Viena didžiausių ir sunkiausių pasaulio mašinų – galingasis vokiečių megamonstras „Bagger 288“: sukurtas naikinti ištisus kalnus – perkasa tiek žemių, kiek perveža 10 000 savivarčių (Foto, Video) (4)
Ši monstrinė kasybos mašina yra viena iš kada nors pagamintų didžiausių ir sunkiausių pasaulio mašinų.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Bagger 288“ (ekskavatorius 288), pastatytas vokiečių bendrovės „Krupp“ energetikos ir kasybos įmonei „Rheinbraun“, yra rotacinis (bucket-wheel) ekskavatorius arba mobili kasybos mašina.
Milžiniška mašina gali per dieną perkelti 240 000 kubinių metrų žemės, ji sveria kaip daugiau nei 8600 automobilių ir yra Laisvės statulos aukščio – tai tik keletas išskirtinių rotacinio ekskavatoriaus „Bagger 288“ savybių.
Nuo 2001 m. „Bagger 288“ dirba Garcweilerio karjerinio tipo duobės lignito kasykloje, prieš tai juo buvo kasama anglis Hambacho kasykloje už 22 kilometrų. Kai jis buvo pastatytas 1978 m., „Bagger 288“ buvo didžiausias rotacinis ekskavatorius pasaulyje ir iki šiol yra viena didžiausių sausumos transporto priemonių.
Mašinos, naudojamos kasant didelius kiekius mineralų, visų pirma turi būti efektyvios ir ekonomiškos.
Rotaciniai ekskavatoriai yra idealus sprendimas: jie per dieną gali perkelti tiek rusvųjų anglių ir grunto, kiek 40 000 darbininkų – 240 000 kubinių metrų, o tai atitinka daugiau nei 10 000 savivarčių krovinių.
Medžiagą paima kibirinis ratas ir gabena daugiau nei trijų metrų pločio konvejeriais. Nuo anglių atskirtą gruntą išmeta barstytuvai.
„Bagger 288“ matmenys yra įspūdingi: 225 metrų ilgio, 96 metrų aukščio, rotacinis kaušas turi 18 kaušų, kurio skersmuo yra 22 metrai. Rotacinis kaušas varomas keturiais 840 kW varikliais. Bendra 3 360 kW kaušų pavaros galia prilygsta daugiau nei 30 kompaktiškų automobilių. Bagger 288“ galia daugiau nei 120 kilometrų kabelių tiekiama 30 000 voltų įtampa.
„Bagger 288“ yra tikras 13 500 tonų sunkiasvoris. Didelio dvylikos vikšrų paviršiaus plotas (aštuoni priekyje, keturi gale) reiškia, kad važiuodamas per dirvą, žvyrą ar net žolę ekskavatorius palieka vėžes ne giliau nei žmogaus pėdsakas.
Tai buvo svarbus veiksnys, kai rotacinis ekskavatorius buvo perkeltas iš Hambacho kasyklos į Garzweilerį. Didžiausias važiavimo greitis yra dešimt metrų per minutę, mažiausias apsisukimo spindulys yra 100 metrų. „Bagger 288“ prireikė trijų savaičių įveikti 22 kilometrų atstumą.
Tęsinys kitame puslapyje:
Vos vienas operatorius kontroliuoja visus ekskavatoriaus judesius iš kabinos. Visi mašinos ir jos komponentų judesiai yra apsaugoti nuo nelaimingų atsitikimų saugos įtaisais. Kabina gali būti pakelta ir nuleista kaip liftas, kad operatorius visada matytų aiškų vaizdą.
Tarp ekskavatoriaus „Bagger 288“ važiuoklės ir antstato yra didžiulis 20 metrų skersmens rutulinių guolių pasukamasis žiedas. Per šį guolį galima pasukti visą antstatą, kad kaušinis ratas būtų perkeltas į reikiamą padėtį.
Septyniasdešimt metrų ilgio strėlė pakeliama ir nuleidžiama naudojant milžinišką virvinį keltuvą.
Mechanikai, norėdami pašalinti ir pakeisti pažeistas „Bagger 288“ dalis, gali pasinaudoti įvairiuose mašinos taškuose sumontuotais 23 kranais, kurių keliamoji galia yra nuo 1 iki 35 tonų.
„Bagger 288“ yra viena iš panašaus dydžio ir pagamintų transporto priemonių grupės – „Bagger 281“ (pagaminta 1958 m.), „Bagger 285“ (1975 m.), „Bagger 287“ (1976 m.), „Bagger 293“ (1995 m.) Ir kt.
Pagrindinės „Bagger 288“ specifikacijos:
- Tipas: Rotacinis ekskavatorius
- Gamintojas: „ThyssenKrupp“
- Pagamintas: 1978 m.
- Ilgis: 220 m
- Plotis: 46 m
- Aukštis: 96 m
- Svoris: 13 500 t
- Važiuoklė: 12 x vikšrai
- Bendroji galia: 16,56 MW galios iš išorės tiekiamos elektros energijos
- Greitis: nuo 2 iki 10 metrų per minutę (nuo 0,1 iki 0,6 km/val.)
- Kaušų talpa: 22 m skersmens, 18 kaušų, kurių kiekvienas talpina 6,6 kubinių metrų arba 6,5 tonų