m. rugpjūčio 20 d.
Prie projekto įgyvendinimo prisidėjo Kauno pramoninio projektavimo institutas, Vilniaus statybos trestas, kitos organizacijos. Lietuviai suprojektavo ir iš raudonų plytų pastatė stotį Naujajame Uojane – ji ir šiandien priima negausius keleivius.
Iki 1977 m. buvo atstatyta atkarpa, jungianti Transibirą ir Tyndą, o 1984 m. Balbukhta geležinkelio kilpoje, netoli Kuandos stoties, buvo surengta ceremonija, kai pagaliau susitiko geležinkelį iš rytų ir vakarų statantys darbuotojai. Tačiau visa trasa vis dar nebuvo naudojama civilinėms reikmėms.
Po Sovietų Sąjungos žlugimo, 1996 m. BAM buvo padalintas į dvi dalis, o Rytų Sibiro geležinkelis perėmė vakarinės dalies valdymą, o Tolimųjų Rytų geležinkelis - rytinę atkarpą.
2000-aisiais vis dar buvo tęsiami BAM statybų darbai, vienas pagrindinių uždavinių – 15 kilometrų Severomuiskio tunelis buvo galutinai baigtas 2003 m. Linijos tęsinys nuo Transibiro per Tyndą iki Jakutsko (Amūro-Jakutsko pagrindinė linija - AYaM) vis dar tiesiama.
2019 m. buvo pažymėtos 45-osios Brežnevo BAM projekto pradžios metinės. Šiandien geležinkelis vis dar veikia, tačiau jo paklausa nėra ypač didelė; niekada nebuvo pasiektas visas sovietinio projekto mastas.
Nauji BAM miestai ir gyvenvietės niekada nesuklestėjo ir kiekvienais metais jų gyventojų skaičius vis mažėja, nes jų gyventojai išvyksta ieškodami geresnių darbo galimybių ir geresnio gyvenimo. Nors potencialas vis dar yra – tam reikės kito didelio projekto ir daug investicijų.